Toon posts:

Lag(gers) wel of geen invloed op je ping ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zelf speel redelijk veel america's army: special forces en gebeurt het weleens dat dat mensen komen met een hoge ping in een server .. laggers heeft dit invloed op jouw ping .. dus kortom gezegd veroorzaakt dit ook bij jou lag ?

Want meesten zeggen van niet, maar als zo'n lagger eruit gekickt wordt dan gaat mij ping toch echt wel een stuk naar beneden waardoor lag ook minder wordt.

Kan iemand antwoord geven hierop ?

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
America's army speel ik niet, maar met cs heeft het volgens mij helemaal geen invloed op je eigen ping.. die gasten zijn alleen zo lastig te rakem omdat ze zo schokken :P

Verwijderd

Topicstarter
Gaat niet om america's army of cs .. :)

Gewoon of het invloed heeft op je ping.. natuurlijk onderbouwd met een technisch verhaal :)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 01:28
tzou best kunnen zijn omdat je op een wat minder zware server speelt dat 1 persoon erbij of er vanaf een enorm groot verschil maakt.
1 Mbit verbindingen bijvoorbeeld :)

Weet ik nog goed bij Delta Force: Land warrior
Daar kon 1 persoon echt de hele boel op zn kop gooien voor een server :P

Verwijderd

Ik zie niet in WAAROM het invloed op JOU zou moeten hebben. Dat is toch juist het mooie van een client-server model?

Iedereen connect met een server, met z'n eigen lijntje. Als iemand lag heeft, pech voor hem, maar de rest van de server kan vrolijk doorgaan. (tenzij het een wel heel crap gecode servertje is)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Het hangt er vanaf hoe de server werkt he... Als de server zo is gemaakt dat iedereen tegelijk een pakketje krijgt en de server niet het volgende pakketje stuurt voordat hij van iedereen een bevestiging heeft gekregen, (ingebouwd dus, niet de TCP ack, want meestal (of altijd) wordt toch UDP gebruikt voor speldata) gaat het spel zo snel als de zwakste schakel. Gelukkig werkt een normaal geprogrammeerde spelserver niet zo en zou het helemaal geen invloed moeten hebben. Iedereen krijgt gewoon in een zo rap mogelijk tempo pakketjes toegestuurd.

Als jij en een vriend beide (niet samen) een ijsje gaan halen in de stad ga jij niet langzamer fietsen doordat hij ook een ijsje haalt.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, als jij jóuw fiets heeft gejat, dan ga je wel langzamer hoor ;) Maar kan kom je weer op het verhaal van Gehaktbal :)

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:27
In Americas Army lijkt dit wel zo te zijn: als er iemadn van 1000+ bij komt, gaat heel de server langzaam, en de EU servers zijn de laatste dagen toch al niet zo senl :?

Verwijderd

Ze zijn moeilijk te raken.. maar heeft verder weinig invloed op je eigen ping..

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat ligt aan het spel, misschien meer iets voor SPV dus. Bij Half-Life heeft het inderdaad effect ja. Deze netcode is nogal oud en brak waardoor lag e.d. extra op de gameplay inhakken. Iemand met een hoge ping kan daardoor veel overlast veroorzaken. Grote servers zoals UK2.net gebruiken daarom HPB-scripts die je kicken als jouw ping te lang te hoog is. Nu weet ik niet precies hoe dit met America's Army zit, maar het zou me niets verbazen als het iets in diezelfde strekking als hierboven is.

Trouwens, over HPB's gesproken (High Ping Bastard): waarom denk je dat het woord uberhaupt bestaat? :).

[ Voor 14% gewijzigd door Genghis Khan op 25-04-2004 22:34 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Genghis Khan schreef op 25 april 2004 @ 22:33:
Dat ligt aan het spel, misschien meer iets voor SPV dus. Bij Half-Life heeft het inderdaad effect ja. Deze netcode is nogal oud en brak waardoor lag e.d. extra op de gameplay inhakken. Iemand met een hoge ping kan daardoor veel overlast veroorzaken. Grote servers zoals UK2.net gebruiken daarom HPB-scripts die je kicken als jouw ping te lang te hoog is. Nu weet ik niet precies hoe dit met America's Army zit, maar het zou me niets verbazen als het iets in diezelfde strekking als hierboven is.

Trouwens, over HPB's gesproken (High Ping Bastard): waarom denk je dat het woord uberhaupt bestaat? :).
Hoge pings hebben met de half life engine juist geen invloed.

De server wordt niet zwaarder belast, jouw connectie wordt niet zwaarder belast, alleen is de high pinger moeilijker te raken omdat ie vaak door het beeld teleporteer.
Dat is de reden van de HPB filters op sommige filters.

De enige game waarvan ik me kan herinneren dat high pingers, low pingers meetrok is Quake 1, maar weet daar extreem weinig van.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Het heeft geen invloed op je ping, de reden dat je ping omlaag gaat is omdat je gewoon minder data krijgt als ervoor, nl van 1 player minder. Vermoedelijk merk je dit ook alleen als het al vrij druk is op de server, en let dan maar eens op je ping als een niet lagger weggaat. Grote kans dat ook dan je ping omlaag gaat. :)

Verwijderd

IDD, half-life is JUIST de engine (net zoals quake) waar hoge pingers alleen zélf het nadeel hebben. Ze slepen niemand mee, alleen zijn wel verdomdes makkelijk te raken (ze staan vaak stil, teleporten dan weer, staan ff stil...).

Games als BF1942 met scheitcode zijn er de oorzaak van dat dit soort misverstanden bestaan.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Bergen schreef op 24 april 2004 @ 23:49:
Als jij en een vriend beide (niet samen) een ijsje gaan halen in de stad ga jij niet langzamer fietsen doordat hij ook een ijsje haalt.
Heel mooi omschreven :)

Maar het duurt wel iets langer voordat jij het ijsje in je hand hebt.
De ijsco-man moet nu niet alleen jou, maar ook je vriend bedienen.
Daardoor wordt de service iets langzamer.

Maar of dit IRL (online) nou zoveel uitmaakt...
Misschien is die theorie gewoon ontstaan toen admins een reden zochten om iemand te kicken :+

[ Voor 11% gewijzigd door Rone op 26-04-2004 11:02 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Bij de HL engine hebben afaik mensen met een hoge ping geen directe invloed op de ping van anderen.

De HL-server probeert er voor te zorgen dat mensen met een hoge ping geen(of minder) nadelig effect hebben op de gameplay van anderen. De server probeert te voorspellen waar de spelers zich bevinden, daarbij rekening houdende met verschillende pings.

Het kost een server meer werk om dit te berekenen van spelers met een hoge ping. Daardoor gaat het CPU gebruik van een server met spelers met hoge pings omhoog. Dit zal er voor zorgen dat de server wat trager reageert, maar dit is in princiepe niet merkbaar zolang er nog voldoende ongebruikte resources vrij zijn op de server.

De precieze rede is speculatie van mijn kant :), maar ik ben er uit ervaring (bijna) zeker van dat een hoge ping invloed heeft op het CPU gebruik, en dus iig een minimale invloed moet hebben op de pings van anderen, iig bij HL.
Pagina: 1