Toon posts:

Hercules Ati Radeon 9700 non-pro geflashed naar Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus net mijn Hercules Radeon 9700 non-pro naar een Hercules 9700 Pro geflashed en is naar mijn idee uitstekend gelukt. :)

Heb na de reboot direct de nieuwe catalyst 4.4 drivers erop gegooid en Windows Xp ziet hem nu als een Hercules Ati Radeon 9700 Pro :9

Ik heb geen vastlopers of artifacts en heb met 3Dmark 2003 bijna 500 punten winst behaald. Zit nu op de 4999 en eerst 4530. Gamen gaat ook probleemloos.

Zijn er meerdere mensen die een gelijke kaart hebben overclocked en problemen hebben ondervonden, zo dan niet meteen maar de dagen/weken erna? Ben wel een beetje bang dat mijn kaart misschien te warm wordt, maar kan dat dus niet zien omdat ik geen temperatuur sensor heb.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je bang bent dat tie te warm word, kan je altijd nog een ander koelingsetje op je vga maken. Zodat, je je daar geen zorgen over hoeft te maken.
Heb verder geen R9700 om te zeggen over probs na flash.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dan toch dat ik dat maar ga doen, want hij is nu natuurlijk wel geclocked op snelheden van een pro en is daar niet voor gemaakt...

Misschien blijft hij het zo ook wel goed doen, maar het zou toch wel verstandig zijn om een ander koelingssetje erop te zetten zoals je zei.

Zalman is wel het meest gebruikte merk voor koelers dacht ik zo, of heb je misschien nog ander advies?

Verwijderd

hmmz, naar mijn weten heeft de pro precies dezelfde koeler als de non-pro

hoewel koeling nooit weg is, kun je het zo laten als je toch geen artifacts/instabiliteitsproblemen heb...

vergeet niet dat de 9700n/p opzich dezelfde kaart is als de 9700pro... het grootste verschil is het soort geheugen... die v/d non-pro heeft een hoger aantal ns. door die hoger te zetten zou die best wel es erg warm kunnen worden... dus ik zou misschien heatsinks op het geheugen doen... core zou je volges mij gewoon zo kunnen laten...

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zou ik een heatsink moeten monteren op de videokaart?

Is er misschien ergens een site die mij daar meer over zou kunnen vertellen of kan jij of iemand hier dat beschrijven hoe dat ongeveer zou moeten? :)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 17:43
de pro heeft anders dezelfde koeling als de non pro kaarten
Bovendien is de vcore en vmem hoger bij de pro dan bij de non pro.

Meer voltage = meer warmte

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 19:03:
Denk dan toch dat ik dat maar ga doen, want hij is nu natuurlijk wel geclocked op snelheden van een pro en is daar niet voor gemaakt...

Misschien blijft hij het zo ook wel goed doen, maar het zou toch wel verstandig zijn om een ander koelingssetje erop te zetten zoals je zei.

Zalman is wel het meest gebruikte merk voor koelers dacht ik zo, of heb je misschien nog ander advies?
Ja, Zalman heeft zeer goede koel setjes.

Ik heb zelf een R9600 non-pro en heb hierop een Revoltec Radeon koeler

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/43691-big.jpg

Geeft een hele mooie licht val op je pci sloten, het produceert de kleuren ROOD/ORANJE en als je een beetje CASEMOD Fan bent, is dit een musthave :r

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er zeker mooi uit en als het er voor zorgt dat mn videokaart niet te warm draait of eventueel kapot gaat dan zal ik zeker zo'n setje kopen. Heb ook zo'n thermaltake behuizing met een raam aan de zijkant, dus het zal er nog wel mooi uit gaan zien ook :9

Trouwens, het spulletje blijft nou al een aantal dagen stabiel lopen, heb nog geen foutmeldingen, vastlopers of artifacts gezien.

En ik gebruik trouwens de bios die op de site www.omegacorner.com staat.

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 19:13
Lucieman,

ik heb Hercules 9700 pro en ik heb er een ander setje opgezet ivm met goeie oc resultaten: Arctic vga silencer

Link : http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1178

Probleemloos te monteren en de kaart kan makkelijk opgevoerd worden met radlinker in de omega-drivers

Kijk maar...

Succes.

specs

Pagina: 1