[Indesign] Achtergrond kleur niet mee in pdf

Pagina: 1
Acties:
  • 796 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 00:12
Eigenlijk heb ik 2 vragen.

1.

Ik moet een dubbelzijdige druk brochure maken deze word dus gedrukt op a3 en dubbelgevouwen tot a4. Moet ik nu gewoon een a3 document maken met 2 pagina's en deze opdelen of gewoon 4 a4 formaat pagina's. En hoe zorg ik voor een soort scheidinglijn in het midden van het a papier ?

2.

In indesign heb ik bij swatches het paper een bepaalde kleur gegeven. Enkel als ik het exporteer naar pdf neemt hij deze kleur niet mee ? hoe stel ik het in dat ie die wel meeneemt of indergeval wel gedrukt word bij het drukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
1. Dat mag je zelf weten. Of beter: overleg even met de drukker of copyshop.
Als je de PDF exporteert kan Indesign er automatisch snijtekens omheen zetten. Als je het op A3 formaat opmaakt zet Indesign de snijtekens alleen om het A3 formaat, dus moet je zelf boven en onder de pagina op 21 cm een streepje plaatsen.

2. Als je op wit papier laat drukken maar toch een achtergrondkleur wilt, zet je toch gewoon een gekleurd kader in je (basis)pagina? Oja, vergeet niet bij aflopend drukwerk 3 mm kleur extra rondom de pagina. Als je op gekleurd papier wilt laten drukken, dan kun je dit idd simuleren op het scherm met colorsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
1.
New Document > A3
Zelf een guideline slepen uit de rulers op 210 mm vanaf x=0.

2.
Nieuw vlak, ipv paper, en dat vullen met de kleur die je wilt.

HTH :)

edit:

spuit11

[ Voor 11% gewijzigd door Willem op 24-04-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

1]

Met een simpel ding van twee pagina's gaat dat nog wel. Maar zelf zou ik -nooit- A3 kiezen als pagina formaat. Gewoon twee x A4 tegen elkaar. Het worden uiteindelijk immers ook 2 pagina's.

Dit was dan spuit12, maar wilde even melden dat naar mijn idee dit de juiste werkwijze is.

[ Voor 5% gewijzigd door OzBoz op 24-04-2004 16:26 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
OzBoz schreef op 24 april 2004 @ 16:25:
...maar wilde even melden dat naar mijn idee dit de juiste werkwijze is.
Ik zit altijd weer even te hannesen om in het pagina palet de pagina's 4 en 1 tegenover elkaar te krijgen, daarom kies ik bij dit soort simpele dingen wel eens voor een A3 opmaak ;)

Addit:
De truuk om pagina 4 links tegenover 1 te krijgen was dacht ik door voor het slepen gaan de paginanummers vast te zetten met Numbering options.

[ Voor 22% gewijzigd door benoni op 24-04-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 19:14

Obi

OzBoz schreef op 24 april 2004 @ 16:25:
1]

Met een simpel ding van twee pagina's gaat dat nog wel. Maar zelf zou ik -nooit- A3 kiezen als pagina formaat. Gewoon twee x A4 tegen elkaar. Het worden uiteindelijk immers ook 2 pagina's.

Dit was dan spuit12, maar wilde even melden dat naar mijn idee dit de juiste werkwijze is.
Mja, niet helemaal eens.. Als het dubbelgevouwen wordt, kunnen graphics over de twee pagina's doorlopen.. Het wordt ook op één A3 gedrukt, niet op losse A4's die aan elkaar geplakt worden.. Hoe dichter je ontwerpt bij hoe het gedrukt wordt, hoe preciezer het is..
Pagina: 1