Geachte tweakers, ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Probleem:
Ex-computer van mij, staat nu bij schoonouders. De schoonkindjes zijn zeer bedreven/getalenteerd in het mollen van computers, zo nu ook weer. PC werd bij mij afgeleverd omdat hij in 9/10 gevallen niet wilde opstarten, HD maakte rare geluiden etc etc.
PC Config:
De IBM had ik in een lekkere alu HD koeling gepropt en heeft het eigenlijk nog best lang uitgehouden. Heb een IBM test en repair tooltje gedraaid maar vond het niet kunnen om deze HD als primary te gebruiken. Heb een 80 gig Maxtor gehaald en deze erin gestopt. Maar nu het probleem:
Bij het copieren van de XP bestanden gaat er telkens iets mis, hij kan @ random momenten tijdens het copieren bestanden niet goed overzetten.
Bestand kan niet goed worden gekopieerd , fout bladiebladie.
Je zou denken dat het een foute CD is maar de fouten zijn nooit op dezelfde plek, soms bij 13% dan bij 17, 39, 70% etc. etc.
Wat heb ik al geprobeerd om het op te lossen
- Alle kaartjes eruit gehaald, videokaart vervangen.
- Aangezien de A7V onboard ata100 controller heeft, deze niet gebruikt.
- Andere CD Rom spelers geprobeerd (2 stuks)
- Andere kabels geprobeerd, varierend van ata133 tot ata33 kabels
- Bios geupdate naar meest recente versie (versie 10.11 ofzo)
- Heb de Maxtor 80 gig losgekoppeld en geprobeerd windows op de oude 45 gig te installeren --> zelfde probleem
- Dimms losgekoppeld en gechecked of ik met 1 dimm XP kon installeren, niet dus.
I'm running out of options. Kan iemand nog iets bedenken wat ik zelf over het hoofd zie? Alvast erg bedankt.
Probleem:
Ex-computer van mij, staat nu bij schoonouders. De schoonkindjes zijn zeer bedreven/getalenteerd in het mollen van computers, zo nu ook weer. PC werd bij mij afgeleverd omdat hij in 9/10 gevallen niet wilde opstarten, HD maakte rare geluiden etc etc.
PC Config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Asus A7V moederbord Duron 1000 2 x 256 133Mhz SDram Asus 6800deluxe videokaart (w0000t een nieuwe 6800 kaart i.c. met een duron 1000?? , nee vrees niet, dit is een rasechte geforce ddr ) IBM 45 gig (idd de brakke serie). |
De IBM had ik in een lekkere alu HD koeling gepropt en heeft het eigenlijk nog best lang uitgehouden. Heb een IBM test en repair tooltje gedraaid maar vond het niet kunnen om deze HD als primary te gebruiken. Heb een 80 gig Maxtor gehaald en deze erin gestopt. Maar nu het probleem:
Bij het copieren van de XP bestanden gaat er telkens iets mis, hij kan @ random momenten tijdens het copieren bestanden niet goed overzetten.
Bestand kan niet goed worden gekopieerd , fout bladiebladie.
Je zou denken dat het een foute CD is maar de fouten zijn nooit op dezelfde plek, soms bij 13% dan bij 17, 39, 70% etc. etc.
Wat heb ik al geprobeerd om het op te lossen
- Alle kaartjes eruit gehaald, videokaart vervangen.
- Aangezien de A7V onboard ata100 controller heeft, deze niet gebruikt.
- Andere CD Rom spelers geprobeerd (2 stuks)
- Andere kabels geprobeerd, varierend van ata133 tot ata33 kabels
- Bios geupdate naar meest recente versie (versie 10.11 ofzo)
- Heb de Maxtor 80 gig losgekoppeld en geprobeerd windows op de oude 45 gig te installeren --> zelfde probleem
- Dimms losgekoppeld en gechecked of ik met 1 dimm XP kon installeren, niet dus.
I'm running out of options. Kan iemand nog iets bedenken wat ik zelf over het hoofd zie? Alvast erg bedankt.