[Kan Dit?]@Home -->Router --> Hub --> PC

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Even een kort vraagje, heb er niet zoveel verstand van dus...

Ik heb een rare situatie hier. Ik deel 'stiekem' het internet met de buurman. Hij heeft een router(omdat hij een bedrijf heeft) en daar heb ik 1 poort van. Nu had ik altijd een sweex router (in mijn eigen huis) en zo kon ik ook met meerdere pc's internetten.

Uiteraard is dat bagger ding van sweex dood, maar nu ben ik benieuwd of ik hier ook gewoon een hub aan kan sluiten. Of moet ik vanaf de router weer een extra kabel trekken naar mijn tweede pc. De router geeft toch een ip adres aan je pc? Maakt het dan uit dat ik 2 pc's op 1 kabel aansluit, en daarna weer split mbv een hub.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:56
Je hebt alleen bij de buurman een router nodig en zelf een switch of een hub. Meerdere systemen bij jou thuis sluit je dus op een hub of switch aan maar als je maar 1 systeem hebt kun je de kabel die van de router komt daar zo inprikken.

[ Voor 51% gewijzigd door djluc op 24-04-2004 18:10 ]

Verwijderd

Ik stel voor dat je je eens verdiept in de elementaire beginselen van netwerken. Een hub of switch is niets meer dan een apparaat dat signalen reproduceert dan wel verbindingen tussen verschillende poorten op de switch 'switcht', zodat er tijdelijk een vaste connectie ontstaat.

Het is dus prima mogelijk.

Dit topic is gesloten.