planten water geven met de computer

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Ik wou graag met de computer mijn planten water geven. Het liefst met simpele software erbij waar ik kan plannen om de 6uur zo en zoveel etc. Bestaan hier setjes (iets in de richting van reservoir, PCI kaartje en software) voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 01:13

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

er bestaan wel bewateringsset voor de tuin die electronisch geregeld zijn, maar ik denk niet dat er zoiets voor binnenshuis bestaat. Afgezien van het feit dat je dan een heleboel slangen door je vensterbank hebt lopen lijkt het me wel een geinig iets. Regeling moet in principe prima te doen zijn via de paralelle poort en een relais. Pompje achter het relais en dan laten pompen door een slang welke je bij iedere plant aftakt. Dikte van de aftakking is uiteraard dan evenredig met de onderlinge hoeveelheidsverhouding tussen de verschillende planten te maken.

Paralelle poort aansturen met een simpel zelf te schrijven programmaatje wat je vervolgens als cron / taakplanner taak iedere zoveel tijd laat draaien.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ga eens kijken bij de lokale growshop / wietteler.

als je op voedingscomputer zoekt krijg je wel het één en ander trouwens, alleen dat is een compleet apparaat en is best wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der was ook ooit een artikel over bij de computeridee |:( dat ging met gemodde gardena watercomputer aangesloten aan zon vellemankit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
thx yall :) de shop checke lijkt me geen slecht idee, en flappie staan die artikelen toevallig ergens op internet? Ik dacht dat ze een soort van archief hadden van hun artikelen, maar kan het niet vinden...

edit:

Na wat zoeken op http://forum.computeridee.nl/ tóch wat gevonden, alleen niet het artikel zelf... :(. Wat ik wel weet is dat het in nummer 11 van 2000 stond op bladzijde 32 :).

32 Zelf doen
Een pakket van Velleman uit België om uw tuinwerkzaamheden automatisch te laten verlopen, zoals Sproeien, verlichting, koelen van een broeikas, het vullen van een zwembad enz.

Dit is dus precies wat ik zoek, ff http://www.velleman.be/ checke ;).

[ Voor 54% gewijzigd door IceQb op 26-04-2004 09:27 ]