hoi,
ik zit in een studentenhuis waar we internet krijgen via school. dit internet is overdag soms zo traag dat ik zelfs niet op msn kan raken.
het netwerk zit zo een beetje in een:
er zijn zo een 200 kamer. De server van school is verbonden met een gigabit lijn naar belgacom. de bandbreedte wordt verdeeld over de school en het peda (studentenhuis). op school is het heel vlug (tot 1Mbps) terwijl het terzelfdertijd op peda 1kbps is.
de verschillende verdiepen en gangen zijn verdeeld met hubs. elke gang heeft zo een hub. (dus elke hub max 10mbs netwerk).
de ip's werken volgens de gangen en kamers. ze beginnen allemaal met 172.*.*.*
elk deel van gebouw krijgt dan vb 172.21.*.* , 172.22.*.*....
de verschillende gangen zijn dan ook nog eens verdeeld samen met de verdiepen.
vb gang A verdiep 2 is 172.23.21.* (de 2 voor verdiep en de 1 voor gang).
elke kamer per gang krijgt dan 10 ip's zo heb ik 172.23.21.30 tot 172.23.21.39 (ik zit op kamer 3) kamer 4 heeft dan 172.23.21.40 enz.
we moeten ook allemaal via de proxyserver verbinden (10.1.14.4)
dit maakt het voor ons niet mogelijk om kazaa en dergelijke te gebruiken. poort blocking...
de gateway is 172.20.0.1 en de subnetmask is 255.240.0.0
ik hoop dat jullie hier genoeg mee weten
is er geen enkele ander manier toch wat meer bandbreedte te hebben?
de verbinding is overdag het traagste (wanneer er minder op zittne) savonds gaat dit veel vluger. snachts halen we makkelijk 100 a 150kbps, maar dit is na 2u of zo
ik gebruik soms ook download accelerator. die legt 7 verbindingen naar het te downloaden bestand. wanneer ik met explorer download aan 1kbs gaat het met donwload accelerator gemiddeld tot 10x vlugger.
is er een manier om het internet vlugger te laten gaan? iemand een idee?
alvast bedankt
ik zit in een studentenhuis waar we internet krijgen via school. dit internet is overdag soms zo traag dat ik zelfs niet op msn kan raken.
het netwerk zit zo een beetje in een:
er zijn zo een 200 kamer. De server van school is verbonden met een gigabit lijn naar belgacom. de bandbreedte wordt verdeeld over de school en het peda (studentenhuis). op school is het heel vlug (tot 1Mbps) terwijl het terzelfdertijd op peda 1kbps is.
de verschillende verdiepen en gangen zijn verdeeld met hubs. elke gang heeft zo een hub. (dus elke hub max 10mbs netwerk).
de ip's werken volgens de gangen en kamers. ze beginnen allemaal met 172.*.*.*
elk deel van gebouw krijgt dan vb 172.21.*.* , 172.22.*.*....
de verschillende gangen zijn dan ook nog eens verdeeld samen met de verdiepen.
vb gang A verdiep 2 is 172.23.21.* (de 2 voor verdiep en de 1 voor gang).
elke kamer per gang krijgt dan 10 ip's zo heb ik 172.23.21.30 tot 172.23.21.39 (ik zit op kamer 3) kamer 4 heeft dan 172.23.21.40 enz.
we moeten ook allemaal via de proxyserver verbinden (10.1.14.4)
dit maakt het voor ons niet mogelijk om kazaa en dergelijke te gebruiken. poort blocking...
de gateway is 172.20.0.1 en de subnetmask is 255.240.0.0
ik hoop dat jullie hier genoeg mee weten
is er geen enkele ander manier toch wat meer bandbreedte te hebben?
de verbinding is overdag het traagste (wanneer er minder op zittne) savonds gaat dit veel vluger. snachts halen we makkelijk 100 a 150kbps, maar dit is na 2u of zo
ik gebruik soms ook download accelerator. die legt 7 verbindingen naar het te downloaden bestand. wanneer ik met explorer download aan 1kbs gaat het met donwload accelerator gemiddeld tot 10x vlugger.
is er een manier om het internet vlugger te laten gaan? iemand een idee?
alvast bedankt
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl