Toon posts:

Geen 5.1 na insttalleren Audigy LS

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een Creative Audigy LS kaart gekocht en daar mijn Creative Inspire 5.1 systeem op aangesloten.

Als ik nu muziek afspeel in Winamp of in Mediaplayer krijg ik alleen geluid uit de front-speakers en de woofer. Hetzelfde geld voor Power DVD als ik een DVD afspeel die toch echt 5.1 geluid heeft.

Als ik echter bij de luidsprekerinstellingen een speaker test uitvoer krijg ik wel netjes uit de rear-speakers te horen "links achter" en "rechts achter".

Wat kan ik doen om ook uit de rear-speakers geluid te laten komen als ik muziek afspeel?

Alvast bedankt

Verwijderd

heb je wel in gesteld bij Power DVD en winamp/mediaplayer/etc dat het 5.1 geluid moet zijn?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
gewoon bij speaker senttings toch 5.1 instellen :?

[ Voor 18% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-04-2004 13:41 ]

Verwijderd

Hoi,

Al gekeken onder de tool 'Creative Surround Mixer' ?
Klik hier op het ikoontje 'luidsprekers', deze staat default op 2...
(vraag mij niet waarom)

Peter

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

En check bij winamp even of je DirectSound output hebt geselecteerd en niet waveOut output.

--

Verwijderd

Topicstarter
Ja, bij winamp Preferences -> Output -> Direct Sound output staat Creative SB Audigy LS geselecteerd en daaronder staat bij device info: "Speaker Setup: 5.1"

Ook Media player en Power DVD zijn op 5.1 ingesteld

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
huh hoezo ? bij waveout heb je ook gewoon 5.1 of 4.1 hoor ;) toch ? bij mij iig wel

Verwijderd

[quoteAudigy LS geselecteerd en daaronder staat bij device info: "Speaker Setup: 5.1"

Ook Media player en Power DVD zijn op 5.1 ingesteld[/quote]

... OK, maar is je kaart zelf ook op 5.1 ingesteld? (zie de surround mixer)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 13:41:
Hoi,

Al gekeken onder de tool 'Creative Surround Mixer' ?
Klik hier op het ikoontje 'luidsprekers', deze staat default op 2...
(vraag mij niet waarom)

Peter
Ik neem aan dat je bedoelt, dat je in het speaker instellingen menu komt, daar heb ik al ingesteld 5.1 en als ik daar die tests uitvoer krijg ik dus wel de test geluidjes uit m'n rear speakers

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt mensen,

Tijdens het afspelen met de bijgeleverde Creative player ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik de Creative EAX console moest inschakelen voor rear geluid.

Ik heb nu overal geluid vandaan.

In ieder geval bedankt allemaal
Pagina: 1