Moederbord met specifieke eisen

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Goeie nacht, :)

Ik ben opzoek naar een moederbord, met nogal wat eisen zegmaar. En ik heb de hele pricewatch door zitten nemen en op de sites van de grote fabrikanten gekeken, maar ik heb zoeen vermoeden dat het niet bestaat wat ik wil.

Ik wil een moederbord met Vga, lan (gbit), raid (pata) onboard en het bordje moet nog sdram ondersteuning hebben. Nou zijn er genoeg moederborden te vinden die de eerste 3 hebben, maar niet in combinatie met sdram. Ook zijn er genoeg te vinden die alles hebben, maar weet geen gbit lan.

Heeft er iemand een tip, of kan er gelijk gezegt worden dat ik naar iets niet bestaands zoek. :P

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Is de "MSI 845E MASTER-LRM S478 2DDR266 RAID DUAL LAN USB20 ATX W/ VIDEO/ LAN/ RAID/ 5x PCI ATX MOTHERBOARD" iets voor je?

edit: gegoogled

[ Voor 15% gewijzigd door DasHMauL op 25-04-2004 03:23 . Reden: www.shawscope.com ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:21
DasHMauL schreef op 25 april 2004 @ 03:21:
Is de "MSI 845E MASTER-LRM S478 2DDR266 RAID DUAL LAN USB20 ATX W/ VIDEO/ LAN/ RAID/ 5x PCI ATX MOTHERBOARD" iets voor je?

edit: gegoogled
Heb je wel gelezen wat de TS wilt?
Eisen
onboard VGA
onboard Gbit LAN
onboard PATA RAID
SDR-SDRAM ondersteuning
Weet alleen niet of het voor Intel of AMD is.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
ik ben voor je aan het zoeken maar wat voor wat voor cpu dan? en waarom met sdram?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Asus P4C800-X X die lijkt mij dit te ondersteuenen, of ik ben erlangs aan het doen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:39

makje

Professioneel prutser

Ik kan mij voor zowel Intel als AMD geen mobo herinneren met alle 4 kenmerken. Er zijn/waren genoeg oude moederborden met P-ata Raid, VGA en sdram, maar die hadden toen echt nog geen GBit LAN. Alleen nieuwere moederborden hebben wel eens GBit LAN maar die hebben nooit sdram meer....

Volgens mij moet je dus sowieso 1 van die kenmerken via een PCI kaartje verwezenlijken. Echter ook nieuwere moederborden (al dan niet met DDR geheugen) met GBit LAN én p-ata raid kan ik mij niet herinneren, die hebben dan meestal s-ata raid...

Het makkelijkst is het dus volgens mij om een oud mobo te scoren met sdram, p-ata raid en onboard VGA en er dan een losse GBit LAn kaart in te stoppen. Die nieuw kopen kan wel ens lastig worden, zag ze zo gauw niet in de pricewatch staan...

[ Voor 24% gewijzigd door makje op 25-04-2004 03:39 ]

9800x3d

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30
euh, je noemt geen processor. Dus het maakt je niet uit wat voor cpu (amd/intel?) er op komt?

Heb je dan - gezien je wensen (p-ata raid, gbit, vga onboard) soms een agp/pci-kaarten-fobie?
Al eens bij het RIAGG geweest?

Ik bedoel... sorry, maar op deze manier kom je niet ver. Er zijn weinig mobo's die aan jouw wensen voldoen, maar misschien kun je iets duidelijker zijn in wat je wil en waarom?

[ Voor 34% gewijzigd door dreamscape op 25-04-2004 03:41 ]

Punctuality is the politeness of kings

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SDRAM support hebben alle gangbare moederborden tegenwoordig (enig alternatief is RDRAM en die zie je nauwelijks meer). Relevanter is de vraag wat voor SDRAM. Bedoel je soms SDR-SDRAM, in dat geval is je probleem duidelijk, want DDR-SDRAM support is overal te vinden :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Die plank bestaat niet..klaar :) Je wil namelijk 2 technieken die kwa tijd te ver uit elkaar liggen. Gaat niet werken dus. Als je DDR wil dan lukt het misschien wel. Maar zelfs dan is je keuze beperkt door de Gbit LAN.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 11:54:
Die plank bestaat niet..klaar :) Je wil namelijk 2 technieken die kwa tijd te ver uit elkaar liggen. Gaat niet werken dus. Als je DDR wil dan lukt het misschien wel. Maar zelfs dan is je keuze beperkt door de Gbit LAN.
Gbit LAN zit al steeds vaker onboard, vorig jaar nog een systeem voor een vriend gebouwd waar het al op zit.

Maar waarom moet het perse SD-RAM zijn? 1 Chippie DDR kost tegenwoordig ook geen f*ck meer, zeker niet als je gewoon PC2100 derin ramt.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mja, dit had ik dus al verwacht eigenlijk. Cpu maakt idd niet uit, ik heb gisteren een stukje van mijn core afgebroken bij het verwijderen van mijn koeler (ja, al 1000x gedaan, maar nu gebeurt het).

Maar het gaat er dus om, ik heb hier een 1u 19" kastje. Dus sowieso moeten er dingen onboard zitten. gbit lan vind ik heel fijn als er een raid0 configuratie inkomt. Alleen het probleem is dat ik hier nog 1,5gb aan sdr-sdram (jaja dion_b ;)) liggen (3x512) en ik vind het zo zonde om dat maar weg te gooien.
Bij die 19" kast zit geen pci riser, dus een pci kaartje erbij gaat een beetje moeilijk.

Ook heb hier ik nog een cpu koeler liggen voor een 1u kast die erin moet (zoeen lage koperen), dus het gaat toch neerkomen op een bordje zonder gbit lan denk ik dan maar en dan maar aan sockat a moederbordje met een amd 1800+. Die kan ik dan een beetje onderclocken zodat hij wat minder warm wordt.

Iig bedankt voor de hulp. Nu nog even een socket a bordje uitzoeken met al die eisen zonder gbit dan. :+

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het bord wat je wil bestaat volgens mij niet meer. Ik weet van vroeger dat het nog wel eens voor kwam. Ik dacht dat het een Asus TUSL2 was. Daar had je een type met RAID, VGA OB en SDRAM. Gigabyte LAN is er volgens mij niet met Sdram combi omdat dat te oud is. Alleen met de Intel 815 chipset heb je max een ondersteuning van 512 MB. Ik heb zelf geprobeerd 768 op deze chipset maar dat ging gewoon niet. Kijk eens op Supermicro.com misschien dat het bedrijf wel iets heeft voor je.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tegenwoordig is PC133 duurder dan PC2700, probeer anders gewoon die 3x 512MB SDR te ruilen voor 3x 512MB DDR. Dan ben je een stuk verder en kun je makkelijker aan je overige eisen voldoen.

Oslik blyat! Oslik!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Daar heeft Dion_b gelijk in. Dan kan je misschien kijken voor een Asus P4R800-V Deluxe met GLan, P-ATA Raid, VGA en S-ATA en je hebt dan ook nog TV Out en S-Video uit.

Edit:
En ik heb het weggehaald dat ik wil ruilen.

[ Voor 36% gewijzigd door itsalex op 26-04-2004 09:58 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft ruilen, laten we het centraal houden: Het grote oude hardware RUILtopic deel 9 ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 26-04-2004 06:28 ]

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

De Asus A7V8X Heb ik zelf een tijdje gehad. Dit is een boordje met een VIA chippie voor AMD. Deze ondersteunt pata-raid heeft Gbit Lan er gaat alleen wel DDR geheugen in. En je kan natuurlijk best je oude reepjes verkopen of gewoon lekker bewaren als historie. Als je het dan toch zo graag wilt gebruiken zul je inderdaad Gbit moeten inleveren zoals je zelf al aangeeft.

succes!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Die g-bit lan gaat je dwars liggen.....
nou kan je je natuurlijk afvragen hoeveel zin heeft g-bit lan met een oud beestje... hoewel je wel van plan bent om raid te gaan draaien, geef je niet aan of dat 0 of 1 moet zijn. als je toch raid 1 wil gaan draaien denk ik dat je de g-bit wel kan laten varen.
Je zou eventueel voor dual lan kunnen gaan en die dan koppelen naar 200 mbit ipv 100mbit op een enkele lijn. maar dan moet je switch dit wel ondersteunen

Verwijderd

ik denk ook dat sdram omruilen de beste optie is

laatst nog in een pc winkel dat gedaan (ik kreeg juist dezelfde hoeveelheid nieuw (tegen oud sdram))

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je gaat colocaten? Laat die gbit lan zitten; totaal nutteloos.

Je wilt snelheid? Laat die onboard RAID zitten; met software RAID's haal je nagenoeg even veel snelheid (en heb je minder gezeik met drivers; al eens geprobeerd een onboard (99,9% van de mainboards met Promise) RAID unit aan de praat te krijgen met Linux?).

Wil je toch RAID en snel ook, haal dan een 3Ware Escalade 7000-2, of als je deze niet meer kan vinden (is oude model), een 3Ware 7006-2. Als je een goeie dealer hebt, krijg je hierbij een low-profile slotplaatje voor in 1U cases. Tevens zou je (omdat die slotplaat niet 100% nodig is) je case een klein beetje kunnen modden (weet niet welke 1U case je hebt, maar vaak ondersteunen ze helaas geen low profile kaarten), en die RAID unit zonder slotplaat in je mobo kunnen hangen.

Overigens hebben Tyan (AMD en Intel) en Intel zelf plankjes die kunnen wat jij wilt, alleen een sdr-sdram plank vinden op dit moment is werkelijk een HEL. Mij is 't niet meer gelukt, en mijn sdr-sdram plankje (welke ik je al aan heb voorgesteld) is nou niet echt werkend in mijn kast te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door HunterPro op 26-04-2004 13:33 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
[Airwolf] schreef op 25 april 2004 @ 03:19:
Goeie nacht, :)

Ik ben opzoek naar een moederbord, met nogal wat eisen zegmaar. En ik heb de hele pricewatch door zitten nemen en op de sites van de grote fabrikanten gekeken, maar ik heb zoeen vermoeden dat het niet bestaat wat ik wil.

Ik wil een moederbord met Vga, lan (gbit), raid (pata) onboard en het bordje moet nog sdram ondersteuning hebben. Nou zijn er genoeg moederborden te vinden die de eerste 3 hebben, maar niet in combinatie met sdram. Ook zijn er genoeg te vinden die alles hebben, maar weet geen gbit lan.

Heeft er iemand een tip, of kan er gelijk gezegt worden dat ik naar iets niet bestaands zoek. :P
Koop een 512mb ddr ram module a 100 euro en je hebt keuze alom.....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1