Toon posts:

Wie gebruikt Gentoo met GLIS installatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd wie van jullie Gentoo installeert met behulp van GLIS en wat jullie ervaringen zijn?
Je kunt het vinden op: http://glis.sourceforge.net/
Zelf ben ik er een beetje mee aan het experimenteren op een oude pc (Pentium II). Het compileren duurt een beetje lang maar dat laat ik meestal 's nachts doen.
Het gaat mij meer om het automatisch kunnen installeren van Gentoo.

Verwijderd

Mijn eerste vraag is waarom, de installatie manual van Gentoo is erg uitgebreid. Ik denk dat je wat Gentoo betreft meer hebt aan distcc.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wow dit ziet er cool uit! Dit ga ik zeker proberen. Alleen is het nog redelijk beta zo te zien?

Radek: Ik snap je opmerking niet helemaal. Distcc zou wel de installatie kunnen versnellen, maar je moet nog steeds alle configuratie zelf doen. En regelmatig kijken hoever de installatie is. Lijkt me ideaal als je van tevoren de instellingen kunt doen en de volgende dag is je systeem geïnstalleerd :)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Custom Stage 4 :)

fdisk
makefs
tar xvzpf stage4.tgz :p

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:13

Ryceck

Constants and Variables

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 14:26:
Custom Stage 4 :)

fdisk
makefs
tar xvzpf stage4.tgz :p
pffff.... prutser :p

Stage 1 op een AMD k-7 500mhz is pas goed :Y)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Aike
  • Niet online
Ryceck schreef op 26 april 2004 @ 17:24:
[...]

pffff.... prutser :p

Stage 1 op een AMD k-7 500mhz is pas goed :Y)
Ow ik heb Gentoo op een 266mhz Celeron. Dat zijn die dingen zonder cache. Ben bijna alle cpu tijd kwijt aan updaten en compilen :D

Verwijderd

Aike schreef op 25 april 2004 @ 16:54:
Wow dit ziet er cool uit! Dit ga ik zeker proberen. Alleen is het nog redelijk beta zo te zien?

Radek: Ik snap je opmerking niet helemaal. Distcc zou wel de installatie kunnen versnellen, maar je moet nog steeds alle configuratie zelf doen. En regelmatig kijken hoever de installatie is. Lijkt me ideaal als je van tevoren de instellingen kunt doen en de volgende dag is je systeem geïnstalleerd :)
Ja en nee, het lijkt inderdaad ideaal maar aan de andere kant zie ik Gentoo niet als een distro die je even snel op een computer zet. Een Gentoo installatie mag wat mij betreft dan ook een tijdje duren, kan je intussen nadenken over hoe je het systeem verder wilt hebben (en zelf installeer ik meestal via een diskette/netwerk, dan heb je sowieso een paar "vreemde" stappen).
offtopic:
Ik kies Gentoo voor een serieuze workstation installatie, Debian voor een server of om snel een console te hebben en Vectorlinux om snel een GUI te hebben.

Echt veel instellingen heb je toch ook niet tijdens een Gentoo installatie, het is inderdaad meer het wachten tot het compileren gedaan is (regelmatig kijken zoals je zelf zegt). Op een PII weet je dat het een tijdje gaat duren, ik liet mijn laptop dan ook zijn gang gaan terwijl ik sliep/overdag weg was om Gentoo te installeren (stage one :P).

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ziet er cool uit. Is dus bedoeld voor oa. servers in een datacenter waar dezelfde hardware altijd gebruikt wordt en op elke server gentoo geinstalleerd moet worden. Of als je wilt experimenteren in Gentoo en regelmatig je installatie naar de ... brengt.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Aike
  • Niet online
Guru Evi schreef op 27 april 2004 @ 14:45:
Ziet er cool uit. Is dus bedoeld voor oa. servers in een datacenter waar dezelfde hardware altijd gebruikt wordt en op elke server gentoo geinstalleerd moet worden. Of als je wilt experimenteren in Gentoo en regelmatig je installatie naar de ... brengt.
Waarom zou het niet werken voor een eenmalige installatie? Het nut is dan misschien minder, maar dat is wat anders.

Pagina: 1