Toon posts:

fps drops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier dus zal me erst even voorstellen. Ik ben Storm. 31 jaar.
Mijn (probleem) vraag is het volgende: Ik heb vorige week een tvkaart van pinnacle gekocht. nu heb ik hem geinstalleerd alles doet het goed behalve dan dat mn videokaart kuren vertoond. FPS drops, vrij irritant. Mijn vraag is eigenlijk kan het komen dat mn voeding het niet trekt of dat mn kaart niet genoeg koeling krijgt omdat alle pci sloten vol zitten en dus dat er ook wat voor de fan van de kaart zit?
ik heb een Dell Dimension 4550 4 pci sloten waarvan 3 in gebruik 1 kan ik niet gebruiken omdat mn videokaart fan die overlapt. ik heb een nVidia 5900 xt kaart.
Thats All folks.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:03

UTM

Welkom op GoT btw ;)
Als eerst moet je eens je voeding + waarden posten. Deze kan je verkrijgen met bv: Motherboard Monitor 5 of Aida 32. Vervolgens moet je even je temperatuur posten van je computer en videokaart. Dan kunnen we je veel verder helpen!

[ Voor 5% gewijzigd door UTM op 25-04-2004 11:02 ]

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 14:25
Ook wel handig om te vermelden wat voor een voeding je hebt dan, en wat er in de andere PCI slots zit, zodat het wat duidelijkere is of je voeding het wel / niet trekt.

Ook is het handig om te vermelden WAT voor een kuren je precies krijgt (strepen, vreemde kleuren, reboots, of alleen FPS drops zoals je zegt?).

Het is nu moeilijk om te zeggen waar het aan ligt. Het kan bijvoorbeeld aan je drivers liggen, voeding, videokaart zelf, het OS, het spel, etc...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Welkom. Kan je wat meer vertellen? Op welke resolutie capture je? Welke windows? wat heb je zelf al geprobeerd en wat waren de resultaten?
Heb je alle overbodige processen al gestopt? (denk aan virusscanner e.d.)? DMA op de harddisk staat aan?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

en vertel ook even welk Pinnacle kaartje je er exact in heb zitten. (type en revisie)

Verwijderd

Capture je tijdens het gamen of wat bedoel je?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Zou heel goed kunnen dat je capture kaart en je agp kaart zelfde IRQ sharen... heb je toevallig je capture kaart op je 1e PCI slot gedaan?

Je voeding lijkt mij niet het probleem, denk dat eerder je pc vastloopt oid dan dat je minder frames/sec. hebt.

Wat doe je trouwens tijdens het gamen? wat voor services runnen er of progjes?

Verwijderd

Topicstarter
ke ik heb een pinnacle pctv pro kaart erin zitten. het zit er als volgt in:
vanaf agp slot; 1e pci slot zit niks want fan van mn videokaart hangt daarover 2e zit nog een 56kmodem, 3e zit mn geluidskaart, 4e zit mn tvkaart.
en wat betreft mn problemen is het alleen het stotteren van het spel als het druk wordt. is niet heel de tijd maar toch best vaak. en maakt kwa spel niet zoveel uit. heb het in Call of Duty, RTCW Far cry. Ben erachter wat voor voeding ik erin heb , 250 watt. Sorry maar voor de rest heb ik er geen verstand van. welke resolutie ik capture? dma op harddisk aan? ik heb win xp dat weet ik dan nog net wel. verder niet zoveel veel verstand van de hardware

• UTM

UTM

250 watt is voor zon systeem wel heel erg weinig voor zon systeem. Heb je niet even een andere voeding om mee te testen? Imo zou het best eens aan de voeding kunnen liggen. Zo'n tvkaart slurpt natuurlijk ook niet niks ;)

[ Voor 42% gewijzigd door UTM op 25-04-2004 13:18 ]

Verwijderd

Ik denk dat je minimaal 350 watt voeding nodig hebt.
Ik heb zelf een 9800se @ Pro All-In-Wonder (Videokaart incl. TV Tuner) en met een Qtec 350Watts trekt ie em nog wel

• n00bs
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Ga nou geen Qtec adviseren want dat zijn echt brakke voedingen. 250 Watt is idd te weinig power voor zo een systeem, maar haal anders een Chieftech 202, 360Watt voeding. Zijn erg stil, stabiel en betaalbaar

Verwijderd

Topicstarter
kan dat zomaar een ander merk voeding in mn delletje? en al de kabeltjes zijn weer makkelijk aan te sluiten? gelijk nog een vraagje dan: kan ik niet beter een 400 of meet watt voeding kopen? ik zat namelijk laatst te lezen over de nieuwste videokaarten van ati en nvidia die er aan zitten te komen, en daar stonden ook reacties van mensen die zeiden dat je dan wel gelijk zon voeding nodig zou hebben. is dat zo? ik wil namelijk wel zon kaart in huis halen. maar dan kan ik mss beter gelijk zon voeding er in duwen. of zou dat overbodige luxe zijn?
bedankt voor de reacties btw

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 14:12 ]

• UTM

UTM

Hoe zwaarder je voeding hoe beter ;) alleen wel duurder. Een nieuwe voeding kan heus wel in je Dell kast, en qua aansluiting is het allemaal niet moeilijk. Kijk even hoe het nu zit, stop je nieuwe voeding erin, stop de molexxen (witte blokjes) in de HD, CDrom etc en klaar :)
maar dan kan ik mss beter gelijk zon voeding er in duwen. of zou dat overbodige luxe zijn?
Dat zou zeer zeker geen overbodige luxe zijn, want die kaarten slurpen enorm veel. Standaar zon 110 watt (als ik me niet vergis) Ga dus voor een stevige voeding (>450) van een goed merk (bv: Antec/AOpen/Enermax/Enhance/Vantec)

[ Voor 52% gewijzigd door UTM op 25-04-2004 14:19 ]

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:59
Nu wil ik niet lastig doen maar Compaq wil nogwel us andere aansluitingen gebruiken voor hun voedingen, misschien is dat bij Dell ook?

Verwijderd

Topicstarter
timcooijmans schreef op 25 april 2004 @ 14:19:
Nu wil ik niet lastig doen maar Compaq wil nogwel us andere aansluitingen gebruiken voor hun voedingen, misschien is dat bij Dell ook?
Zou dat zo zijn? hoe kom ik daar achter dan? ik zal in ieder geval is kijken wat een voeding kost en welke me wat lijkt. thx voor de info people

• UTM

UTM

timcooijmans schreef op 25 april 2004 @ 14:19:
Geloof ik niet helemaal. Standaard spul (zoals HD en CDrom en Mobo) zullen heus wel werken met een andere voeding dan bv de Compaq voeding

• n00bs
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Chieftec HPC-360-202 360Watt PSU / P4 € 42,-
360W is zat ook met een nieuwe ATI/Nvidia met jouw systeem.

Zwaardere voedingen die dan ook nog daadwerkelijk die belasting kunnen verdragen moet je Antec of Vantec gaan of eventueel Enermax. maar je betaald echt een hele hoop meer geld voor niets...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb btw mn tv kaart eruit gehaald en alles draait weer goed. geen last van fps drops e.d.
bedankt voor jullie hulp. zal is kijken bij alternate voor een voeding.

• n00bs
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz toch lijkt het mij sterk dat het je voeding is ;) maar kan geen kwaad om je voeding up te graden... maar kijk eens naar je IRQ's denk zelf dat daar het probleem zit, of met de drivers van je capture kaart.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan je dat checken dan je irq,s?

• n00bs
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

vanaf run: msinfo32.exe
Dan "hardware resources" -> "irq's"

en dan als je capture card erin zit, even kijken welk IRQ die heeft en of die misschien "dubbel" voorkomt met een ander device. of mogelijk andere devices met hetzewlfde IRQ met andere devices.

Verwijderd

Topicstarter
alleen deze 2 staan dubbel:
IRQ 16 NVIDIA GeForce FX 5900XT
IRQ 16 Intel(r) 82801DB/DBM USB Universele host-controller - 24C2

zou dit mss een probleem kunnen zijn? voor de rest geen dubbele irqs. en wat zou ik hier aan kunnen doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 21:38 ]

• n00bs
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Neh USB maakt niet echt iets uit. Dan ligt het probleem toch ergens anders (neem aan dat je capture card er nu in zat?). Tja voeding upgraden kan met het oog op de toekomst geen kwaad, denk sowieso dat een 250W voeding jouw huidige systeem niet lang trekt ;)
Maar het lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk dat je voeding voor frame drops zorgt. maar wie weet en zit ik er dik naast ;)

Voeding is betaalbaar dus je zou het kunnen proberen :)

Verwijderd

Ik zou geen voeding kopen tenzij je zeker weet dat dit het probleem is.
Sinds een paar weken heb ik ook fps drops en ik heb een antec true power 430 watt voeding.

Misschien ligt het aan een biosupdate, ik merk dat de fan heel vaak van toeren verandert (zonder cpu belasting, en eerst deed ie dat niet).

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 22:23:
Ik zou geen voeding kopen tenzij je zeker weet dat dit het probleem is.
Sinds een paar weken heb ik ook fps drops en ik heb een antec true power 430 watt voeding.

Misschien ligt het aan een biosupdate, ik merk dat de fan heel vaak van toeren verandert (zonder cpu belasting, en eerst deed ie dat niet).
Staat er los van, aangezien hij het perfect doet zonder de tv kaart.
Soms kom je bij pc's enkel achter het 'antwoord' door te testen..

En dat ie van toeren verandert bij minder belasting ligt prob gewoon aan 'n tempgestuurde fan?

[ Voor 10% gewijzigd door t!mP op 26-04-2004 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik koop eerst wel een nieuwe voeding volgende week en dan kijken of het probleem zich weer voordoet als dat zo is zal ik eens verder moeten kijken. wat is bv een goed progamma om je pc mee te testen? iets anders dan 3dmark.
in ieder geval bedankt voor de hulp mensen :)
Pagina: 1