Toon posts:

Macro ervaring Fujifilm S5000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na heel veel lezen en afwegen ga ik binnen 3 weken voor de Fuji S5000. Aangezien ik een noob ben op het gebied van digitale camera's zit ik nog met een vraag. Macro foto's vind ik het meest boeiend echter vraag ik me af. Volgens de specs kan de S5000 maar macro tot een afstand van 10 cm. Is dit afdoende voor goede macro shots. Helaas is er geen extra ring te koop zover ik weet via de fujifilm site.

Bedankt voor eventuele reacties.

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

10 cm is voldoende om redelijke macro opnames te maken (bedenk wel dat een macro opname niet altijd betekend dat je een camera op een klein beestje moet duwen, je kan er ook portretten mee maken) alleen als je jezelf echt wilt richten op dat insecten gebeuren denk ik dat je met deze cam na 'n tijdje al ontevreden wordt over de resultaten.

Verwijderd

Nou dat heb je dan flink mis. Want het is idd zo dat je met "alleen" de camera niet zo kan fotograferen dat je bijv alleen een stamper van een bloem in beeld krijgt. Maar er zijn wel Macro Lensen te verkrijgen hoor. Als je even wat verder zoekt op het forum had je kunnen lezen dat we het hier er al over gehad hebben. ( [rml][ Macro] Extra lens/filter?[/rml] ) Kijk maar even naar de Raynox DCR 250... er zijn echter ook gewoon verschillende filters...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 23:00:
Na heel veel lezen en afwegen ga ik binnen 3 weken voor de Fuji S5000. Aangezien ik een noob ben op het gebied van digitale camera's zit ik nog met een vraag. Macro foto's vind ik het meest boeiend echter vraag ik me af. Volgens de specs kan de S5000 maar macro tot een afstand van 10 cm. Is dit afdoende voor goede macro shots. Helaas is er geen extra ring te koop zover ik weet via de fujifilm site.

Bedankt voor eventuele reacties.
Die opgegeven afstand zegt meestal niet zoveel, het hangt af van de zoomstand van de lens, 10 cm ingezoomd is heel goed, hoef je niet OP je onderwerp te gaan zitten.............
Bovendien speelt nog een rol of de afstand onderwerp-lens is of onderwerp-CCD,,,,,,,,,,,,

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 14:17
ja kan met de s5000 niet of vrijwel niet zoomen met macros als je bijv de dcr 250 van raynox gebruikt gaat het dus wel

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

Verwijderd

Topicstarter
Oke goede tips om weer wat verder zaken te onderzoeken.

Ben blij dat er toch goede ervaringen met de S5000 zijn dus komt helemaal goed.

Thanks.

Verwijderd

Ik heb de S5000 ook met DCR-250 macro converter en met deze lens kan je 10 cm. + 10 x optische zoom nog steeds je autofocus gebruiken en ik denk zelfs nog dichterbij met de manualfocus ;), maarre dit soort topics zijn eigenlijk onnodig als je een beetje had gezocht vantevoren.
Pagina: 1