[far cry] frame rate discussie

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:03

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb met Far cry eens zitten spelen met de verschillende video-opties.

Setup:

P4 2,53 (OC-ed naar 2,8)
1 gig ram 2100 (iets automatisch ge-oc-ed ivm verhoging FSB)
Radeon 9600 pro 128mb (OC-ed naar 470 core en 330 mem)
Abit P4b-533e MoBo

Autodetectie geeft aan dat alles op medium moet. Op medium heb ik een frame rate tussen de 45-70 met uitschieters naar beneden en omhoog natuurlijk.

Je zou denken dat als je in de video-opties de textures naar High zou zetten, dat de framerate dan flink omlaag zou gaan. Het vreemde is, dat de framerate bijna gelijk blijft! Wanneer ik ook de Environment op High zet, dan merk ik ietsie achteruitgang in framerate. Ook wel logisch, er komen vissen, vogels enzo bij die ook berekend moeten worden.

De gehele overgang van textures + environment medium naar high kost me denk ik 5 fps. Voor mij acceptabel genoeg om hem op high te houden.
Op zich vind ik dit vreemd, je zou meer verlies van frames verwachten.

Wat zorgt dan eigenlijk het meest voor frame-rate drops? Is het puur het berekenen van extra voorwerpen? Blijkbaar heeft de texture-detail er in Far Cry bij mij weinig mee te maken. Dus tussendoor: Speel met de instellingen, het is het zeker waard. Ik weet ook niet of die autodetect alleen puur naar je videokaart + processor kijkt of niet.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Deze discussie kan net zo goed in [rml][ PC] Far Cry deel 5[/rml], niet een apart topic voor nodig ;)

Dit topic is gesloten.