Toon posts:

ATI® Radeon 9600XT Dual Head

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk erover om de Sony Vaio Desktop PC PCV-RZ504 aan te schaffen, maar ik weet niet zeker of ik met de videokaart van deze PC, de ATI® Radeon 9600XT, een dual head monitor opstelling kan maken.

Ik heb hierover al twee keer contact opgenomen met Sony en zowel de sales afdeling als de technische ondersteuning beweren dat dit niet gaat lukken.

In een review van de ATI® Radeon 9600XT (http://www.tweaknews.net/reviews/9600xt/) las ik echter het volgende: 'There is a VGA (15 pin D-Sub), DVI and an S-Video (TV out). You can easily run dual VGA monitors with this card, just by using a DVD-VGA adapter.'

Ik neem aan dat er met DVD-VGA adapter DVI-VGA adapter wordt bedoeld?

Op deze pagina http://www.tweaknews.net/reviews/9600xt/index5.php staat een afbeelding van de outputs.

Ik ben niet zo thuis in de hardware, daarom hoop ik dat iemand hier mij kan zeggen of ik met deze videokaart een dual head opstelling kan maken. Ik wil dus niet beide monitors hetzelfde beeld laten weergeven, ik wil vensters van het ene scherm naar het andere kunnen slepen, zodat ik bijvoorbeeld mijn PhotoShop Tool vensters naar de rechter monitor kan slepen en foto's in PhotoShop kan bewerken op het linker scherm.

Gaat dit lukken?

Verwijderd

ja hoor kan prima, alleen je kunt niet zomaar 2 TFT's gebruiken, omdat de analoge uitgang dan weer omgezet moet worden (kwaliteitsverlies), maar 1x tft en 1x crt of 2x crt zal perfect werken

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het is gewoon mogelijk om met deze kaart 2 monitoren aan te sluiten, een adapter DVI-VGA wordt megeleverd. Je kan op allebei de monitoren hetzelfde weergeven maar ook je desktop spreiden over de 2 beeldschermen. Wat jij wil met Photoshop is ook dan natuurlijk ook mogelijk.

"Ik heb 'm zelf ook!" :P :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 24-04-2004 15:29 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 15:28:
ja hoor kan prima, alleen je kunt niet zomaar 2 TFT's gebruiken, omdat de analoge uitgang dan weer omgezet moet worden (kwaliteitsverlies), maar 1x tft en 1x crt of 2x crt zal perfect werken
2x TFT kan natuurlijk net zo makkelijk als 2 CRT's of 1 TFT en 1 CRT. Heeft _absoluut_ niets met DVI/DSub te maken. Dat jij toevallig liever een TFTscherm via DVI aansluit heeft natuurlijk niets te maken met wat wel kan en wat niet kan. Graag geen onzin verkopen dus.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Breepee schreef op 24 april 2004 @ 15:32:
[...]

2x TFT kan natuurlijk net zo makkelijk als 2 CRT's of 1 TFT en 1 CRT. Heeft _absoluut_ niets met DVI/DSub te maken. Dat jij toevallig liever een TFTscherm via DVI aansluit heeft natuurlijk niets te maken met wat wel kan en wat niet kan. Graag geen onzin verkopen dus.
Je zult alleen wel zelf een VGA > DVI adapter moeten kopen....

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Scatman_II schreef op 24 april 2004 @ 15:35:
[...]

Je zult alleen wel zelf een VGA > DVI adapter moeten kopen....
Tenzij je een TFT-scherm hebt met VGA aansluiting :+.

Nog even voor de TS:

Het is niet mogelijk 3 monitoren apart aan te sturen, als je ook nog een TV aansluit op de TV-out dan krijgt de TV een gekloond beeld van de hoofd-monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Wat vaag dan dat Sony beweert dat dual head niet mogelijk is, terwijl het dus wel mogelijk is!? Ik wil 2 van deze monitors kopen: http://www.rodepit.com/wi...hp?cPath=&products_id=474 (ik gebruik even deze link, omdat ik de directe link naar de monitor van de Sony Style site niet kan copieren). Er staat in de specs: 2X D-sub 15 connector, DVI-I. Kan ik dan 'gewoon' 1 monitor op de DVI output van de videokaart aansluiten en de andere met een DVI->VGA adapter op de VGA output?

Wat is overigens het nut van 2X D-sub 15 connector, DVI-I i.p.v. 1X?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Sony kan natuurlijk gelijk hebben als ze een OEM 9600XT gebruiken waar geen 2e aansluiting op zit!
Maar als ik naar deze foto kijk lijkt dfat niet zo te zijn Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/page/1123full.jpg
bron & review

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 16:06:
Ok. Wat vaag dan dat Sony beweert dat dual head niet mogelijk is, terwijl het dus wel mogelijk is!? Ik wil 2 van deze monitors kopen: http://www.rodepit.com/wi...hp?cPath=&products_id=474 (ik gebruik even deze link, omdat ik de directe link naar de monitor van de Sony Style site niet kan copieren). Er staat in de specs: 2X D-sub 15 connector, DVI-I. Kan ik dan 'gewoon' 1 monitor op de DVI output van de videokaart aansluiten en de andere met een DVI->VGA adapter op de VGA output?

Wat is overigens het nut van 2X D-sub 15 connector, DVI-I i.p.v. 1X?
Het 'nut' van 2x een VGA-aansluiting (Sub-D 15p) is dat je de monitor op 2 PC's aan kan sluiten. Als je'm in dit . Als 2 van deze monitoren aan wilt sluiten kan je er 1 gewoon aan de VGA-aansluiting van de kaart hangen. Op de DVI-uitgang plaats je dan die adapter en daar hang je dan die 2e monitor aan.

Verwijderd

Breepee schreef op 24 april 2004 @ 15:32:
[...]

ik zeg ook niet dat het niet kan, maar dat je kwaliteitsverlies krijgt omdat het beeld 2x geconverteert wordt..
Pagina: 1