Toon posts:

Loging COMx poort

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een manier is om te kunnen bekijken wat er via een COM poort verstuurd en ontvangen word.

Ik probeer namelijk een apparaat aan te sturen waa ik verder nergens documentatie over kan vinden.

Verwijderd

Welk OS ? (zucht...)

Even uitgaande van Windows. Je kunt een logfile laten aanmaken (staat default uit). Weet ff niet precies meer waar dat zit maar daar zijn de helpfile en/of google voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe, Sorry... Windows XP, en op google kan ik niks vinden over de COM poort loggen

Verwijderd

Hmmm, valt een beetje tegen in XP. Als het een modem betreft kun je een log laten aanmaken maar dat zijn geen bitjes en bytjes maar de AT commando's + results enz.
Ik geloof niet dat je dat bedoelt.

Hebben de jongens van SysInternals geen tooltje of zo ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 23:23 ]

Verwijderd

Je kan door middel van een splitter en een tweede computer met twee seriele poorten de traffic monitoren. Er moet een programma voor zijn dat dit kan (alles in een venter met verschillende kleuren) maar ben effe de naam kwijt. Met hyperterminal van Windows lukt het ook, alleen dan is er geen tijdsinfo bij en twee venster.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Rx  --+------ Tx
Tx  --|-+---- Rx
GND --|-|-+-- GND
      | | |
Rx1 --+ | |
GND ----|-+
        | |
Rx2 ----+ |
GND ------+

Linksboven PC met je applicatie, rechtboven het apparaat en linksonder de pc die afluistert.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal,
SysInternals heeft er een programma voor genaamd: PortMon

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Niets met Programming & Webscripting van doen.

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.