Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 22:29:
nou wou ik windows installeren..... zon bootdisk gemaakt.... alleen als ik F6 druk en laad winxp 378 drivers, dan zegt hij INCORUPT file, heb ik de verkeerde drivers ????
edwin
F6 hoef je alleen in te drukken tijdens de xp installatie als je een raid configuratie wilt installeren (meerdere HD's voor extra snelheid of extra veiligheid).... Heb/wil je zo'n configuratie?
Zoniet (enkele HD of geen raid), dan zou win xp gewoon je sata schijf moeten herkennen (als derde ide master geloof ik...misschien effe checken in je bios of sata op enabled staat) en kan je xp erop installeren.
Dan moet die sata schijf trouwens wel aan de gewone sata poort hangen (south bridge) en niet aan de promise controller (dacht ik)
edit:
Hmm.. lees net dat sommige moederbord chipsets inderdaad toch een extra sata driver nodig hebben

dus misschien kan je mijn verhaal hierboven wel vergeten.
Al de search geprobeerd?:
http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart
Wat betreft het verschil in de drivers als je Raid wil gebruiken heb je de 378Raid driver nodig en voor een enkele harddisk (of meerdere zonder raid) de 378Sata driver
[
Voor 41% gewijzigd door
gws24 op 25-04-2004 00:40
]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.