Toon posts:

[DVDburner]Sony DRU-500A lees probleme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dvd brander aangeschaft, alleen het probleem is dat die erg langzaam leest. Volgens de spec leest die DVD's 8 speed en CDroms 32 speed.

Maar in pratijk haalt die bij dvd's lezen maar maximaal 2 speed :S. Bij de lees speed test van nero heeft die tijdens de heel teste een rechte lijn van 2 speed. De leesnelheid van CDroms in nero speed test maximaal 31.71 speed.

Weet iemand een oplosing op dat die DVD's wel sneller wilt lezen ? Mischien dat de DMA ondersteuing uit staat, maar waar kan ik dat aan zetten in win2k ?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Dan is er iets mis met of je config of het schijfje wat je gebruikt.
Ik heb ook de Sony dru 500A en ik heb net een dvd gebrand en daarna getest (philips 4x dvd+r) en hij start met 3,6 en eindigt met 8,3 speed

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben tot de ontedking gekomen dat die data DVD's op 4 speed leest, DVD flims leest die maximaal maar 2 speed van beging tot de einde. Het is net alsof die begrensd is :-( .

(Ik heb nu ook verschillende dvd films geprobeerd. en ik gebruik firmware versie 1.0H)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 21:00 ]

• Bart-01
Ik gebruik de 500A_20H firmware (jan 2004)

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt steeds gekker.

Waneer er geen DVD/CD in de brander zit.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mareikehaas/8speed.gif

DATA DVD in de drive
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mareikehaas/4speed.gif

DVD video
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mareikehaas/2speed.gif

De dvd drive lockt zich zelf automatiche op een pebaalde snelheid waneer ik een dvd in stop. Ik vind dit echt vreemd, met nerospeed kan ik hem trouwens hem niet boven die gelockte snelheid krijgen.
Ik ga hem nog wel even opnieuwe flashen met de firmware 1.0h.

• Bart-01
Probeer die 20H maar, de dvd waar ik mee teste was een video dvd, en bij mij is hij dus niet op 2x begrensd.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik bedoelde dat ik de 500A_20h op heb staan en hem nu weer opnieuw geflashd.
Maar geen resoltaat :S, hij begrensd zich zelf nog steeds automatich, me CDrom doet dit niet. Dit is erg ververlend waneer ik een dvd wilr rippen omdat het rippen nu langer duurt dan het branden :(.

Is er ook een mogelijkheid om de dvd speed onder dos te testen om uit te sluiten dat windows het probleem is ?
Deze programma's draaien in win2k bij me op de achtergrond; http://members.lycos.nl/mareikehaas/achtergrondprog.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu verschillende firmware's geprobeerd maar niks heeft geholpen. Heeft deze dvdbrander mischien een silecents mode ?
Alleen hoe krijg ik hem dan daar uit ? Intel acrulator tooltje gaat natuurlijk niet werken op een via mobo,

En anders ga ik er mee terug naar de winkel want dit is wel erg bagger.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het in een schone windows instal geprobeerd maar heb nog steeds het zelfde probleem. Ik weet dat IBM zo programmatje had waarmee je kon instellen dat je hardeschijf stiller wordt. Weet iemand mischien hoe dat programmatje ook alweer hete of waar het te downloaden is ?

Want mischien werkt het ook bij dvd-branders en hebben ze me brander ingsteld dat die erg stil is waardoor de maximaal leessnelheid erg laag is.

Verwijderd

Topicstarter
Schopje,

DVDdrive heb ik nu ook in een ander computer gehad, nog steeds geen verbetering. Intel Arculater opgestart maar daarmee kan ik alleen de maximale DMA snelheid instellen die al op maximaal staat.

Het probleem is dus dat de DVD drive Video DVD's niet sneller wilt lezen dan 2 speed, Data dvd's niet sneller dan 4 speed. Dit is een hardware probleem, ik vermoed dat de maximail lees snelheid begernsd is door dat er geklooid is met een programma waarmee je in de bios/firmware de dvd drive op de stille stand kan zetten.

Normaal kan deze dvd brander dvd's lezen op maxmimaal 8 speed.

Waneer ik een DVD stopt in de brander dan hoor ik dat die 1 sec wel eventjes op 8x draait maar daarna wilt die niet sneller dan 2 speed :-(.

Wie o wie heeft de oplosing ?

Verwijderd

Topicstarter
Iets gevonden,
ebenton posted 2003 Sep 18 05:09
I found this out from defense a couple of days ago: Many DVD burners are limited to 2X for ripping. If you want to rip very fast, you might be better off using a DVD-ROM, or some DVD burners have extra software available that you can use to speed them up, such as Sony's DSS.

I think I got that right, didn't I, defense? if you read this?
Alleen die DSS (Disk speed selector) werkt alleen bij de 510 drive's van sony :-(. Weet iemand hoe ik dat programma ook werkend kan krijgen op deze dvd drive.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is zwaar bagger op de Sony DRU zit een 2speed read lock op het lezen van Video DVD's voor het geval dat je illigaale dvd zal rippen.
Maar je eigengemaakte dvd's kan ik hier door nu ook maar met 2 speed inlezen.

Dat ik Data DVD's maar kan inlezen met 4 speed kan ik niks over vinden, maar ik voel me wel zwaar opgelicht.

Je koop een DVD brander met de specs dat die ook dvd's kan inlezen op 8 speed maar je krijgt een dvd brander die maar 2~4speed dvd's kan lezen waardoor je verplicht bent om een dvd drive er bij aan te schaffen.

@Bart-01,
Dat jou dvd speler wel op 8 speed dvd's leest is mij maar een raadsel hoe dat komt.

Morgen ga ik Meno opbellen en eisen dat hun dit probleem oplossen.
Het is echt belachgelijk, het is net het zelfde dat ze alle auto's begrenzen op max 80KM/h omdat ze anders wel eens te hard kunne rijden op wegen waar ze maar 80 mogen 8)7.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54

The Third Man

The Third Jellyfish

Dat van die 2x-lock is overbekend en stond al eind 2002 op de fora van bijvoorbeeld DVDRHelp.com... Voor de 510 is later wel een tooltje verschenen om de 'accoustic feature' te disabelen, maar voor de 500 (ik heb 'm ook) is dat nooit gekomen. Het lijkt me trouwens erg sterk dat een leverancier zich verplicht voelt om jou tegemoet te komen bij deze kwestie, een beetje beter vooronderzoek had je dit al lang kunnen vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor maar dan had de verkoper er bij moet vermelden dat die dvd brander begrensd is. Hij verkocht me een dvd brander die op 8x speed dvd's kan lezen zonder te vermelden dat die begrensd is.
Maar nu blijkt dat die begrens is en hiet sneller wilt gaan dan 4x.

Dit is gewoon oplichting veder heb ik 7 dagen afkoel periode waardoor ik gewoon me geld terug kan vragen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

JC Ken: het omhoogkicken van een topic is pas toegestaan wanneer het topic zover is uitgezakt dat het uit de topiclist is verdwenen. In de meeste subfora is dat dus 24 uur, zo ook hier in OM.

En jij hebt het tot vijf maal toe gedaan 8)7
Gelieve dat niet meer te doen .. Je bent gewaarschuwd :)

Verwijderd

Topicstarter
Im het het service nummer gebeld van memo/mycom en ze kunne voor mij niks doen. De 7dagen afkoelperieode geld bij aankopen op de beurs omdat het in hun beurs overeenkomste staat.

Alleen die overeenkomst staat niet op me bon en stond ook nergens op een folder bij Memo. Straks ga ik naar een mycom winkel bellen om te proberen of ik daar wat kan regeling want dit pik ik niet. En anders ga ik gewoon alle winkels opbellen net zo lang dat ik eentje heb die wel wat voor me wilt regeling.

Verwijderd

Topicstarter
Yes het is gelukt !
Ik heb Mycom opgebeld en daar kon ik gewoon me dvd drive terug brengen, ik heb me 79 euo terug gehad. Hun begrepen het en ik kon hem zo omruilen.
MyCom doet echt zijn naam eer aan de service kwaliteit van hun _/-\o_.

Nu heb ik voor 20 euro meer bij Computerland een Nec 2500 gehaald, die brand zelfs max 8 speed en ik merk dat de kwaliet van de drive stukke beter is.

Ierdereen nog bedbakt dat ze me een klein beetje hebben geholpen en veder mag dit topic op slot >:) .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 17:07 ]

Pagina: 1