Ik ga vandaag windows opnieuw installen, en heb onlangs wat schijven erbij gekocht. Dit leek mij het geschikte moment om mijn HDD's/partities opnieuw in te delen 
Ik heb de volgende situatie:
2x Maxtor 6Y120M0 (120GB S-ATA 8MB)
1x Maxtor 6Y120P0 (120GB P-ATA 8MB)
1x Maxtor 6L040J2 (40GB P-ATA 2MB)
Daarop moet de volgende data:
zo'n 115GB aan CD Images/Films/Muziek (gewoon opslag, dit wordt meer in de loop de tijd)
zo'n 20GB aan overige data (vooral foto's van m'n digicam, verder nog wat klein grut)
Een Windows XP Pro install
Geinstalleerde apps/games
Ik had het volgende in gedachten:
de 2 sata schijven in een RAID-0 Array
de 2 andere schijven gewoon aan de IDE
op de RAID array de eerste ~20GB gebruiken voor m'n windows.
de rest voor m'n data
de losse 120GB voor m'n installs + overige data
de 40GB als tempdisk (swapfile, tempdisk voor rar's uitpakken, scratchdisk in photoshop, etc)
De bedoeling is om een zo snel mogelijk systeem te creeren (windows moet snel opstarten/reageren, apps/games snel opstarten/laden. Van de data partitie wordt soms met enkele PC's tegelijk via FTP bestanden afgehaald.
Is mijn idee hiervoor een beetje handig, en zo nee hoe kan ik het beter indelen? En welke block size kan ik het beste gebruiken voor de raid array? (Standaard insteling in controller bios is 16KB)
Ik heb op internet redelijk wat informatie gevonden over indelingen etc, maar helaas niet over mijn specifieke configuratie.
Ik heb de volgende situatie:
2x Maxtor 6Y120M0 (120GB S-ATA 8MB)
1x Maxtor 6Y120P0 (120GB P-ATA 8MB)
1x Maxtor 6L040J2 (40GB P-ATA 2MB)
Daarop moet de volgende data:
zo'n 115GB aan CD Images/Films/Muziek (gewoon opslag, dit wordt meer in de loop de tijd)
zo'n 20GB aan overige data (vooral foto's van m'n digicam, verder nog wat klein grut)
Een Windows XP Pro install
Geinstalleerde apps/games
Ik had het volgende in gedachten:
de 2 sata schijven in een RAID-0 Array
de 2 andere schijven gewoon aan de IDE
op de RAID array de eerste ~20GB gebruiken voor m'n windows.
de rest voor m'n data
de losse 120GB voor m'n installs + overige data
de 40GB als tempdisk (swapfile, tempdisk voor rar's uitpakken, scratchdisk in photoshop, etc)
De bedoeling is om een zo snel mogelijk systeem te creeren (windows moet snel opstarten/reageren, apps/games snel opstarten/laden. Van de data partitie wordt soms met enkele PC's tegelijk via FTP bestanden afgehaald.
Is mijn idee hiervoor een beetje handig, en zo nee hoe kan ik het beter indelen? En welke block size kan ik het beste gebruiken voor de raid array? (Standaard insteling in controller bios is 16KB)
Ik heb op internet redelijk wat informatie gevonden over indelingen etc, maar helaas niet over mijn specifieke configuratie.