Toon posts:

router - linux - win2k3 - werkstations....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een moeilijke situatie... Heb overiges alles afgezocht, maar kan hier niets geschikts over vinden. Wij hebben hier thuis een netwerkje met een Linux-server tussen de router en de werkstations (een werkgroep-netwerk). Nou heb ik een eigen netwerk voor mezelf aangelegd (5 a 6 computers) om wat kennis op te doen met domein-netwerk en Windows 2003 Server. Het probleem is dat ik NIET direct achter de router mag. In mijn server (win2k3) zitten dus 2 NIC's. In principe werkt dat allemaal. geen probleem. Alleen de Linux-server forward alleen HTTP... Ik moet dus iets hebben:

Werkstation > Windows 2003 > Linux > Router

Maar hoe maak ik nou iets dat de verbinding van mn win2k3 server verdeelt onder de machine's van mijn netwerk...

K'hoor nog welleens dat ik vaag ben in mijn uitleg, ik hoop dat dit een beetje duidelijk is....

Groetjes en alvast bedankt! Koen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als ik 't niet mis heb wil je gewoon Internet Connection Sharing, ingebouwd in Windows. Instellen alsof je een kabelverbinding hebt zonder router die je wilt delen, zeg maar.

Overigens valt 'thuis' niet onder 'Professional'.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

2 opties.

1. Je win2k3 machine laten routeren. Er zal op de router wel een static route aanwezig moeten zijn naar je client netwerk (wat dus achter de 2e nic van je win2k3 machine zit)

2. Nat draaien op je Win2k3 machine (ICS of een vergelijkbaar pakket)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..