derde geheugenbank doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-08 16:05
Ik heb in mijn asus KT7-A moederbord altijd 2 geheugenbankjes van 256mb (pc133) gehad en dat werkte prima, word altijd keurig herkent als zijnde 512mb, echter nu heb ik geheugenbankjes over van een andere pc die ik er bij in wil zetten, dit zijn dezelfde geheugenbankjes, ook 256MB en pc133.

Het moederbord herkent alleen niet ale het geheugen, hij herkent maar 588.000 mb, ik heb een stuk of 4 geheugen banks geprobeerd en allemaal hetzelfde resultaat, de bankjes omwisselen geeft ook geen ander resulaat (de geheugenchips zijn wel degelijk goed)

Heeft het MB (ik had het ook al in een ander (p3) systeem geprobeerd, met dezelfde resultaten) problemen met 3x256, of een of andere rare limiet in de bios? (kon iig niks vinden in de mobo boekjes en in de bios zag ik oo kzo geen relevante instellingen staan)

Iemand een oplossing om de volledige 3x256mb te kunnen gebruiken?

Verwijderd

Moet je even goed kijken in BIOS of ze wel goed staan, of is het een ander merk dan die andere twee dan werkt het ook niet goed had ik ook in m'n oude PC. 588.000 MB is toch best veel :)

Verwijderd

kan geen asus vinden met KT7-a? misschien verwar je asus
en abit? maar goed het kan zo zijn dat hij niet in alle 3 de
geheugen banken die bepaalde snelheid aankan.

heb even gezocht op abit-kt7a en hij moet het aankunnen.

PC133
Supports up to 1.5GB of PC100/PC133 SDRAM

http://www.abit.com.tw/pa...cket%20A&pMODEL_NAME=KT7A

bios update?

http://www.abit.com.tw/pa...T7A&pSOCKET_TYPE=Socket+A

hopelijk heb je hier iets aan :)

• Edoll
Bios is volgens mij redelijk up2date, zal het voor de zekerheid morgen even updaten (was was overigens inderdaad abit), aan het geheugen kan het gewoon niet liggen ik heb hier 6 bankjes in totaal liggen en heb al talloze configuraties geprobeerd, hij lijkt alleen goed te gaan met 2 bankjes, overigens zijn er 4 van hetzelfde merk ook alle vier double sided)

Ik had hetzelfde trouwens met een p3 moederbord, ook weer exact die 588.000

ik zal morgen even posten of die bios geholpen heeft maar ik vrees het ergste

• Edoll
Nieuwste bios zat er dus al in, het ligt dsus in ieder geval niet aan een verouderde bios.. iemand misschien nog nadere ideeen? 512mb is natuurlijk mooi, maar het is zonde om die extra 256 niet te benutten, die drie bankjes zitten er niet voor niets op het mobo :)

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
ga eens een bios terug dat zou ook nog kunnen helpen
Pagina: 1