Toon posts:

Remote users mogen share wel schrijven, niet bewerken *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude laptop met w2k pro als mail (en file) server in gebruik, het hart van het netwerk is de adsl router en ik gebruik wxp home op de desktop.

Nu wilde ik de data die op de externe harde schijf van de desktop stond (maxtor 5000dv) voortaan in het netwerk beschikbaar maken door hem aan de server te koppelen en de drives te sharen. Op zich lukte dat (kopieren en deleten lukt), maar als word nu een document uit zo'n drive moet openen, opent hij het na enig aarzelen als read only (blijkbaar kan hij de schijf niet beschrijven) Het document is niet gemarkeerd als read-only.

Mijn idee is dat word de rechten die de gebruiker krijgt (admin) niet erft oid, maar ik heb niet kunnen ontdekken hoe ik dat kan verhelpen. Dit moet toch kunnen zonder dure server software aan te schaffen?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je aangevinkt, dat de netwerkgebruikers bestanden mogen wijzigen? :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zet de rechten eens op Full Control :?
Titel edit overigens

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
full control hebben ze wel, hoe kan ik checken of netwerk gebruikers mogen wijzigen? Ik zie geen regel in de security policies?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 22:42 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 22:37:
full control hebben ze wel, hoe kan ik checken of netwerk gebruikers mogen wijzigen? Ik zie geen regel in de security policies?
Rechtermuis op hetgeen je wil sharen... En dan delen & beveiligen geloof ik (Is wel NT-only)

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is het gelukt, ik heb de betreffende users (die al tot de admin groep behoorden) nu ook in het properties/security menu van de drive expliciet full control gegeven. Bedankt!
Ik had niet gedacht dat ik administrators nog apart die rechten moest geven

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 23:03 ]

Pagina: 1