Toon posts:

UPC verhaal : is dit waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan wat spullen te kopen voor een draadloos netwerkje. Mijn keus was gevallen op de Tornado 242. Die zou o.a. bij HOD Computers in Zaanstad te verkrijgen zijn.
De club gebeld, en nee, die kon hij niet leveren, want de Tornado is heel slecht leverbaar momenteel.

Aangezien ik ook in de gemeente Zaanstad woon, en ik dat tegen hem vertelde, vroeg hij of ik bij UPC zat.
Ja, zeg ik.
Nou, dan moet je uitkijken wat voor router je neemt, want UPC stuurt af en toe een programmatje mee, om te kijken of er een router achter het modem hangt.
Indien ja, dan doet vervolgens bje router het niet meer, of liever gezegd, dan is je verbinding weg.

Concrete vraag: Is dit waar, of een verkooppraatje?

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:07

M14

Is onzin :P

Daarbij wordt het nu 'gedoogt', vanwege de Xbox. Het mocht vantevoren niet, maar was nooit een probleem.

Ik vraag me af of ik zelf nog naar die winkel terug zou gaan na zo'n antwoord. De verkoper barst niet echt van kennis :)

[ Voor 12% gewijzigd door M14 op 24-04-2004 15:55 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Het is wel waar dat ze af en toe controleren, maar ik heb hier al 4 jaar een netwerkje liggen. Ik zou niet de software van UPC installeren, ik weet niet of die het controleerd, maar die heb je ook niet nodig. Gebruik de instructies bedoeld voor macintosh en je kunt zonder software het internet op.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je chello plus? want dan mag je "officieel" wel een netwerkje hebben :P
en idd software van upc is niet nodig, gewoon niet installeren.

en ik gok dat *als* ze zouden controleren dat ze dat vooral gaan doen bij members die _opvallen_ door veel dataverkeer ofzo.

[ Voor 37% gewijzigd door Erkens op 24-04-2004 16:00 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Ik denk als ze dit gaan controleren, en vervolgens mensen gaan "schoppen", dat dan de helft van de klanten over stapt op ADSL. UPC / Chello is niet dom, ze pakken het goed aan. Router en netwerkje kan gewoon, zelfs bij intensief gebruik. Ik heb Chello Classic, en ik had eens een download van 40GB in één maand. Wat gebeurd er? Telefoon gaat; "Meneer, we hebben vernomen dat u nogal veel gebruik maakt van het netwerk. Mogelijk werkt dit storend voor andere klanten die op hetzelfde service point zitten. Als u iets minder gaat downloaden is er niets aan de hand. Zodra wij klachten van klanten krijgen, zullen we uw download snelheid iets om laag moeten zetten." Nou dat is alles wat ze doen! Niets aan de hand dus!

Verwijderd

Topicstarter
@ M14: Nee, dat was ik inderdaad ook al niet meer van plan, vooralsnog niet in ieder geval.

@ Gijsbert: Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "niet de software van UPC installeren". Even voor de duidelijkheid voor mij en jou, ik zit al jaren op het net, en wil nu een heel simpel netwerkje voor deze pc en het notebook van m'n vrouw. Als ik een router koop - van welk merk dan ook - heb ik toch niets met software van UPC te maken??

@Erkens: Klinkt stom, maar ik weet het eigenlijk niet. Toen wij een abo namen, nu al jaren geleden, had je geen keuze. Misschien kun je het hier uit af leiden: We betalen per maand euro 59,30. Dit is inclusief de "gewone kabel". Ook inclusief BTW.
En dezelfde opmerking voor jou als ik aan Gijsbert stelde over die UPC-software.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even voor diegenen die dit lezen:
Op Chello underground is op zich wel sprake van routers die niet/goed/beter/best met Chello werken.
Dat zou een indicatie zijn dat er toch iets loos is? Of is dit puur technisch van aard??

Verwijderd

@ Gijsbert: Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "niet de software van UPC installeren". Even voor de duidelijkheid voor mij en jou, ik zit al jaren op het net, en wil nu een heel simpel netwerkje voor deze pc en het notebook van m'n vrouw. Als ik een router koop - van welk merk dan ook - heb ik toch niets met software van UPC te maken??
Klopt. Die hele software is nooit nodig, vandaar ook dat hij zegt 'niet installeren'. Provider-browsers bevatten vaak een vast-ingestelde proxy, en dat wil je niet...

Voor de rest is de uitspraak van HOD computers onzin (als ze het zo gezegd hebben). UPC _kan_ niet zomaar programma's meesturen, het zijn geen hackers.

Wat ze wel kunnen doen is een poortscan, om te kijken of je poorten open hebt staan. Willen ze echt weten of je een netwerkje hebt, zouden ze nog naar de sequence van de pakketjes kunnen kijken.

Maar als je d'r gewoon een routertje tussen zet, en deze goed configureert, is er geen probleem.

Verwijderd

Onzin, er wordt niemand afgesloten oid

Het enige wat UPC doet als ze zien dat er een router oid aanhangt: als je vraagt om support of een storing op je lijn meldt dan wordt je vriendelijk verzocht om de router af te koppelen en dan maar eens te kijken wat de lijn doet. Met andere woorden: met een router op je lijn krijg je geen technical support meer.

Dat is het enige.

Verwijderd

Ik ben nooit afgesloten, maar ze beginnen idd wat moeilijk te doen af en toe. Maar ze kunnen het dus wel zien, welk merk router je ook neemt :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 16:34:
Ik ben nooit afgesloten, maar ze beginnen idd wat moeilijk te doen af en toe. Maar ze kunnen het dus wel zien, welk merk router je ook neemt :)
mja, ik denk zomaar dat ze ook gebruik maken van statistieken. Als ik normaal een download heb van -zeg 5 GB -, en daarna ineens omhoog ga naar 50, dan is dat natuurlijk opmerkelijk voor hun.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 16:20:
@Erkens: Klinkt stom, maar ik weet het eigenlijk niet. Toen wij een abo namen, nu al jaren geleden, had je geen keuze.
Dan heb je chello classic :P
En dezelfde opmerking voor jou als ik aan Gijsbert stelde over die UPC-software.
chello wilt dat je die software installeerd, want daarvan weten hun dat het werkt :P
echter als je gewoon insteld op DHCP en je MAC adres juist invult werkt het ook gewoon :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 16:39:
[...]

mja, ik denk zomaar dat ze ook gebruik maken van statistieken. Als ik normaal een download heb van -zeg 5 GB -, en daarna ineens omhoog ga naar 50, dan is dat natuurlijk opmerkelijk voor hun.
maar niet noodzakelijkerwijs veroorzaakt door een router. Bij mij verschilt het ook heel erg, doordat ik de ene keer meer van de nieuwsservers afhaal dan de andere keer (XS4All tegenwoordig gelukkig :) )

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 16:23:
Nog even voor diegenen die dit lezen:
Op Chello underground is op zich wel sprake van routers die niet/goed/beter/best met Chello werken.
Dat zou een indicatie zijn dat er toch iets loos is? Of is dit puur technisch van aard??
Volgens mij is dat technisch van aard, want elke router zou gewoon een DHCP-aanvraag moeten kunnen doen en dus online moeten kunnen komen. Ik denk dat het verhaal bullshit is. Je moet echt de pakketjes uit elkaar rafelen om te kijken of er een netwerk achter een verbinding hangt en ik kan me niet voorstellen dat er zulke software in de modem wordt gezet.

Verwijderd

Bergen schreef op 24 april 2004 @ 21:04:
[...]
Volgens mij is dat technisch van aard, want elke router zou gewoon een DHCP-aanvraag moeten kunnen doen en dus online moeten kunnen komen. Ik denk dat het verhaal bullshit is. Je moet echt de pakketjes uit elkaar rafelen om te kijken of er een netwerk achter een verbinding hangt en ik kan me niet voorstellen dat er zulke software in de modem wordt gezet.
Niet in de modem, maar ze kunnen het zien. IK had ze op een gegeven moment aan de lijn, en dan niet zo'n doos, maar de echte technische dienst. En die kerel zei opeens: meneer u heeft een router, als u die er eens tussenuit wilt halen.

Heel vreemd wat zowel ik als mijn vader hebben dat ontkend in eerste instantie maar ze kunnen het zien met de software die ze hebben.
Pagina: 1