[SPAM] ongewenste spam op D.net accounts

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
De crew werd door meerdere mensen benaderd met betrekking tot een ongewenst e-mailtje dat verstuurd is door een DPC lid.
Natuurlijk weet iedereen dat spam als zeer ongewenst wordt beschouwd, het is dan ook jammer te zien dat iemand op het idee is gekomen andere mensen lastig te vallen op deze manier en daar de naam Dutch Power Cows mee in verband brengt.

Ook D.net is er redelijk duidelijk over en beschouwt het als ongewenst: http://distributed.net/legal/policy.php
"spamming" ofwel voor je eigen team ofwel voor distributed.net in het algemeen is nadrukkelijk niet toegestaan. Het massaal posten van
werving voor distributed.net in 'off-topic' nieuwsgroepen is uitermate vervelend. Het mailen van mensen die niet op welke manier dan ook
hun interesse hebben getoond in distributed.net is een kwalijke zaak.
Het doorzoeken van email-adressen uit de statistiekenpagina's en het proberen deze personen te werven voor je eigen team zal *niet* resulteren in dat wat je zult verwachten. Probeer het maar niet eens.
We zijn bezig de personen te bereiken die het mailtje gestuurd hebben. Het achterhalen van het persoon was niet moeilijk aangezien hij al eerder van zich heeft laten horen in de vorm van illigale clients e.d.

mocht je een mail krijgen die er ongeveer zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://dsmarty.crewserver.com/overig/DCCspam.PNG

Of wordt je lastig gevallen via MSN, weet dan dat we er boven opzitten :)

Als laatste wil ik jullie vragen geen persoonlijke gegevens hier te posten

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Het betreffende account waarvoor deze spam bedoeld was is inmiddels verwijderd bij distributed.net

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Ik kon er eigenlijk wel om lachen, ik heb ooit 2 dagen RC5 gedaan en ik ben al een jaar zeer actief binnen het subteam waarvan ik lid ben :) (niet echt een target dus :P)

[ Voor 13% gewijzigd door Fear-factoR op 24-04-2004 13:54 ]

Verwijderd

Gezien ik de mail ook heb gekregen en niets doe met d.net denk ik dat meerdere DPC'ers de mail kunnen krijgen.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12 21:11
Ik heb het eerder gezien, maar dan van een amerikaan. Aangemeld bij dnet en hij werd geschrapt uit de stats.

Over spam en dnet gesproken, ik kreeg van de week een echt spammailtje op het adres dat NC gebruikt in de dnet client (en dat wordt nergens anders gebruikt). Schijnbaar harvesten die spammers ook in de dnet ini-files met behulp van spyware ofzo :'(

• Pim.

Pim.

Topicstarter
ParaNoiMia schreef op 24 april 2004 @ 14:22:

Over spam en dnet gesproken, ik kreeg van de week een echt spammailtje op het adres dat NC gebruikt in de dnet client (en dat wordt nergens anders gebruikt). Schijnbaar harvesten die spammers ook in de dnet ini-files met behulp van spyware ofzo :'(
Of mischien hebben jullie ergens een FAQ oid staan waar dat mail adres in gebruikt wordt ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

ParaNoiMia schreef op 24 april 2004 @ 14:22:
Ik heb het eerder gezien, maar dan van een amerikaan. Aangemeld bij dnet en hij werd geschrapt uit de stats.

Bedenk ook dat virussen van tegenwoordig de halve HD soms scannen op emailadressen. Mocht 1 van de NC leden onlangs geinfecteerd zijn dan kan het maar zo dat dit mailadres 'op straat ligt'. Sad, but true.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12 21:11
Pim. schreef op 24 april 2004 @ 14:38:
[...]

Of mischien hebben jullie ergens een FAQ oid staan waar dat mail adres in gebruikt wordt ??
We hebben wel een faq, maar die staat op een memberdeel van het forum. Ook op de website staat hij niet, behalve op onze proxystats.

Ik heb overigens wel een paar maanden geleden, en misschien is het daaraan gerelateerd, een spammer gehad die dat emailadres van ons als return adres voor zn spammail heeft gebruikt. Niet fijn, want dan krijg je bergen undeliverable mail in je mailbox :( Geen idee waar hij dat mailadres vandaan had, die spammer kwam (bleek later) uit Zweden en de spam was gericht op de Russiche autostoelzitters.

Heb hem een paar weken achtervolgt en zn echte emailadressen (genoemd in de spammail) continue af laten sluiten, tot ik erachter kwam dat hij een broadband verbinding in Zweden gebruikte en na een abuse klacht bij die provider is het gestopt >:)

Mogelijk dat dat adres daardoor ergens verzeild geraakt is.

Verwijderd

Was ik, waren ongeveer 10 email's niet echt veel. maargoed. toch mij excuses

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 15:04:
berouw komt altijd na de zonde !!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Waar had je de mailadressen vandaan :?

Verwijderd

Laten we vooral niet vergeten dat je ook nogal een voorgeschiedenis hebt; je hebt tot 2x toe een nieuwe kans gehad, en dit is gewoon 3 slag en je bent uit.

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:55

TGEN

Hmmmx_

gezien mijn d.net email adres een dood eind is en mijn 'management' email adres anders is, krijg ik niks van dit soort onzin :)

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-12 16:44
Hmm wel toepasselijk dit topic van jou E-Mail AntiSpam "optie"

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

MarcyDarcy schreef op 24 april 2004 @ 16:01:
[...]
Hmm wel toepasselijk dit topic van jou E-Mail AntiSpam "optie"
Wat dacht je hiervan:
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:47:
In ieder geval ik heb nu het RC5 project afgezworen en zal er nooit meer aan meejdoen want ik veroorzaak alleen maar ellende zo.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Reminded me op eens te kijken of ons mailadres nog werkt.....

Ja, het werkt (en geen mail :'()

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Pim.

Pim.

Topicstarter
Update:

We hebben o.a. telefonisch contact gehad met de verstuurder van deze spam; teweten ReDEvil1986, hij heeft aangegeven te stoppen met alles wat met DPC te maken heeft. Daar dit soort praktijken absoluut niet gewaardeerd worden en bezorgt het de DPC een slechte naam.

Omdat ReDEvil1986 al twee keer eerder de DPC in kwaad daglicht heeft gesteld en hier toen ook al op is aangesproken is, waarna hij ook aangaf dit soort dingen niet meer te doen, kan hij op alle fora en servers van DPC een permanente ban verwachten (mogelijk ook op GoT?).

Hiermee is de zaak wat ons betreft afgehandeld

• DSmarty
  • Niet online
Duidelijk verhaal, vlot en goed opgepakt imho!

Verwijderd

Netjes opgelost Pim. _/-\o_ _/-\o_ Nu maar hopen dat ReDEvil1986 zich aan zijn woord houd. :X

PS, nu af zien te komen van al dat ander gespam op mijn tweakers.net adres en Groon is helemaal blij. :D

Verwijderd

OMFG, alweer JIJ? :|
Wat mij betreft is het RedEvil/RespectoR jachtseizoen nu echt geopend! :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:43:
[...]

OMFG, alweer JIJ? :|
Wat mij betreft is het RedEvil/RespectoR jachtseizoen nu echt geopend! :(
Niet zo aggresief he!
of zal het aan de subteamnaam liggen? ;)

• DSmarty
  • Niet online
Houden we het wel even binnen de grenzen van het redelijke mensen...

Verwijderd

DSmarty schreef op 26 april 2004 @ 00:03:
Houden we het wel even binnen de grenzen van het redelijke mensen...
Mijn rede tot frustratie: ik ben middels al 3 keer een medeslachtoffer geweest van hem... waarbij ik hem 2 keer 'rustig' heb begeleid, je zou bijna 'beschermd' kunnen zeggen.

Het zal niet meer gebeuren op publieke fora :7
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:52:
[...]

Niet zo aggresief he!
of zal het aan de subteamnaam liggen? ;)
Nu zal iedereen naar de naam van het Subteam kijken, bedankt voor je onbewuste reclame :+

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 21:40:
Netjes opgelost Pim. _/-\o_ _/-\o_ Nu maar hopen dat ReDEvil1986 zich aan zijn woord houd. :X
zich dit keer wel aan zijn woord houd bedoel je... :(

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 18:59

igg

waar een wil is ben ik weg

[evilmode]
Kan hij zich niet gewoon bij de Polen aansluiten?

Zijn wij van het gelazer af en de rest lijkt me wel duidelijk.....

[/evilmode]

[ Voor 4% gewijzigd door igg op 26-04-2004 10:18 ]

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1