Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

trillingen reduceren met soort tape?

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
ik wil het contact area tussen mijn deuren en case isoleren met het idee trillingen te verminderen of iig te voorkomen dat metaal op metaal trilt.. de ruimte hiertussen is nogal smal dus ik dacht zelf aan een soort tape..

weten jullie een tape die dun is maar toch een dempende werking heeft.. zal dus bijv. van rubber, siliconen of stof gemaakt moeten zijn..

ik heb deze zelfde vraag gesteld op een engels forum en daar hadden ze het over "Sticky-back Felt strips".. probleem is dat ik geen idee heb of dat in nederland verkrijgbaar is en zoja onder welke naam (:

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:09

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Lev schreef op 24 april 2004 @ 17:23:
ik wil het contact area tussen mijn deuren en case isoleren met het idee trillingen te verminderen of iig te voorkomen dat metaal op metaal trilt.. de ruimte hiertussen is nogal smal dus ik dacht zelf aan een soort tape..

weten jullie een tape die dun is maar toch een dempende werking heeft.. zal dus bijv. van rubber, siliconen of stof gemaakt moeten zijn..

ik heb deze zelfde vraag gesteld op een engels forum en daar hadden ze het over "Sticky-back Felt strips".. probleem is dat ik geen idee heb of dat in nederland verkrijgbaar is en zoja onder welke naam (:
"Sticky-back Felt strips" is letterlijk vertaald Viltstrips met een plakzijde... maar waar die te krijgen zijn :? geen idee :?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Je kan even bij een bouwmarkt kijken of ze een tochstrip hebben die (met wat groep 2 knip en plakwerk ;) ) ertussen past. Die dingen hebben ze in alle soorten en maten..

Nooooh! Stahp!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
je kan dan toch ook gewoon ergens een lap vilt halen en er zelf op lijmen? tochtstrips is ook een idee, maar die zijn toch meestal van rubber? ;)

Verwijderd

Ik buig altijd die haakjes wat strakker zegmaar, dan trilt het ook nietmeer. Die viltjes hebben ze wel bij de bouwmarkt.

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
ik vraag me af of die tochtstrip etc er wel tussen past..

• eltinio
  • Laatst online: 26-11 20:13
probeer anders kliteband tape en dan het zachte gedeelte gebruiken.

het is maar iets van 2 mm dik dus dat moet er wel tussen passen weet niet of het ook bij doe het zelf zaken te halen is maar ik had het bij een garage vandaan

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
eltinio schreef op 24 april 2004 @ 18:19:

het is maar iets van 2 mm dik dus dat moet er wel tussen passen weet niet of het ook bij doe het zelf zaken te halen is maar ik had het bij een garage vandaan
das niet eens zo'n gek idee (:

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Je kan ook van dat plak plastic gebruiken, die heb je ook in vilt uitvoering, teminste bij de big boss bij ons in het dorp wel. En anders bij een hobby of knutsel winkel.

Signature unavailable

• Vermicellisoep
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

eltinio schreef op 24 april 2004 @ 18:19:

Je hebt van die tochtstrips van een soort van schuimrubber met aan de onderkant een plaklaag, die zijn zo door de lengte doormidden te knippen/snijden.

Ook een idee: een strookje fietsbinnenband, dun, duurzaam en het ziet er nog best aardig uit ook.

Nooooh! Stahp!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Doet Duct-tape niet gewoon wat jij wil? Is lekker dun, maar dempt denk ik wel (iets)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

In de bouw schijnen ze iets van zwelband te gebruiken. Dit is een soort van tochtstrip die uitzet wanneer je hem monteerd. Misschien is dit een oplossing.
Ik denk niet dat de Gamma of welke doehetzelver die heeft liggen.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 23:00
Je hebt ook tochtstrip dat heel plat is met daarop een rond stuk: _O ipv []
Ik denk dat dat ideaal zou zijn.

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:02
AngelDust schreef op 24 april 2004 @ 17:25:
[...]

"Sticky-back Felt strips" is letterlijk vertaald Viltstrips met een plakzijde... maar waar die te krijgen zijn :? geen idee :?
zijn dat niet van die stikkers die je op stoelpoten kan plakken zodat je de vloer niet beschadigd?
die hebben ze wel bij de blokker
Pagina: 1