Toon posts:

Probleem met modem, Alcatel ISDN geval

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een probleem die ik u nu ga voorleggen. tevens had ik geen zin om 70 cent neer te legen(per minuut !) om de o zo afzetterige heumeu's te bellen.. vandaar

Mijn Model : Speedtouch ISDN van alcatel.

Het Probleem : ik zat dus op deze ochtend in mijn modem te kutten omdat ik hem wilde upgraeden. ik ga dus naar upgrade, selecteer het driver-gevalletje en klik op upload. doet t niet, dus ik denk : heej sjoerd, probeer switch nogwat eens(ofzo) .. even ter illusie, ik gebruikte internet explorer om in mijn kastje te komen, met behulp van 192.168.0.1 in te typen. toen was het stil, er gebeurde niks en ik kon niet meer op internet! o nee, o nee! ik reboote en dacht dat het probleem zich wel zou oplossen. het rare is dat ik ook geen connectie meer heb met mijn modem. dat is nou wat je noemt .. kut. welnu .. dat was mijn probleem voorzover ik het weet.

als er enige onduidelijkheid is over mijn uitleg, dan wens ik daar graag reacties op te krijgen. het antwoord kan op zich laten wachten .. omdat ik geen internet heb..

bij voorbaat dank,

Sjoerd }:O

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

eigen ip instellen op de computer ipv dhcp en dan opnieuw verbinding zoeken
doe anders eens een ping naar je modem wanneer je niet op de webbased config kan komen en anders een telnetsessie opstarten.

eventuele firewall uitzetten en de cd installeren en dan opnieuw instellen kan ook nog een optie zijn.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
zelfs als ik telnet 192.168.0.1 doe dan zoekt ie verbinding en vindt hij niks.. erworden wel packets verstuurd, maar geen internet-data .. mn pc vindt m gewoon niet! trouwens, nog wat dingen : mn modem is zo getweaked dat ik geen internet-verbdining hoef te maken en tevens dat ik alle poorten gestealth heb, maar das wellicht een ander verhaal. wat moet ik doen? resetten? nieuwe drivers? of gewoon een andere oplossing zonder dat ik andere instellingen moet doen(en dan doel ik vooral op het feit dat ik die "switch nogwat" omzet want daarna deed mn internet t niet meer(en ik geeneens een idee wat het doet)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

wat is op dit moment het ip-adres van je computer? krijgt hij nog een ipadres van de dhcp server? (tjekken met ipconfig /all, ipconfig /release & ipconfig /renew)

Als je een ip krijgt dat niet 192.168.1.xxx is (meestal is xxx 150), dan computer handmatig op dit .1.150 ofzo instellen en opnieuw proberen verbinding te maken.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
jawel, hij krijgt nog gewoon een ip-adres toegewezen .. laat ik mijn vraag anders stellen :

Hoe zet ik de optie die ik aanklikte(Switch nogwat( je kan het vinden om met de webbrowser 192.168.0.1 -> upgrade en dan de meest linkse) weer normaal terug te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
maar goed, geen antwoord hierop dus .. kheb net ff gekeken en zag dat mn dhcp uit stond .. kan dit enige invloed hebben op de connectie? en zo ja, hoe? en hoe stel ik het handmatig in? via netwerkverbindingen en dan naar eigenschappen en daar instellen? :/

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Dis een vriend van Noctus, ik post voor hem omdat hij zelf dus geen internet heeft.

Ik moest doorgeven dat IP Config/ renew en IP Config/release niet werkt, hij geeft dan een foutmelding "bewerking is mislukt omdat er geen adapter is" iets dergelijks.

Wat kan er nu aan de hand zijn?

Verwijderd

het modem staat op 10.0.0.138 standaard, niet op 192.168.0.1 .
Probeer verder een iets duidelijker verhaal te maken, het komt noal warrig over.
En gebruik de edit knop...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 12:32 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daarnaast kost de helpdesk geen 70ct/minuut maar maar 10ct...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Lekker niet duidelijke post weer. Sorry maar lees eerst FAQ Network Troubleshooting door voordat je een post maakt. Dat is niet lullig bedoeld maar zo is het echt gissen//

Het enige wat ik er uit op kan maken is dat je misschien de firmware van de modem op je router hebt gezet. In welk scherm zat ie toen ie wilde updaten?

[ Voor 20% gewijzigd door SSH op 25-04-2004 17:45 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

JvS schreef op 25 april 2004 @ 12:49:
Daarnaast kost de helpdesk geen 70ct/minuut maar maar 10ct...
offtopic:
Hij bedoelt denk geen 0900 0244 van KPN maar van speedtouch zelf 0900 2375457 (0900 ADSLHLP) dat kost wel 70 euro cent per minuut :o En over het algemeen weten ze daar ook meer 8)

Bovendien is het mijn nog niet duidelijk wat voor modem het hier betreft.
Zo'n oud Alcatel home ding. Of een oude speedtouch 510.
Geef gewoon ff "modelnummer" van dat ding door aan de onderkant van dat
Speedtouch ISDN van alcatel geval.

[ Voor 26% gewijzigd door lSltAlKeR op 25-04-2004 18:58 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 17:41:
ik heb dus een probleem die ik u nu ga voorleggen. tevens had ik geen zin om 70 cent neer te legen(per minuut !) om de o zo afzetterige heumeu's te bellen.. vandaar
• Zijn wij een goed alternatief voor een helpdesk dan?
• De correcte spelling is homo's, maar dan nog: beetje kinderachtig dit.
Mijn Model : Speedtouch ISDN van alcatel.
Owja, die :?
Het Probleem : ik zat dus op deze ochtend in mijn modem te kutten omdat ik hem wilde upgraeden. ik ga dus naar upgrade, selecteer het driver-gevalletje en klik op upload. doet t niet, dus ik denk : heej sjoerd, probeer switch nogwat eens(ofzo) .. even ter illusie, ik gebruikte internet explorer om in mijn kastje te komen, met behulp van 192.168.0.1 in te typen. toen was het stil, er gebeurde niks en ik kon niet meer op internet! o nee, o nee! ik reboote en dacht dat het probleem zich wel zou oplossen. het rare is dat ik ook geen connectie meer heb met mijn modem. dat is nou wat je noemt .. kut. welnu .. dat was mijn probleem voorzover ik het weet.
:?

Sorry, maar een beetje duidelijkheid is nooit weg. Jammer dat je geen internet hebt, maar dat betekent niet dat je zomaar vage topics kan openen.

Neem deze richtlijnen eens op en maak een duidelijk verhaal: FAQ Network Troubleshooting
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.