De afgelopen jaren heb ik veel ervaring opgedaan met het bouwen van expertsystemen/rulebasedsystemen en ik loop al een hele tijd met het idee om zelf iets op te gaan zetten en dat te gaan verkopen. Ik wil een assortiment van componenten op gaan zetten waarmee eenvoudig een expertsysteem opgezet kan worden. Hierbij moet je denken aan allerlei vormen van dataprovider implementaties (database koppeling, ejb-koppeling, object-koppeling, gui koppeling etc). Maar ook eventsysteem waarmee je kunt reageren op events en ze kunt versturen (jms, mail etc). Verder is het in sommige gevallen (vooral client/server applicaties) handig dat je een administratie-server is voor de expertsystemen waar al het beheer kan plaats vinden. Hierbij moet je denken aan plaatsen, ophalen, verwijderen etc. Met een breed skala aan componenten hoef je in veel gevallen alleen nog maar iets te doen aan het expertsysteem/rulebase implementatie (knowledge enginering) zelf. En dat is dan ook een dienst die ik eventueel wil gaan verlenen.
Ik denk dat er vraag is naar een flexibele rulebasedsystem oplossingen om bv business logic in onder te brengen, die makkelijk te integreren zijn en ik heb genoeg technische kennis om het te realiseren. Maar ik ben dus een totale noob op eigelijk alles wat niet te maken heeft met het technische gedeelte zoals bv administratie, financieen etc. Hoe kan ik het beste gaan aanpakken? Hoe zit het met aansprakelijkheid/verplichtingen (bv mbt bugs). Moet ik me inschrijven bij de kamer van koophandel? Ik zou dus graag van jullie willen horen hoe ik dit het beste kan aanpakken. Verder ben ik eigelijk een echte techneut en daar ligt ook echt mijn hart. Ik denk dat dat wel erg belangrijk is om bij te vertellen.
ps:
Ik zit trouwens ook te denken aan een .NET versie waardoor ik de afzetmarkt behoorlijk kan vergroten.
Ik denk dat er vraag is naar een flexibele rulebasedsystem oplossingen om bv business logic in onder te brengen, die makkelijk te integreren zijn en ik heb genoeg technische kennis om het te realiseren. Maar ik ben dus een totale noob op eigelijk alles wat niet te maken heeft met het technische gedeelte zoals bv administratie, financieen etc. Hoe kan ik het beste gaan aanpakken? Hoe zit het met aansprakelijkheid/verplichtingen (bv mbt bugs). Moet ik me inschrijven bij de kamer van koophandel? Ik zou dus graag van jullie willen horen hoe ik dit het beste kan aanpakken. Verder ben ik eigelijk een echte techneut en daar ligt ook echt mijn hart. Ik denk dat dat wel erg belangrijk is om bij te vertellen.
ps:
Ik zit trouwens ook te denken aan een .NET versie waardoor ik de afzetmarkt behoorlijk kan vergroten.
[ Voor 17% gewijzigd door Alarmnummer op 24-04-2004 13:24 ]