Toon posts:

Hardware upgrade voor games

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pentium IV 2,26 ghz met 256 MB ram geheugen.
Hierin zit een GeForce 4 MX 440 grafische kaart (64 mb DDR geloof ik).

Met een heleboel spelletjes (Unreal 2, UT2004 etc) heb ik een erg lage FPS, en lagt het nogal eens behoorlijk vast.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Een extra 256 mb ram in mn pc drukken, of een nieuwe videokaart aanschaffen?

En heeft iemand tips welke kaart (liefst zo goedkoop mogelijk, ben niet erg rijk) ik zou moeten kopen, of dat ik beter geheugen kan aanschaffen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
Je hebt niet al te veel geheugen, maar het is vooral je videokaart die eigenlijk niet meer mee kan die voor de slechte prestaties zorgt. Met een budget zouden we trouwens wel wat meer kunnen, want wat is in jouw ogen 'goedkoop'? ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst onder de 100 euro.
Ben maar een arm scholiertje van 17 :)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:44

makje

Professioneel prutser

Lees eens wat reviews op het internet en je zult erachter komen dat jouw videokaart niet echt geweldig is voor (vooral nieuwe) spellen.

Je geeft je budget niet dus je zult zelf een afweging moeten gaan maken aan de hand van die vele reviews, maar bijv. een Radeon 9800Pro voor 200 euro is zeker een goede koop. Iets goedkoper is een Radeon 9600Pro/XT of een GeForce 5700

9800x3d

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 14:29:
Het liefst onder de 100 euro.
Ben maar een arm scholiertje van 17 :)
Dan zul je aan de Radeon 9600 of misschien de Geforce 4 Ti4200 moeten. Of je kan even doorsparen voor een Radeon 9600 XT :)

En een scholiertje van 17 hoeft helemaal niet arm te zijn, ik ben zelf ook bijna 17 en ik heb meer dan genoeg geld en ik verdien nu ook zo'n €100 per maand :P

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteindelijk de bedoeling dat Farcry etc. lekker draaien..
Ik maak uit bovenstaande reacties op dat ik beter een nieuwe videokaart kan kopen dan het geheugen uit te breiden?

Zal ff op zoek gaan naar een sponsor of een redelijk goedkoop kaartje. Hoeveel geheugen moet 'ie minimaal hebben? 256 mb of is 128 voldoende?

Verwijderd

farcry redelijk vloeiend draaiend? :p dat ga je niet redden voor <100 euro.

128 mb is vaak sneller dan de 256mb. Je systeemgeheugen upgraden van 256 > 512 mb is misschien ook niet zo'n gek id (kost weinig en je krijgt er wel hoop voor terug).

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 20:09

ThaHandy

Discovery Channel

idd
256 is (nog) wel te doen, hoewel 512 standaard is :) (nu zal er veel de swapfile gebruikt worden)

eerst voor een beter vid. kaart en dan mogelijk een mem. upgrade :)

edit en ja (@ fok) 128mb is voldoende @ videokaart)

[ Voor 44% gewijzigd door ThaHandy op 24-04-2004 14:47 ]

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:59
Wat is het voordeel van het hier te posten als je op fok! al genoeg antwoorden heb gehad :? :| http://forum.fok.nl/topic/532787

Last.fm
Films!

Verwijderd

sv3n schreef op 24 april 2004 @ 14:44:
Wat is het voordeel van het hier te posten als je op fok! al genoeg antwoorden heb gehad :? :| http://forum.fok.nl/topic/532787
idd.. en hij vind het hier nog eng ook:
Dankzij een ingeving heb ik het ook ff op tweakers.net gepost.
best eng. :/

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:44

makje

Professioneel prutser

Een beetje jammer dat je je alleen afvraagt hoe snel die videokaarten zijn aan de hand van de hoeveelheid geheugen...

Lees deze grote review eens door en vraag je dan nog eens af of je videokaarten moet beoordelen op de hoeveelheid geheugen of op de uiteindelijke prestaties. Dat laatste lijkt mij veel verstandiger, helemaal als je er niet heel veel voor te besteden hebt.

9800x3d

Verwijderd

December schreef op 24 april 2004 @ 14:31:
[...]
En een scholiertje van 17 hoeft helemaal niet arm te zijn, ik ben zelf ook bijna 17 en ik heb meer dan genoeg geld en ik verdien nu ook zo'n €100 per maand :P
dus :?

Maar WtRx als ik jouw was zou ik nog even wachten met upgraden. Met 100 euro kom je niet zo ver. Ik zou als ik jouw was door sparen tot zo'n 250euro en zowel geheugen als videokaart upgraden (256mb er bij en rd9800pro). Of eventueel als je haast hebt zou je nu al geheugen kunnen kopen al is de prijs van het geheugen weer iets gestegen op dit moment en zal je in games niet zo verschil gaan merken tussen 256 en 512 mb omdat je vga kaart ook aan vervanging toe is.

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
256 mb geheugen is gewoon te weinig. Als je er 256mb bij koopt heb je op de koop toe ook nog eens dual channel (= nog iets sneller geheugen). Wel snel aanschaffen want de prijzen van geheugen stijgen op het moment waar je bij staat. Echter is idd de videokaart het grootste probleem. Het beste is, zoals reeds vermeld, iets door te sparen voor een 9600xt of een 9800pro. Maar als je toch zo min mogelijk geld wilt uitgeven: voor 120 Euri heb je al een 9600pro. Is iets minder dan de hiervoor genoemden, maar toch heel acceptabel. Je zal dus je budget moeten verhogen tot min. zo'n 170 Eurotjes. Voor een echt goed systeem (9800pro) zal je zo'n 270 Euro neer moeten tellen, maar dan heb je ook wat. Kortom 100 Euro is ondoenelijk.
En trouwens, t is dat wij hier allemaal zo vriendelijk zijn om je te helpen, maar op dit topic gaat zo toch echt een slotje geplaatst worden, je had dit makkelijk allemaal zelf kunnen vinden.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem eens een kijkje in de CSL FAQ, en dan in speciaal het stukje Het kiezen van een videokaart. Aangezien je zelf afvraagt hoeveel performancewinst een nieuwe videokaart kan geven, is het handig om eerst even zelf wat onderzoek te doen. Het komt wel meer voor dat bij een upgrade van de grafische kaart de CPU een bottleneck vormt, waardoor je uiteindelijk het hele systeem moet upgraden.

Ook kun je een kijkje nemen in "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 7. Hier lopen meerdere gebruikers rond die een advies geven over upgrades. Hier kan je ook dit soort vragen stellen. Als los topic is de topicstart aan de slechte kant, ik zie zo niet dat je veel zelf-onderzoek hebt gedaan. Daarom gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.