[Thin client internet browser] ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

Topicstarter
Heeft iemand van jullie enige ervaring met thin clients met een internet browser ?(server zal asp.net draaien)

Wij zijn op zoek naar gekende merken (ibm / hp-compaq / ...)
Blijkbaar had IBM vroeger de NETVISTA series, maar ik kan daar niets van terugvinden in de produktenlijst van belgië (ik kom steeds op de amerikaanse site terecht.)

Links naar reviews etc zijn ook altijd welkom, maar liefst concrete ervaringen :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien handig als je een beetje eissen, budget enzo vernoemd :?
Kijk, ik kan wel een NeoStaion 2000 Basic uit het jaar nul adviseren, maar heb je daar wel wat aan :?
En wat bedoel je precies met een internet browser ?
Gaan de users IE draaien vanuit een WinSession ofzo ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

Topicstarter
Koffie schreef op 24 april 2004 @ 15:41:
Misschien handig als je een beetje eissen, budget enzo vernoemd :?
Kijk, ik kan wel een NeoStaion 2000 Basic uit het jaar nul adviseren, maar heb je daar wel wat aan :?
En wat bedoel je precies met een internet browser ?
Gaan de users IE draaien vanuit een WinSession ofzo ?
Sorry voor de late reply, was nogal druk...

- Budget: hoe lager hoe beter ;)
- Voor zover ik kan begrijpen heb je dus nooit probs gehad met zo'n neostation 2000 ?
- IE inderdaad een optie (onder win ce veronderstel ik)

de hoofdbedoeling is van goedkopere "terminals" met touchscreen te gebruiken om de kostprijs van een installatie die we doen te verlagen... Tot nu toe heb ik zo'n systemen gezien voor +/- 300 €. Het grote voordeel is natuurlijk dat deze waarschijnlijk compacter en betrouwbaarder zijn dan zo'n el cheapo systeempje dat we zelf kunnen fabriceren. Had gedacht aan evt mini-itx, maar dan moeten we naar linux voor de browser (willen licentiekost vermijden van windows), en dat zal ff zoeken worden, want geen van ons beiden heeft relevante ervaring in linux (behalve een ls hier en een rm daar ;) )

Ondertussen liggen de vereisten vast voor de systeempjes ook :
- 1 paralelle poort
- 2 serieële aansluitingen (industriële toestellen dus geen usb mogelijk (misschien wel met convertor))
- 2 usb
- VGA-interface
- mogelijkheid tot aansluiting toetsenbord

Bij het opstarten zou het moeten browsen naar een bepaald ip-adres (via http), en als dat ip-adres niet werkt naar het fail-over ip-adres.

PS: morgen gaat m'n collega ff informere bij ibm, dus zullen we sowiezo meer weten, kzal dan m'n bevindingen hier posten.

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Ik heb laatst 5 Wyse 9455 XL's besteld. Zijn bij ons aangeschaft voor Citrix, maar ook voor een Nfuse integratie in de toekomst. Hierbij zal het intranet (met Nfuse geintegreed voor published apps en content) direct vanaf de thin client worden geopend.

Op deze client draait XP embedded. Voordeel hiervan is dat er IE6 op staat en dat je altijd de laatste versie van je ICA client hebt. Voor ons was het ook belangrijk dat er vanaf het thin client OS ook netwerk printers benaderd kunnen worden (TCP poorten of Windows shared). Ook kan er een floppy en CD/DVD rom ingebouwd worden en je kan memorysticks en USB harddrives gebruiken (tis gewoon XP).
Omdat een tooltje er voor zorgt dat er niks op de RAM disc geschreven mag worden (alleen temp files op een aparte ram-drive x:) zal je OS nooit corrupt raken omdat er simpelweg niks aan gewijzigd wordt.

Je komt dat wel tegen de 480 euro, misschien iets te hoog voor juliie budget? Maar ik kan wel zeggen dat IE onder CE.net bagger is. Het werkt wel, maar je webpagina zal er niet hetzelfde uitzien zoals onder Mozilla of IE...\

edit:

- Deze client voldoet verder wel aan je eisen m.b.t. interfaces.
- Typo's 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Steenvoorde op 25-04-2004 23:15 ]

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:57
Wij hebben HP T5300's (Win CE) en T5700's (Win XP embedded). De 5700's hebben de benodigde aansluitingen, maar zijn +- 200 euro duurder dan de 5300's.

Beide terminals hebben IE ingestalleerd. Er is volgens mij nog een tussen model, 5500? Volgens mij heeft deze meer aansluitingen dan de 5300, maar geen XP embedded.

De 5300's doen hun werk en zijn goed voor een werkplek waar niets anders nodig is dan RDP, ICA en/of IE. Een keer goed configureren en niet meer naar omkijken.

De 5700's zijn relex, doordat het XP embedded is kun je de terminal opnemen in AD en bijvoorbeeld custom shells gebruiken, je kunt ook mbv RDP connecten naar de terminal. Ideaal te beheren door RDP en AD.

Wel hebben wij enkele problemen gehad met de eerste levering van de terminals, maar de laatste 40 zijn zonder DOA's ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Abom op 26-04-2004 08:23 ]

Verwijderd

Kijk es naar Wyse TC's zoals al eerder gemeld in dit topic. Ze zijn supersnel qua opstarten en veel config mogelijkheden. De TC's van HP zien er qua design misschien wel mooi uit maar persoonlijk vind ik ze wat aan de trage kant en prijzig zijn i.t.t. Wyse.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
We hebben hier net een selectietraject afgerond. Vanwege de flexibiliteit en de combinatie Nfuse/diverse published applications is voor XP embedded gekozen die we in het Win2k domein integreren. We hebben de HP T5700, een Neoware en 2x Wyse getest met XP embedded. Voordat we het OS kozen hebben we diverse types van Igel getest met linux en CE.

Bekijk het vanuit de functionalitieit:
- welk OS / browser? (linux+browser of Windows CE met browser is het goedkoopst; browser in CE kan maar één citrix-sessie tegelijk starten vanuit Nfuse )
- welke randapparatuur (de goedkoopste hebben alleen usb en soms een seriele poort; geen ps/2)
- test ook de gebruikte managementsoftware als je meer dan 10 exemplaren snel wil uitrollen.

Neoware heeft de makkelijkste management software. Uiterlijk is wat minder. Bied veel aansluitmogelijkheden.
HP T5700 ziet er mooi uit, doet het erg goed bij de managers. De meegeleverde managementsoftware Altiris is goed en uitgebreid. Je kunt indien je extra licenties koopt ook pc's mee uitrollen; heeft voordeel van 1 tool voor al je clients.
2 modellen van Wyse gezien: lelijk (1 type leek op een jerrycan) en kleine configuratiefouten in de standaard image. Managementsoftware is ok.

De failover met het ip-adres moet je niet op de client regelen, maar kun je het beste doen via een load-balancer, bijv. NLB van Win2k advanced server. Indien geen budget voor software: linux ervoor zetten of handmatig in DNS wijzigen wanneer je wilt omschakelen.

Indien je toch op de client iets wilt regelen: je kunt natuurlijk ook een scriptje maken dat eerst een ping doet en vervolgens connect.

[ Voor 17% gewijzigd door paulhekje op 26-04-2004 09:38 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

Topicstarter
hmm, zo op het eerste zicht denk ik dat blijkbaar Wyse de referentie is op dit gebied, met HP op de 2de plaats...
Onze keuze hangt natuurlijk ook af van het aanbod van onze (eigenlijk mijn collega) zijn leveranciers. Wanneer die (ingram micro) wyse aanbieden, denk ik wel dat we voor deze optie zullen kiezen (met xp embedded).

@iedereen :
In elk geval al bedankt voor de adviezen & tijd die jullie hierin geïnvesteerd hebben. _/-\o_

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
D4Skunk schreef op 26 april 2004 @ 09:50:
hmm, zo op het eerste zicht denk ik dat blijkbaar Wyse de referentie is op dit gebied, met HP op de 2de plaats...
Onze keuze hangt natuurlijk ook af van het aanbod van onze (eigenlijk mijn collega) zijn leveranciers. Wanneer die (ingram micro) wyse aanbieden, denk ik wel dat we voor deze optie zullen kiezen (met xp embedded).

@iedereen :
In elk geval al bedankt voor de adviezen & tijd die jullie hierin geïnvesteerd hebben. _/-\o_
HP koopt de thin clients ook van Wyse dacht ik, net als Compaq voorheen.....

Een eventuele optie is ook ChipPC. www.chippc.com

edit:

Zelf gebruik ik uitsluitend Wyse 1200LE thin clients, maar die hebben geen eigen IE, dus voor jou geen optie.

[ Voor 10% gewijzigd door seq_uence op 26-04-2004 14:41 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

seq_uence schreef op 26 april 2004 @ 14:40:
[...]

HP koopt de thin clients ook van Wyse dacht ik, net als Compaq voorheen.....

Een eventuele optie is ook ChipPC. www.chippc.com

edit:

Zelf gebruik ik uitsluitend Wyse 1200LE thin clients, maar die hebben geen eigen IE, dus voor jou geen optie.
nou.. vooral die special price doet het 'm..

Thin Client - Xtreme PC EL 4080 € 850
de EX 5000 vanaf 339 ex en zonder monitor...
Daar heb je een complete pc voor!

Copyright and left by SED...

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
SED schreef op 26 april 2004 @ 18:56:
[...]

nou.. vooral die special price doet het 'm..

Thin Client - Xtreme PC EL 4080 € 850
de EX 5000 vanaf 339 ex en zonder monitor...
Daar heb je een complete pc voor!
Wel even verder kijken dan je neus lang is. ;)

Thin Client - Xtreme PC EL 4410

Offers a powerful, Legacy CE.NET Windows-based Terminal; Provides integrated local browser IE 5.5 and a collection of value-added software plug-ins (XPIs).

Prijs: 289 euro ex btw.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

Topicstarter
seq_uence schreef op 27 april 2004 @ 07:56:
[...]

Thin Client - Xtreme PC EL 4410

Offers a powerful, Legacy CE.NET Windows-based Terminal; Provides integrated local browser IE 5.5 and a collection of value-added software plug-ins (XPIs).

Prijs: 289 euro ex btw.
Heb net ff de handleindingen bekeken. De soft zit goed & de prijs ook...
Deze is zeker al een optie. Zal alleen ff moeten checken of we 1 van die seriële connecties kunnen omvormen naar usb (touchscreen moet wel kunnen denk ik)
Pagina: 1