Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:02
Sinds kort (maandag 19 april :+ ) loop ik stage en reis met de trein (verdient een eigen topic :P ). Dat betekent geen autoradio meer en internet streamen op de stage plek is ook niet mogelijk (verbruikt teveel bandbreedte).

Ik gebruik nu een pocket radiootje van Philips. Werkt eigenlijk prima, maar ik wil meer. Ik overweeg om een mp3 speler met ingebouwde radio aan te schaffen. MP3 tjes voor het stukkie in de trein waar ik geen enkel station kan ontvangen en radio voor de rest van de tijd (ook op stageplek, daar speelt geen muziek).

Voor mij is het dus belangrijk dat de speler een hele dag (uurtje of 8, ik zit niet volcontinu met dat ding op me harses :P) kan spelen op een acculading/batterijlading.

Geluidskwaliteit en bergen opties zijn niet zo heel belangrijk, het ding moet spelen en that's it. Pré's zijn het ondersteunen van SD-kaartjes (gaan ook in de Ipaq) en het kunnen werken op de spanning uit een usb poort.

Ik heb de keuze beperkt tot de mambox P540 en de mpio FL100

De mambox is aantrekkelijk geprijst en de radio ervan lijkt me wel goed (wat berichtjes over gelezen en hij heeft zelfs RDS :7). De mpio vind ik gewoon geweldig mooi, volgens mij kan hij via USB gevoed worden en hij ondersteunt SD kaartjes.

En nu heb ik zo veel sites bezocht en zoveel gelezen dat ik het gewoon niet meer weet: Mambox is goed betaalbaar en goed genoeg, mpio is erg mooi en uitbreidbaar, ik kan ook gewoon radiootje blijven gebruiken en voor 70 euries een 256mb sd kaartje voor de ipaq kopen...

Iemand een mening over de kwaliteit van deze spelertjes en adviezen voor wat ik kan/moet doen?

• JorisBos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 21:31
voor dat wat jij er mee wil doen, de mambox

• Raymond
Waarom vind je dat? Ik neig zelf ook wel een beetje naar de mambox, vooral vanwege het verschil van 60 euro.

Weet iemand of beide spelers kunnen werken op de spanning uit een USB poort?

Verwijderd

ik ben ook van plan om de mambox p540 te kopen. Hij is redelijk goedkoop en ziet er fraai uit. Als je ff de zoekfunctie gebruikt kan je over deze mp3speler een topic vinden. Het geluid is zuiver, maar het geluid kan helaas niet zo hard en ook is de baas niet erg aanwezig. Is dit misschien te verbeteren met behulp van oordopjes ?

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 21:28

shameblaster

BB4E^Cons

Mambox P540 (mp3 speler) :)
Ik zou ook voor de mambox gaan

Cons:::BB4E

• Raymond
Als je efficiënte oordopjes koopt (die met weinig vermogen erg hard kunnen spelen) kan je alsnog een hoop herrie produceren. Voor mij is hard spelen niet zo heel belangrijk, ik speel toch altijd de muziek op achtergrondgeluid volume.

Weinig bas is minder makkelijk op te lossen, dan zou je naar oordoppies met teveel bas moeten zoeken (philipsen staan daar om bekend).

Ik overweeg om de sony 71sl dopjes te kopen: Die schijnen omgevingsgeluid bovengemiddeld tegen te houden, omdat ze in je oor gaan. Dan heb je mischien ook niet meer zo'n hard volume nodig om toch de muziek goed te horen :)

Edit:

Ey shameblaster: Nog een specifieke reden waarom? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond op 25-04-2004 17:09 ]

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 21:28

shameblaster

BB4E^Cons

Ja,

Allereerst vind ik het uiterlijk zelf mooier van de mambox maar dat is mijn smaak
En de prijs....
Zelf heb ik een msi megastick die voldoet ook aan jouw eisen, maar jij wilt tussen deze 2 kiezen ;)
[edit]

Gebruikers ervaringen van de MPIO

[ Voor 26% gewijzigd door shameblaster op 25-04-2004 18:28 ]

Cons:::BB4E

• Raymond
shameblaster schreef op 25 april 2004 @ 18:26:
Zelf heb ik een msi megastick die voldoet ook aan jouw eisen, maar jij wilt tussen deze 2 kiezen ;)
De megastick is net zo duur en heeft een los kappie. Dat was wel een dealbreaker :P

• Raymond
Raymond schreef op 25 april 2004 @ 15:48:
Weet iemand of beide spelers kunnen werken op de spanning uit een USB poort?
Ik heb mp3cdspelers.nl daar even over gemaild. Zij mailden mij dat de mambox wel gevoed kan worden uit de usb poort, maar de mpio niet.

Ik begin steeds sterker te neigen naar de mambox. De mpio is mooier en snapt SD-kaartjes, maar 60 euro is een hoop geld....

(en jah, dit is een "verkapte" kick :P , ik ga denk ik morgen bestellen. Wat meer meningen zou ik wel kunnen waarderen)

Verwijderd

Mambox P540 is een goede speler , ik heb er een tijdje mee gespeelt (van een collega) maar kwa afwerking haalt ie het niet met bijvoorbeelde de MobiBLU DAH 1000. Ik denk wel dat je geen betere speler in die prijsklasse kunt kopen op dit moment (ik bedoel voor 99,- euro een 128MB mp3speler met OLED display zie je nergens toch ?)

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ze zijn allebei wel usb 1.1, en ik heb de mambox p505 geloofk, met 256 geheuge, het duurt echt een half uur voordat hij vol is, vreselijk....knal d'r daarom ook niet al te vaak nieuwe muziek op, omdat het gewoon bagger lang duurt.....

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

USB 2.0 flashspelers bestaan er nog amper, en zeker niet in deze klasse. Daarnaast is de MPIO achterhaald, hij is nu al zeker 1,5 jaar op de markt en dat merk je aan de geluidskwaliteit en de bediening. De Mambox heb ik nog nooit mee mogen maken, maar MPIO is zeker niet mijn keus.

• Raymond
Nou, dat begint al aardig eenduidig te worden :o

Wel vreemd dat het zo lang duurt met het volgooien van de speler. Ik beschik over een sony digicam en via usb1.1 kan ik 128mb binnen 5 minuten binnenhalen. Is natuurlijk geen goede vergelijking, maar 3x zo lang is wel erg lang idd.

Kopje thee: Heb je nog de radio van het ding uitgeprobeerd?

Vanavond nog even goed overpeinzen en dan de knoop maar doorhakken :)

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Raymond schreef op 27 april 2004 @ 14:49:
Nou, dat begint al aardig eenduidig te worden :o

Wel vreemd dat het zo lang duurt met het volgooien van de speler. Ik beschik over een sony digicam en via usb1.1 kan ik 128mb binnen 5 minuten binnenhalen. Is natuurlijk geen goede vergelijking, maar 3x zo lang is wel erg lang idd.

Kopje thee: Heb je nog de radio van het ding uitgeprobeerd?

Vanavond nog even goed overpeinzen en dan de knoop maar doorhakken :)
Bij mijn speler: Iaudio4 die ook USB 1.1 heeft duurt het ook niet zo lang hoor. Volgens mij zit iemand hier heerlijk te overdrijven :)

• Raymond
De bestelling voor de mambox is geplaatst. Als het meezit, wordt'ie morgen afgeleverd :)

Edit: Ik heb de 256MB versie besteld.

[ Voor 22% gewijzigd door Raymond op 28-04-2004 12:56 ]

• Raymond
En hij werd vanochtend al bezorgd :)

Lekker vlot en ik kon mooi in de trein op de terugweg al luisteren 8)

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 01:50
Raymond schreef op 29 april 2004 @ 20:34:
En hij werd vanochtend al bezorgd :)

Lekker vlot en ik kon mooi in de trein op de terugweg al luisteren 8)
Kan je dan misschien een mooie review schrijven en wat foto's maken? :)

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Raymond, hoe doet de radio-functie het bij jou?
En misschien kan je het antwoord beter op Het Mambox-topic geven...

• Raymond
MaStar, rjongen: Ik zal ff replyen in het het mambox topic. Daar heb ik al een soort mini-reviewtje met pics geplaatst. Als je meer pics wilt of vanuit een andere hoek kan je dat daar ff vragen :)
Pagina: 1