Req: Dos Emulatie on W2k/WinXP

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-08 01:33
Ik heb iemands PC recentelijk geupgrade van WinMe naar Windows XP (was nodig voor een nieuw software pakket).
Nu draait die persoon ook een DOS fakturatie programma (gemaakt in Clipper).
Onder WinXP geeft het DOS-pakket regelmatig geheugen problemen (Out of memory).

Ik heb voor het programma Compabiliteitsmode aangezet, in Autoexec.NT Set Clipper=F75 en in Config.NT Files=127. Ook allerlei andere settings zijn uitgeprobeerd, maar niks baat. Zelfde probleem is ook onder Win 2000.

Nu ben ik een halfjaar geleden op een site geweest die beweerde ALLE dos-programma's te kunnen laten draaien onder Windows XP. Helaas dacht ik toen, wie wil er nu in hemelsnaam nog real DOS draaien onder Windows XP en ben ik de site kwijt.

Vandaar mijn vraag, kan iemand zich een bedrijf herinneren die een DOS-emulator maakt om legacy programma's te runnen?

P.s. VMWare en VirtualPC zijn geen optie, i.v.m. veelvuldig ALT-TAB gebruik en daarnaast vond de gebruiker WinXP al wat te "goedkoop" ;) dus ik denk niet dat er daarvoor geld is.

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Mischien is Bochs iets?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

DOSbox is misschien een optie.

ANyhoe, WOS ---> Software Algemeen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

anders: installeer of DOS of Win ME als dual boot naast XP...
Na het installeren even de bootmanager fixen (topics genoeg over)

• Jemboy
Is Bochs niet een soort freeware VMWare? In dit geval is het vrij moeilijk of even met ALT-Tab te switchen denk ik.

• Jemboy
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 10:37:
anders: installeer of DOS of Win ME als dual boot naast XP...
Na het installeren even de bootmanager fixen (topics genoeg over)
Dit is helaas geen optie. Het DOS-fakturatie-programma is vaak tegelijkertijd nodig als het nieuwe Windows applicatie. Het fakturatiepakket komt wel in Windows versie uit, maar dit duurt nog enkele maanden.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tot die tijd misschien een oud PC-tje ernaast zetten met DOS erop? :?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:49
Kon de nieuwe Virtual PC niet iets van 'seamless' Alt+Tabben, zodat de tasks van de guest OS erbij kwamen in de host?

• Jemboy
F_J_K schreef op 25 april 2004 @ 10:08:
DOSbox is misschien een optie.

ANyhoe, WOS ---> Software Algemeen
DosBox ziet er inderdaad veel belovend uit. Moet nog even uit dokteren of het mogelijk is om vanuit Dosbox te printen (het programma is tenslotte een fakturatieprogramma ;) en natuurlijk kijken of het programma zelf ermee werkt.

P.s. Heb gewikt en gewogen welke forum ik moest hebben en uiteindelijk toch voor Windows gegaan omdat ik het probleem in een Windows omgeving heb.
Pagina: 1