Samba maakt zelf subdirectorys

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Op mijn Slackware server heb ik Samba geïnstalleerd en geconfigureerd, maar als ik nu vanaf mijn windows-machines kijk dan staan er een aantal mapjes in elke share:
- .ICE-unix (verborgen)
- .X11-unix (verborgen)
- kde-remco
- kde-root
- ksocket-remco
- ksocket-root
- mcop-remco
- mcop-root
En het bestand .X0-lock.

Dit vind ik niet zo prettig, want ik heb die zooi helemaal niet gemaakt laat staan nodig. Als ik op de server zelf kijk kan ik de mappen ook niet terugvinden.

Misschien is het wel doodnormaal (kon op Google niks vinden namelijk), maar ik vind het niet zo prettig, wie weet er hoe ik gewoon een lege map te zien krijg zolang de map leeg is?

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 21:23
Probeer een op je server in te typen "ls -a". Daarmee kun je namelijk ook de verborgen bestanden vinden. Deze beginnen in linux met een "." en worden standaard verborgen, terwijl windows/samba zich daar niks van aantrekken.

Verwijderd

Gooi /etc/skel leeg, dan komen ze niet meer terug.

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 15:40:
Gooi /etc/skel leeg, dan komen ze niet meer terug.
Daar stond alleen .screenrc in, maar dat maakte weinig uit!

In de gemaakte share staat geen enkel bestand of subdir volgens ls -a in de console...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die bestanden maakt samba niet, die maken andere programma's, zo te zien draai je KDE? :)
Als je ze op de server niet ziet, moet je beter kijken, zie ook de suggestie van argi. Neem trouwens maar van mij aan dat je die 'zooi' wel degelijk indirect zelf gemaakt hebt, en dat je die 'zooi' zeker wel nodig hebt. Maargoed, je kunt samba vertellen dotfiles niet te laten zien of te verstoppen, maar hoe dat moet staat wel in de docs van samba. Verder is dit allemaal wel te vinden lijkt mij, en dat bestanden die beginnen met een . min of meer hidden zijn is eigenlijk basiskennis. Maargoed, had gevonden kunnen worden, is makkelijk op te lossen, deze kan dicht, succes met het weghalen/verstoppen van de 'zooi' :)

Dit topic is gesloten.