Toon posts:

HD op Asus P4P800 E

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vriend van mij heeft net nieuwe onderdelen gekocht en we zetten em in elkaar, maar krijgen de pc niet aan de praat.
specs:
- Asus p4p800 E
- p4 2.8 ghz
- ati radeon 9800 se
- HD maxtor 15 gb
- 235 voeding (handleiding zegt dat 300 watt minimaal is om goed te functioneren?)

Als we de pc aandoen, werkt in principe alles: cpu fan doet het, videokaart fan doet het, maar de hdd doet verder niets. Als we de ide kabel loskoppelen en de pc dan aandoen, maakt de hd wel geluid (soort van bootsequence of zo?) en werkt dus wel naar mijn mening. Wanneer we echter de ide kabel aansluiten, maakt de hd geen geluid meer maar er staat wel spanning op.
Nou is mijn vraag of een van jullie misschien weet wat er mis kan zijn?
ook stond er in de handleiding van het moederbord dat als er na 30 sec. nog geen POST heeft plaatsgevonden, dat het dan misschien aan te weinig wattage v.d. zou kunnen liggen. Aangezien ik ook niet in het BIOS kom, met of zonder hd.
Als er meer info nodig is, hoor ik het graag.

Edit:
een andere HD heeft geen vershil gemaakt, precies hetzelfde krijg ik dan als ik de ide kabel los koppel, maakt deze wel een soort van opstartgeluid en als ik de idekabel er daarna op koppel niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 23:06 ]

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Heb je al een andere IDE kabel geprobeerd en heb je de kabel er wel goed op gedaan , blauwe deel op t mobo slave aan de grijze en master HDD aan de zwarte connector ?

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
ik denk eerder dat je bijna alle onderdelen van voeding moet afhalen en dan alleen de onderdelen die echt nodig zijn opnieuw proberen optelaten starten anders effe een andere voeding pakken

Verwijderd

Topicstarter
Ja had al andere ide kabel geprobeerd. en ook gechecked of ie er wel goed op zat :)
had verder ook alle onderdelen van de voeding afgehaald zodat ik niet veel wattage zou gebruiken bij het opstarten. Maar kan me bijna niet voorstellen dat de hd, videokaart en cpu zoveel vreten bij het opstarten? ik bedoel POST gebeurt volgens mij niet eens.
Verder werkt de voeding wel op een oudere PC (P3 500 uit mn hoofd) die wel minder wattage gebruikt. Denk dat ik maandag dan maar een nieuwe voeding ga halen.
Afgezien van het feit dat het dan misschien aan de voeding kan liggen, is er niet iets anders wat ik misschien over het hoofd zie?

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 20:08

NielZ

Casual

Een P4 is een redelijke stroomslurper (zeker de nieuwe Prescott), en ook de 9800 (weliswaar SE) is geen lullig kaartje. Persoonlijk zou ik als eerste de voeding vervangen door een 300 of nog beter 350W model en kijken wat er dan gebeurt. :)

Het is niet toevallig een Aopen voeding icm de P4P800 Deluxe-E? Op m'n werk is tussen die twee recent een conflict opgedoken, en zowel ASUS als Aopen schijnen eraan te werken. ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 23:04:
- 235 voeding (handleiding zegt dat 300 watt minimaal is om goed te functioneren?)
Sja, je geeft het antwoord zelf al ..

Zie verder ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.