Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Logitech MX500 met klikproblemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al geruime tijd maak ik gebruik van de geweldige Logitech MX500 muis.

Sinds enkele dagen/weken heb ik een vreemd probleem. Wanneer ik op de linkermuisknop klik, dan voelt het of ik door twee dingen heen moet klikken. Het klikt dan ook iets zwaarder.

Wanneer ik dan een paar keer met iets mee kracht klik gaat het weer een aantal keren goed.

Hebben andere MX500 gebruikers ook last van dit probleem? Zo ja, weet iemand hoe ik het kan oplossen?

Bij voorbaat dank,
Ivo

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Het kan natuurljk zijn dat er een plastic onderdeeltje in de knop versleten is of dat er gewoon stof in je muis zit.

Schroevendraaier en voorzichtigheid will do the trick >:)

JayGTeam (213177)

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 21:49

THiCE

Say it with a flourish!

Ik zou zo zeggen, schroef hem eens open en kijk wat er aan de hand is :?

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:24
heb je hem al opengeschroefd? Misschien zit er wat stof of iets anders tussen.
edit:
Te laat |:(

[ Voor 16% gewijzigd door allard_070 op 24-04-2004 19:46 ]

Verwijderd

Daar heb ik ook last van gehad, tis echt heeeeel irritant. Ik ergerde me daar dus ook behoorlijk aan wat resulteerde in een aantal flinke klappen op dat ding waarna het stopte O-) .

Maar het kwam vaker trug, maar vanaf een gegeven moment heb ik er geen last meer van gehad, heel vaag. Me muis is wel al een keer opengeweest, maar niet dat ik iets kon vinden. Iig vaag :? .

Ik houd dit topic even in de gaten, ben benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik de schroefjes vinden? Onder die vijf plasticjes onderop de muis?

Edit: Ik zie het, er zitten kruisjes. Ik ga de muis eens even onder de schroevendraaier nemen. >:)
Edit2: De muis is open! Momenteel muis ik met een open muis... ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 20:23 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat ligt aan iets dat 'kleeft' tussen het zwarte in het midden en de knop zelf.

Ik heb er ook last van gehad, op het laatst had ik de hele muis uit elkaar (void your warranty) en alle niet-electrische onderdelen in een bak heet water met zeep gedaan.

Als je hard met een vinger over het label wrijft zie je vazelf putjes, daar zitten de schroefjes onder (1 achter, iets onder 'optical', 2 aan de snoerkant, langs de rand)

Van binnen zitten ook verschillende schroefjes, maar afblijven als je niet handig bent, weer lastig in elkaar te zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Resistor op 24-04-2004 20:16 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Dat komt me maar al te bekend voor :)
De oplossing: openschroeven. Bij mij was er een veertje die het scrollwieltje omhoog houdt losgeraakt waardoor deze tussen het mechanisme van de linkermuisknop was gekomen. Hierna was het wel even wennen doordat het indrukken van het wieltje met twee veertjes wel zwaarder gaat. Maar blijkbaar heeft het dus nooit goed gezeten.

Verwijderd

Doe niet zo moielijk met open schoeven logitech zit 5 jaar garantie!!! opsturen en je krijgt nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
M'n muisje zit weer in elkaar.

Alles werkt tot nu toe goed...

• Robino
  • Laatst online: 09:44
Dit is hetzelfde probleem als in Logitech MX 700 Rechtmuisknop werd besproken. Het zal wel een ontwerp fout zijn in de gehele Logitech MX serie.

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
heb ik ook, pas nieuwe muis... :(

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 13:40
email naar logitech sturen er zit tenslotte 5 jaar garantie op

mijn logitech mouseman wheel had het na 3.5 jaar begeven heb toen een email naar logitech gestuurd en ik kreeg een email terug met naarin het verzoek om de stekker van de muis af te knippen en dat samen met het batterij luikje op te sturen naar logitech...

dat heb ik gedaan en 3 dagen later had ik een nieuwe logitech MX700 in huis :*)
topper van een service dacht ik zo _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door wouter37 op 24-04-2004 22:12 . Reden: type fout ]

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heb hier een mx900 en afentoe heeft mijn rechtermuisknop ook zo'n kuurtje, niet echt boeiend, eventjes in blazen en klaar ben ik... maar als ik te erg wordt ga ik hem ffies inruilen... :)

Het gebeurt vooral bij mij na het opladen

[ Voor 13% gewijzigd door Vorkie op 24-04-2004 22:12 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 14:20

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb gelukkig nog nergens last van :Y)
Tcoh wel grappig, je koopt een optische muis omdat je dan oa geen last meer van stof hebt enzo, krijg je dit weer :P

Tesla Model Y RWD (2024)

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Mijn MX500 loopt soms 'vast' dan gaat de pijl op het scherm rare kanten op...de truc is dan om de muis even op te lichten zodat de laser ff hersteld ofzo...best weird....iemand anders ook last van???

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Mighty schreef op 24 april 2004 @ 22:16:
Mijn MX500 loopt soms 'vast' dan gaat de pijl op het scherm rare kanten op...de truc is dan om de muis even op te lichten zodat de laser ff hersteld ofzo...best weird....iemand anders ook last van???
offtopic:
Ik heb ook last van een trillende muis, maar als ik een vel papier waarop ik 'licht grijs' geprint heb (gewoon grijs vlak) heb ik er geen last van.
Blank vurenhouten bureau, of wit vel papier, geen verschil

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Mighty schreef op 24 april 2004 @ 22:16:
Vaak zit er dan net een beetje stof voor het lensje. Eventjes optillen en blazen
overigens is het geen laser, alleen maar een hele felle LED :)

Verwijderd

Topicstarter
Tot zover werkt mijn MX500 goed!

Alvast bedankt voor zover... >:)

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 15:47
mijn mx500 klikt ook erg :S
maar er zit niet iets los ofzo heb ik het idee, heb ook geen zin om hem los te maken. iemand idee over hoe logitech over de garantie hiermee doet ?
anders wordt het toch ff open maken (wellicht valt er nog wat aan te modden ook ;) B) )

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Je hebt 5 jaar garantie op je muis, dus gewoon even contact opnemen met logitech: http://www.logitech.com/i...rt/contact/NL/NL,CRID=323
Pagina: 1