[Creative] Set modden

Pagina: 1
Acties:

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Een vriend van mij vond zijn geluid een beetje aan de zwakke kant, het ging om de Creative Inspire 4.1

Meer info: http://www.creative.com/products/product.asp?prodid=446

We schroefden de subwoofer eens open en troffen een kleine ''woofer'' aan, die wij nog wel een konden gebruiken als tweeter :P , het kabeltje naar de woofer hadden we verlengd en vervolgens naar een ander kassie getrokken, dit kassie was een zelfbouw kast met JVC 100Watt subwoofer erin van 16cm.

Het is een gesloten kast zodat de bass zeg maar niet in de kamer blijft hangen.

Uiteindelijk ff muziekje opgezet, en mama...wat een strakke bass, zelfs als je het volume helemaal open draait blijft de bass mooi strak, dus ja nu de 4 satalietjes nog :*)

Iemand tips?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
passen er geen mooie visaton speakertjes in die sattelietjes?

_/-\o_

specs

Verwijderd

kijk hier maar eens rond; :*)

www.conrad.nl

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Zoek eens op Tangband :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Barry|IA
neeh, het probleem is niet dat ik geen speakers kan vinden, maar wil gewoon weten wat ik hier allemaal van kan maken zeg maar, sorry dat ik dat eerder niet duidelijk had vermeld

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

dat wordt een vrij prijzig project, als je er echt op vooruit wilt gaan.

ook zelfbouw kan, maar dat loopt aardig op.
je kan natuurlijk andere speakers er aan knopen.

• Barry|IA
dat het geld kost ok, het is voor een vriend van me en het hoeft niet persee 4.1 te blijven, gewoon 2 grote boxen erop kan ook, maar kwil graag zelfbouw. En de speakers moeten zeg maar gewoon genoeg vermogen hebben zodat je de volumeknop helemaal open kan draaien, terwijl het nog steeds mooi en zuiver klinkt :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Barry|IA schreef op 24 april 2004 @ 19:29:
dat het geld kost ok, het is voor een vriend van me en het hoeft niet persee 4.1 te blijven, gewoon 2 grote boxen erop kan ook, maar kwil graag zelfbouw. En de speakers moeten zeg maar gewoon genoeg vermogen hebben zodat je de volumeknop helemaal open kan draaien, terwijl het nog steeds mooi en zuiver klinkt :)
Over een groot vermogen praat je niet, de RMS waardes zijn meestal heel laag, en gewoon units nemen met een hoog redement.

• Barry|IA
de speaker die eruit kwam was 20Watt (neem aan RMS) waar is deze eigenlijk nog geschikt voor?

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

ander zelfbouwprojectje?
koelkastmagneetje?
stofvanger in de kast?
you name it :+

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Koptelefoon, moet je er wel twee hebben en een beugel er tussen zetten........ :P

[serieus]
Als je hem al te slecht vind voor de PC dan zou ik niet weten waar je hem anders voor zou willen gebruiken....monotome tonen van een alarm ofzo.
[/serieus]

[ Voor 54% gewijzigd door zimbab op 25-04-2004 01:59 ]

Verwijderd

misschien kan je em als middetoner gebruiken, in een 3-weg box :)

Verwijderd

als woofer in een center-box zal wel lukken...
dan wel ff zorgen dat hij pas bij ongeveer 80Hz mee begint te doen (in verband met vervorming)

Verwijderd

idd, alleen lijkt me 80Hz nog een beetje hoog @90dB :X

• Barry|IA
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 20:33:
idd, alleen lijkt me 80Hz nog een beetje hoog @90dB :X
Ik denk dat jij te laag bedoeld :X

• JT
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

80hz is gewoon goed hoor, weet niet wat jullie moeilijk doen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Barry|IA
Het is de bedoeling dat de speaker hard kan, zonder vervorming het word immers voor pc EN muziek gebruikt, ik zat dus meer aan 200Hz te denken, kan er ook altijd nog een autoversterker van 200Watt achter :Y)

Verwijderd

dat kleine speakertje zal een 200watt versterker nooit aankunnen (of je moet hem nooit echt hard zetten, maar dan kun je je geld toch nog beter in een lichter versterkertje stoppen.. beetje zonde van al dat vermogen...)
al zet je hem in bij 200Hz, waar wil je hem dan voor gaan gebruiken, als center?

het lijkt me nl sterk dat je er opnieuw een sub van wilt gaan bouwen...

• Barry|IA
idd, als center

Verwijderd

is 200Hz dan niet een beetje hoog? :X
wat is de cross-over frequentie van je subwoofer dan?
ik kan me niet voorstellen dat die op 200Hz ligt.

edit; hij zal eerder op 120Hz liggen, maar als je center pas bij 200 begint, zit je dus met een gat van 80Hz groot... :+

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 14:57 ]

• Barry|IA
ik ook niet :P

Pagina: 1