[XP] "Verbinding maken met ..."

Pagina: 1
Acties:

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Hallo,

Als ik verbinding wil maken met een internetsite (hier: verbinding maken met infonet.hszuyd.nl) dan moet ik ingeven: Gebruikersnaam en Wachtwoord.

Nu is het probleem dat er GEEN hokje staat in dat venster waarin ik kan kiezen: Dit wachtwoord onthouden.

Als ik me probeer in te loggen op de email vanuit dat intranet (verbinding maken met owa.hsl.nl), dan heb ik die keuzemogelijkheid WEL.

Mijn wens is dus dat keuzehokje bij beide te hebben.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
Misschien is het een kwestie van beveiliging, want het is niet echt veilig om je paswoord automatisch te laten onthouden. Kijk dus eens bij de beveiligingsopties in IE :)

The devil is in the details.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welk Operating systeem hebben we het hier over?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
ik denk dat het os hier minder van belang is maar dat je browser type meer duidelijkheid kan geven

Verwijderd

Voor windows 2000/XP, volg deze instructies:

http://itinfo.mit.edu/article?id=6707

maar zet het onthouden van het wachtwoord AAN ipv. uit.

Indien je nog windows 98 draait: als je bij opstarten om een naam/wachtwoord gevraagd word voor windows, niet op <ESC> drukken, maar de juiste naam/wachtwoord combo ingeven.

Als je 98 draait en niet op <ESC> drukt maar netjes aanmeld, volg dan dezelfde link als voor 2000/XP

//edit
zo zie je maar Sadar dat het OS er WEL toe doet :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 00:52 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het OS is wel degelijk belangrijk - niet ten minste omdat dit gewoon in je topic titel hoort te staan :)

• ---RRR---
Het gaat om windows xp home en de bovenstaande tut heb ik gedaan maar alle hokjes stonden al aangevinkt.

Alle andere logins en wachtwoorden onthoudt ie wel gewoon. Alleen dus niet als ik wil inloggen op het netwerk van mijn school.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dan voeg ik even je OS toe aan de topictitel. Heb je deze tips al geprobeerd? [rml]De Generaal in "[ XP] "Verbinding maken met ...""[/rml]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ---RRR---
Spider.007 schreef op 08 juni 2004 @ 22:46:
Dan voeg ik even je OS toe aan de topictitel. Heb je deze tips al geprobeerd? [rml]De Generaal in "[ XP] "Verbinding maken met ...""[/rml]
Ik zei toch in mijn vorige post dat al die hokjes al aan stonden. Dit wil dus niet baten :?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 16:54

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Op een website kun je als ontwikkelaar aangeven of je de mogelijkheid wilt geven om het wachtwoord te bewaren. Bij een online-emailsite kan ik het me voorstellen dat ze hier hebben gekozen om dit niet toe te staan, in het kader van beveiliging.

Het maakt dan niet uit hoe je je lokale machine hebt ingesteld, het wachtwoord onthoudt ie dan niet.

Hier kon uw advertentie staan

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Nitroglycerine schreef op 09 juni 2004 @ 09:12:
Op een website kun je als ontwikkelaar aangeven of je de mogelijkheid wilt geven om het wachtwoord te bewaren. Bij een online-emailsite kan ik het me voorstellen dat ze hier hebben gekozen om dit niet toe te staan, in het kader van beveiliging.

Het maakt dan niet uit hoe je je lokale machine hebt ingesteld, het wachtwoord onthoudt ie dan niet.
Onzin :) Kijk naar de URL die de topicstarter geeft. Het gaat hier om een www-authenticate beveiliging; iets dat door de browser afgehandeld moet worden. De ontwikkelaar heeft hier dus geen enkele invloed op. Als dit vinkje niet bestaat is dat een missende browserfunctionaliteit; geen keuze van de ontwikkelaar :)

---

• ---RRR---
Nitroglycerine schreef op 09 juni 2004 @ 09:12:

Ik heb ook windows prof erop staan en daar onthoudt ie het wel. Dit betreft de home edition.
Pagina: 1