Stroom op coax

Pagina: 1
Acties:

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 15:15
Ik heb de afgelopen weken wat problemen met mijn internet ( chello classic met eurdocsis thomson modem ) en er zijn al 5 monteurs langsgekomen. Elke keer als de monteurs langskomen ben ik niet thuis en kan ik de problemen dus niet aan de monteur uitleggen ( de monteurs doen dus steeds maar wat ).

Omdat ik geen zin heb om te wachten op nog 10 monteurs zit ik nu dus een beetje te klooien om er achter te komen wat het probleem is.

Ik zat gister een beetje coax kabels te verwisselen en toen kreeg ik een kleine schok van de kabel die van mijn televisie komt ( daewoo breedbeeld ). Er blijkt dus gewoon spanning op die kabel te zitten.

Weet iemand of die spanning misschien het signaal van mijn internet verstoort of mijn kabelmodem beschadigd kan hebben?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bij mij (@home) staat er ook wat spanning op de COAX die de modem ingaat, dus dat lijkt me normaal :?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Als je tv aanstaat en je pak de uiteinde van de kabel vast dan krijg je idd een klein schokje. Dit is bij iedereen zo. Zelfs in de kasten die aan de weg staan. Af en toe bij het afsluiten van mensen krijg ik een schokje. Dit komt door de tv. deze geeft het stroompjes af maar is niet kwalijk. niks om zorgen over te maken

• kurt15
kamstra schreef op 24 april 2004 @ 15:31:
Bij mij (@home) staat er ook wat spanning op de COAX die de modem ingaat, dus dat lijkt me normaal :?
De spanning komt bij mij van de televisie zelf, maakt dat uit?

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-08 12:03
Denk eerder dat jij statisch was geladen en de massa van de COAX aanraakte. Dat was de tik die je kreeg.

Verwijderd

Volgens mij wordt het signaal over de coax ook via stroom getransporteerd, of praat ik nu poep :?

• kurt15
Als ik trouwens mn tv kabel uit de internet/tv splitter trek en er weer in doe doet het internet het weer even.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-08 12:03
Je zou voor de grap eens een galvanische scheiding tussen de COAX kabel die naar je tv gaat moeten doen. Het liefst alleen de massa. Een galvanische scheiding kan een 1:1 trafo zijn. Dan kan je wel heel moeilijk gaan knutsellen, maar kijk eens naar een kabelversteker die ook functioneerd als een galvanische scheiding.

• kurt15
jappo112 schreef op 24 april 2004 @ 15:34:
Denk eerder dat jij statisch was geladen en de massa van de COAX aanraakte. Dat was de tik die je kreeg.
Ik heb net even zon schroevendraaier gepakt waarmee je kunt kijken of ergens spanning op staat maar het lampje ging gewoon aan, dus er staat wel spanning op.

Verwijderd

ik heb een vergelijkbaar systeem (die internet verbinding ja)
eerst deed hij het bij mij ook niet.
de monteur die toen bij mij kwam haalde een 'filter' uit het kastje verderop in de straat.
toen deed hij het perfect. :)
dat over de spanning op de coax kabel; voor zover ik weet is dat heel normaal.
Pagina: 1