Toon posts:

Wat is N-CASE ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg in de vooravond de melding, een pop-up screen genaamd N-check

edit: het is niet N-check maar n-CASE

, dat "a third party" wat files zou gedelete hebben waardoor mogelijke programmas niet correct meer zouden werken. Het zou kunnen WinPatrol geweest zijn die ik dat heb laten doen, weet het zo niet meer :/

Ik kreeg 3 opties waaronder via het net alles weer te laten herstellen,.. alles zo te laten of mij er later aan te herrinneren,.. het laatste heb ik nu verkozen omdat ik het niet echt vertrouw ---> reden .......

iets daarvoor, tijdens het surfen heb ik een gigantische pop-up aanval gehad,... zo'n 58 IE vensters stonden er razendsnel open die uiteindelijk,... gededecteerd door Panda Platinum,... samen 18 virussen hadden achtergelaten in mijn tijdelijke Internet Explorer files :(

Wat moet ik daar nu mee aanvangen, n-CASE alles terug laten herstellen :?:
Ik vertrouw het niet echt,.. vandaar mijn vraag :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 13:36 . Reden: n-CASE i.pv. N-check ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Misschien spyware? Adaware en Hijckthis even laten scannen en log posten :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 17:20

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

klinkt idd nogal vaag, ik zou er zo niet op in gaan. Scan alles met alle mogelijke virus en adware progjes. Als alles het dan nog gewoon doet, lekker alles zo laten. Zo niet dan zorgen dat je nu wel goed beschermt ben (al is gedacht aan andere browser?) en windows opnieuw installen!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik inderdaad eens kunnen doen,.... scannen op spyware.
Alhoewel Spywareblaster steeds op de achtergrond actief is,.. ga ik morgen er eens AdAware op loslaten.
Ik laat zeker iets weten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Edit:

het was niet N-check maar n-CASE !

En inderdaad,.. na een scan met AdAware 6 werden er 85 objecten als spyware aangetroffen waaronderer in de log-file ook die fameuze n-CASE :(

Ik heb alles door AdAware laten verwijderen,..... ook objecten die pas na een re-boot konden verwijderd worden :) ,.... maar ...... :? ... nu doet er zich een ander fenomeen voor :/

Bij opstart komt Windows mij te zeggen dat hij;

C:\windows.system32\bridge.dll niet meer kan vinden.

Ik denk dat deze ook vewijderd geraakt is.

Wat nu :?

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 14:13
Staat die niet meer in je quarantaine waardoor je 'm terug kunt plaatsen?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die bridge.dll is ook spyware. Kijk even met Msconfig/Regedit/HijackThis of er nog een verwijzing staat bij je opstartitems, en verwijder deze.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
weet je zeker dat bridge.dll wel ooit op je systeem heeft gestaan?
of dat het een bestand is dat ook bij de spyware hoorde, maar dat de link ernaar nog bestaat

zoek je register is na op bridge.dll en kijk even waar hij staat

(ik heb hem met win2k iig niet)

[ Voor 8% gewijzigd door BasieP op 25-04-2004 13:45 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, hij staat in mijn quarantine.

Meer gegevens:

samensteller: Winfavorites
Type: bestanden
Categorie: Malware

Er zijn trouwens verschillende van die malware dingen terug te vinden in de log-file waaronder ook een uninstall reg.key.

Weg ermee dus,.. maar hoe krijg ik die melding bij opstart dan weg :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kleine titeledit :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 25 april 2004 @ 13:44:
Die bridge.dll is ook spyware. Kijk even met Msconfig/Regedit/HijackThis of er nog een verwijzing staat bij je opstartitems, en verwijder deze.
Daar stond die inderdaad ook nog tussen,.. probleempje opgelost ;)

Hopelijk is mijn PC nu terug spyware-free.

Om af te sluiten,... ik heb steeds Spywareblaster op de achtergrond runnen en occasioneel doe ik eens een grote scan met AdAware.
Zijn er toevallig misschien betere programmas die real-time naar spyware kunnen kijken bvb. tijdens het surfen ? Het probleem dus als het ware direct bij de bron aanpakken.
Ik dacht dat Spywareblaster dat toch deed,... blijkbaar heeft ie wat gefaald,... of toch niet .... :?

Iemand nog een tip ?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 15:27:
<knip>

Iemand nog een tip ?
Ja, andere browser gebruiken :)

Stomme tip, maar eigenlijk wel de beste als je op sites komt waar je spyware kan verwachten.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
/me mee eens is
Pagina: 1