Toon posts:

[XP] Installatie met SATA controller*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb vandaag mijn ahtlon 64 binnen gekregen, met een asus k8v SE deluxe mobo, nou hadden ze bij het computer bedrijf windows geinstalleerd maar er weer af geveegd :(. nou wou ik windows installeren..... zon bootdisk gemaakt.... alleen als ik F6 druk en laad winxp 378 drivers, dan zegt hij INCORUPT file, heb ik de verkeerde drivers ???? hoe zit dit?

alvast dank

edwin

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Al andere diskette geprobeerd? Klinkt meer als een leeserror.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 24 april 2004 @ 22:31:
Al andere diskette geprobeerd? Klinkt meer als een leeserror.
ja geprobeerd .zelfde probleem

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 17:34

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Misschien een oplossing door de drivers te slipstreamen? Is wel iets meer werk maar dan lukt het tenminste voor 99,9% zeker.

[rml][ XP] SATA drivers slipstreamen in unattended XP install[/rml]

[ Voor 22% gewijzigd door Yagermeister op 24-04-2004 23:04 ]

-Te huur

Verwijderd

Heb je wel de juiste drivers in de root van je diskette staan? Op die diskette hoeven alleen de bestanden uit de winxp map te staan, en in de root..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 23:05:
Heb je wel de juiste drivers in de root van je diskette staan? Op die diskette hoeven alleen de bestanden uit de winxp map te staan, en in de root..
Ik kan gewoon een diskette formateren, en de inf, sys , ini bestanden op die diskette zetten?

En moet ik de 378ATA of de 378Raid directory hebben?

bedankt

edwin

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 23:46 ]

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 00:03

Spockz

Live and Let Live

dat de juiste drivers meteen op A:/ Staan en dus niet in een map ofzo. (dit was dus uitleg over 'root')

[ Voor 7% gewijzigd door Spockz op 24-04-2004 23:45 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
Pic_Art schreef op 24 april 2004 @ 23:45:
dat de juiste drivers meteen op A:/ Staan en dus niet in een map ofzo. (dit was dus uitleg over 'root')
Ok maar heb ik 378ATA of 378Raid nodig?

Promise FastTrak 378 RAID Driver V1.00.1.37 for Windows 98SE/NT4/ME/2000/XP/2003

die?

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 12:13

gws24

Thinking is hard!

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 22:29:
nou wou ik windows installeren..... zon bootdisk gemaakt.... alleen als ik F6 druk en laad winxp 378 drivers, dan zegt hij INCORUPT file, heb ik de verkeerde drivers ????
edwin
F6 hoef je alleen in te drukken tijdens de xp installatie als je een raid configuratie wilt installeren (meerdere HD's voor extra snelheid of extra veiligheid).... Heb/wil je zo'n configuratie?

Zoniet (enkele HD of geen raid), dan zou win xp gewoon je sata schijf moeten herkennen (als derde ide master geloof ik...misschien effe checken in je bios of sata op enabled staat) en kan je xp erop installeren.
Dan moet die sata schijf trouwens wel aan de gewone sata poort hangen (south bridge) en niet aan de promise controller (dacht ik)

edit:
Hmm.. lees net dat sommige moederbord chipsets inderdaad toch een extra sata driver nodig hebben :( dus misschien kan je mijn verhaal hierboven wel vergeten.

Al de search geprobeerd?:
http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

Wat betreft het verschil in de drivers als je Raid wil gebruiken heb je de 378Raid driver nodig en voor een enkele harddisk (of meerdere zonder raid) de 378Sata driver

[ Voor 41% gewijzigd door gws24 op 25-04-2004 00:40 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit (was: Winxp boot SATA?), verder - geef altijd de exacte foutmelding die Windows geeft, en ga niet zelf een interpretatie daarvan maken :)
Pagina: 1