Toon posts:

[DVD] probleempje met het opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een DVD op m'n pc bekijken. Ik heb 't cd in mijn cd-rom speler gedaan en nu weet ik niet hoe ik het moet afspelen. Ik weet wel dat ik het ook in WMP kan bekijken maar hoe start ik het op? Ik ben naar mijn E-schijf/folder gegaan maar ik zie alleen maar vage bestanden, welke bestand moet ik hebben om de DVD te kunnen starten?

Hieronder enkele voorbeelden van de bestanden:
VIDEO_TS.BUP / VIDEO_TS.IFO / VIDEO_TS.VOB / VTS_01_0.BUP / VTS_01_0.IFO / VTS_01_0.VOB / VTS_01_1.VOB / VTS_16_1.VOB / VTS_16_2.VOB etc. etc....

Alvast bedankt! :)

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-08 20:51
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 13:55:
Ik wil graag een DVD op m'n pc bekijken. Ik heb 't cd in mijn cd-rom speler gedaan en nu weet ik niet hoe ik het moet afspelen. Ik weet wel dat ik het ook in WMP kan bekijken maar hoe start ik het op? Ik ben naar mijn E-schijf/folder gegaan maar ik zie alleen maar vage bestanden, welke bestand moet ik hebben om de DVD te kunnen starten?

Hieronder enkele voorbeelden van de bestanden:
VIDEO_TS.BUP / VIDEO_TS.IFO / VIDEO_TS.VOB / VTS_01_0.BUP / VTS_01_0.IFO / VTS_01_0.VOB / VTS_01_1.VOB / VTS_16_1.VOB / VTS_16_2.VOB etc. etc....

Alvast bedankt! :)
Als je WMP gebruikt moet je een ander DVDspeelproggie gebruiken zoals PowerDVD of WinDVD, anders doet ie t niet.

Ik zou sowieso WMP afraden om af te spelen, navigatie is waardeloos en t belast je systeem onnodig.

Verder moet je gewoon de autorun optie gebruiken of in WMP 'Play > DVD' en dan je dvd kiezen.

Suc6 ;)

Verwijderd

Installeer een progje zoals bv powerdvd.
Met dat progje kun je dvd bestanden op je vaste schijf openen.
Als het goed is staan er in je dvd rip ook .ifo bestanden , en die kun je openen met powerdvd en dan alles afspelen.