Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Opera 7.21] Tweakers hangt

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag met de search dat er al eerder problemen zijn gemeld over GoT <> Opera. Zelf heb ik tot voor enkele weken nooit echt problemen gehad. Alleen heb ik de laatste tijd meer een meer dat Opera 7.21 blijft hangen op 'waiting for DNS confirmation of cookie domains'. Onder IE of Mozilla of eender welke andere browser op dezelfde Windows geen enkel probleem. Enkel Opera hangt. Gebruik van andere DNS servers en dergelijke maakt ook geen verschil.

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is ? Zijn er aanpassingen bij Tweakers gebeurt ofzo ? Want deze configuratie heeft al maanden goed gewerkt en geeft pas sinds kort deze rare problemen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

misschien een bugje in 7.21, want hier met 7.23 (build 3227 en winxp) geen problemen? wellicht even upgraden?

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 09:31
Erkens schreef op 24 april 2004 @ 13:27:
misschien een bugje in 7.21, want hier met 7.23 (build 3227 en winxp) geen problemen? wellicht even upgraden?
Jep :) Staat ook in de sticky.

Verwijderd

Topicstarter
Net ff Version 7.50 Build 3733 erover gezet... probleem blijft gewoon...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

wat is "waiting for DNS confirmation of cookie domains" dan?

heb er nog nooit van gehoord ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 17:01:
Net ff Version 7.50 Build 3733 erover gezet... probleem blijft gewoon...
7.50 Is nog een beta-test (is wel wat je nu krijgt als je wilt gaan downloaden). Ik zou je aanraden toch even te kijken of je 7.23 te pakken kunt krijgen.

EDIT:
In antwoord op het probleem, kijk hier eens :P

[ Voor 16% gewijzigd door Freee!! op 24-04-2004 17:29 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

"Waiting for DNS confirmation of cookie domains" - I get this error message on www.amazon.ca (with all versions of Opera 7. Is there anything I can do?

In File>Preferences>Privacy>Edit Server Filters, add amazon.ca under Accept From Server.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Freee!!

Freee!!

Die specieke setting geldt alleen als je dat prpbleem krijgt op een Amazon site (goed lezen na het volgen van de link).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20
Mr. Liu schreef op 24 april 2004 @ 18:49:
[...]

Die specieke setting geldt alleen als je dat prpbleem krijgt op een Amazon site (goed lezen na het volgen van de link).
Je kan het allicht proberen, alleen moet je dan tweakers.net onder Accept From Server zetten ;)

The devil is in the details.

• Freee!!

Freee!!

December schreef op 24 april 2004 @ 18:52:
[...]
Je kan het allicht proberen, alleen moet je dan tweakers.net onder Accept From Server zetten ;)
Zou best wel eens kunnen dat ik het daarom niet krijg, al aangezet voordat ik met deze versie van Opera hier kwam >:)

[ Voor 2% gewijzigd door Freee!! op 24-04-2004 20:32 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat al jaar en dag de optie "accept all cookies" aan, en niet de optie "Treat as specified in server management"

Dus die oplossing is geen oplossing :-(

Tot hiertoe heb ik het probleem ook enkel en alleen op tweakers en fok.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het zelfde probleem heb ik hier ook met Opera 7.22EN De laatste tijd begint het ook bij GoT. Voorheen trad het vooral op bij www.zdnet.nl
Diverse verschillende settings onder Privacy/Cookies hebt ik uitgeprobeerd, maar het helpt niet.

• Henk007
Na lang speurwerk heb ik een simpele oplossing (work around) gevonden die bij mij werkt [Opera 7.22EN]. Schakel de proxy uit door onder File/Preferences/Network/Proxy servers de vinkjes weg te halen. Zoals gezegd het is een workaround, want het gebruik van een proxy heeft zeker voordelen. Je moet Opera wel even sluiten en opnieuw starten, alleen op 'apply' klikken is niet voldoende.
Als iemand een betere oplossing weet, of de exacte oorzaak van dit probleem kent, zou ik dat graag vernemen.

[ Voor 33% gewijzigd door Henk007 op 06-05-2004 21:43 ]

• Freee!!

Freee!!

Henk007 schreef op 06 mei 2004 @ 21:03:
Na lang speurwerk heb ik een simpele oplossing (work around) gevonden die bij mij werkt [Opera 7.22EN]. Schakel de proxy uit door onder File/Preferences/Network/Proxy servers de vinkjes weg te halen.
Dat jij met een proxy werkt, lijkt mij toch relevante info die we graag eerder hadden vernomen.
Zoals gezegd het is een workaround, want het gebruik van een proxy heeft zeker voordelen.
Het heeft ook nadelen, zoals je nu gemerkt hebt.
Je moet Opera wel even sluiten en opnieuw starten, alleen op 'apply' klikken is niet voldoende.
Dat moet dan maar.
Als iemand een betere oplossing weet, of de exacte oorzaak van dit probleem kent, zou ik dat graag vernemen.
Je bent niet de enige.

• Henk007
Mr. Liu schreef op 06 mei 2004 @ 22:24:
[...]
Dat jij met een proxy werkt, lijkt mij toch relevante info die we graag eerder hadden vernomen.
Zonder te willen flamen had ik graag enige toelichting op de relatie tussen de oorspronkelijke melding 'Waiting for DNS confirmation of cookie domains' en het in- of uitschakelen van een HTTP-proxy (van mijn ISP) die met alle andere software wel foutloos werkt. Dat verband zie ik namelijk niet ..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DNS "gezeur" wordt in het geval van een proxy server door die proxyserver afgehandeld ipv door je eigen pc, dus ja dat heeft er alles mee te maken ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.