Toon posts:

DIrect ADSL/SPeedtouch510/SMC 2804WBR en geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, alhoewel ik mijn configuratie al een aantal keren voorbij zie komen in vorige posts lukt het me toch niet om het werkend te krijgen. DUs m'n vraag of iemand kan helpen bij de volgende opstelling:

Een speedtouch 510 ADSL modem, nieuwe type van KPN (na 12/2003) en een SMC 2804 Barricade router/wlan

Internetten via de speedtouch gaat prima (zoals nu), maar ik wil het koppelen via m'n wireless router.

De instellingen in de router zijn denk het probleem:
Ik kies bij WAN voor PPTP, vul in username en password van het adsldirect abonnement en het server ip: 10.0.0.138 en mijn IP 10.0.0.150. Hierna is er geen verbinding mogelijk.

Ik weet dat in de speedtouch een dchp server zit, die normaal gesproken (zonder wlan) een ip adres aan je pc geeft. Hoe werkt dat met een router ertussen?

Is PPTP nou de juiste keuze? Het adres wat m'n pc krijgt van WLAN is het 192.168.2.140 via de dhcp van de router?

Thanks in advance en dat ik waar snel wireless kan zijn!!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-04 17:34

Vern

technoob

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 22:58:
Tsja, alhoewel ik mijn configuratie al een aantal keren voorbij zie komen in vorige posts lukt het me toch niet om het werkend te krijgen. DUs m'n vraag of iemand kan helpen bij de volgende opstelling:

Een speedtouch 510 ADSL modem, nieuwe type van KPN (na 12/2003) en een SMC 2804 Barricade router/wlan

<knip>
Volgens mij inderdaad een bekend probleem, ongeacht het merk router/wireless. Al op het adslforum gekeken ? Staat er vol mee: een router achter een router (ingebouwd in de Speedtouch). Mogelijke oplossing: spoofing.

- of je stopt de stekker er in -

Verwijderd

Topicstarter
Ja, al gekeken maar nog nie voor spoofing. DUs dat ga ik zo even doen. Weet namelijk niet wat spoofing is. THanks!

• Vern

Vern

technoob

Ik zat overigens met hetzelfde probleem. Met een Linksys BefWxxx router/switch/wireless achter een Speedtouch 510 (nieuwe versie met ingebouwde router).

Al wat onderzoek gedaan en het spoof.ini bestand van de KPN cd-rom geupload naar het modem. Maar zonder resultaat. Uit arren moede maar het modem weer in oorspronkelijke staat teruggebracht, net als mijn Linksys router (dynamisch IP).

En wonder boven wonder werkt alles nu probleemloos (routeren, wireless). Volgens mij heb ik nu twee routers achter elkaar staan. Vraag me alleen niet wat ik gedan heb.

suc6

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 17:38
Ik heb precies dezelfde combie en heb het werkend gekregen (kweet niet meer precies hoe). Maar doordat ik problemen had met port doorrouten (i.v.m eMule) heb ik het anders aangesloten. Ik heb gewoon een kabeltje van de Ethernet port op de modem naar de router gegaan (dus één van die 4 aansluitingen genomen i.p.v WAN) en dan gewoon de DHCP in de SMC uitgezet. Nu gebruik je alleen de router van je Speedtouch. Dit werkt bij mij perfect en is nog sneller klaar ook doordat je geen rare instelleingen in je SMC hoeft te zetten ;)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
ZaeK schreef op 25 april 2004 @ 11:01:
Ik heb precies dezelfde combie en heb het werkend gekregen (kweet niet meer precies hoe). Maar doordat ik problemen had met port doorrouten (i.v.m eMule) heb ik het anders aangesloten. Ik heb gewoon een kabeltje van de Ethernet port op de modem naar de router gegaan (dus één van die 4 aansluitingen genomen i.p.v WAN) en dan gewoon de DHCP in de SMC uitgezet. Nu gebruik je alleen de router van je Speedtouch. Dit werkt bij mij perfect en is nog sneller klaar ook doordat je geen rare instelleingen in je SMC hoeft te zetten ;)
Dan kan je net zo goed een switch kopen :)

• Vern

Vern

technoob

Weezer-DC schreef op 25 april 2004 @ 11:07:
[...]

Dan kan je net zo goed een switch kopen :)
Ja. Maar in mijn geval kwam ik van Chello kabel en had dus al een router/switch/wireless, zonde om uit het raam te gooien. Het was mijn eer te na om direct op de uplink aan te sluiten en bovendien moet 1 pc bekabeld aangesloten worden. Mijn Speedtouch modem heeft maar 1 poortje ....

Maar een switch evt. gecombineerd met wireless accespoint is volgens mij inderdaad de meest gemakkelijke oplossing. Scheelt je dagen ploeteren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Vern schreef op 25 april 2004 @ 11:29:
[...]

Ja. Maar in mijn geval kwam ik van Chello kabel en had dus al een router/switch/wireless, zonde om uit het raam te gooien. Het was mijn eer te na om direct op de uplink aan te sluiten en bovendien moet 1 pc bekabeld aangesloten worden. Mijn Speedtouch modem heeft maar 1 poortje ....

Maar een switch evt. gecombineerd met wireless accespoint is volgens mij inderdaad de meest gemakkelijke oplossing. Scheelt je dagen ploeteren ;)
Oke, ik heb ook waar even voor de switch oplossing gekozen. Speedtouch direct in de pc poort en werkt nu als switch. Ben even klaar met spoof(en) want dat is me na een dagje nog niet gelukt.

Het werken met een router als switch is inderdaad niet logisch, maar ook ik had 'm als ivm. en kabelmodem ooit.

Iedereen bedankt en eet smakelijk!

Jan Pieter
Pagina: 1