Optische kabel delay mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben op het moment naar het kijken voor een nieuwe tv en heb uiteindelijk een geschikt exemplaar gevonden. Enig probleem is dat deze wanneer een film via een surround set wordt bekeken het beeld een fractie van een seconde achterligt op het geluid. Nu zat ik te denken hoe dat probleem mogelijk kan worden opgelost en dacht aan de volgende dingen

1. Delay op surround receiver instellen (met het risico dat het niet voldoende kan)
2. Op de een of andere manier een delay introduceren voordat het signaal vanuit de dvd-speler de receiver bereikt

Nu vroeg ik me af of er iets bestaat voor nummer 2. Als dat zo is dan kan ik de tv gaan aanschaffen, anders ben ik bang dat ik toch verder zal moeten gaan kijken....

Verwijderd

neeh dat verschil merk je volgens mij niet dat verschil is volgens mij verwaarloosbaar klein.

zeker als je optich de apparatuur verbind. maar ook met een gewone kabel moet het geen problemen geven.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:03
Ik weet niet op wat voor set jij hebt gekeken, maar volgens mij is dit nogal kwatsj :X
Op mijn setje iig nergens last van :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Gaat het om een progressive scan display ?

Verwijderd

Check ook dit,

Lip Sync Problems with New Digital Displays?

http://slashdot.org/artic...ad&tid=186&tid=188&tid=97

• Walkman
  • Niet online
Nee het gaat om de sony 36HQ100, heb in de winkel gekeken en merkte daar het verschil....

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

Schijnt een bekend probleem te zijn van dit model (evenals de KV-32FQ85E).
Al bekend sinds +/- december 2003 en Sony heeft er nog steeds niets aan gedaan.

Zou ik zeker geen 2000 euro aan uitgeven als ik jou was, en al helemaal niet proberen te compenseren met vertraging in je surroundset.
Geluid stereo & tv moet gewoon 1 op 1 lopen, zonder trucjes.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Walkman
  • Niet online
Die delay is het enige wat echt jammer is aan dat toestel....verder heeft het een mooi design, mooi beeld...... En helaas heeft Sony geen ander vergelijkbaar toestel (niet zo groot). Ik heb wel staan te kijken naar andere merken, maar wil eigenlijk toch wel een Sony (op dat gebied heb ik nooit problemen met m'n huidige Sony tv gehad).....
Pagina: 1