Toon posts:

Beeld schud Help wanted

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn beeldscherm schud af en toe nogal aan de bovenkant (alleen aan de bovenkant) ik even google gezocht kreeg ik alleen maar dingen over boxen en dingen die te dicht bij stonden maar dat heb ik allemaal niet, er is geen apparaat in de buurt wat kan verstoren.
Het beeldscherm kan ook kapot zijn, maar beetje vreemd dat het alleen aan de bovenkant is...
maar het allervreemdste is, dat als ik b.v 3 browsers heb open staan, dat bij een van 3 wel schud maar bij de andere niet.
Zal t een windows probleem kunnen zijn of zou het aan de refresh rate kunnen liggen (75Hz)

edit: ff pic van me desktop is het misschien wat duidelijk wak bedoel... }:O

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/7973/dekstopcopy.jpg

Plaatje aangepast.. anders werd de layout wel heel erg vernaggelt :)

[ Voor 25% gewijzigd door Pollewob op 24-04-2004 18:34 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Laat me raden, een Philips 107 [B] ?

Op school hebben sommige monitoren er ook last van. :/

Anders gewoon terugsturen of brengen als er nog garantie op zit. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is een Eizo FlexScan F563-T
en ik heb denk geen garantie meer overgekocht maar tis pas iets van de laatste tijd...

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb ook gehoord dat de beeldbuis dan te weinig spanning kreeg. Soms zitten er dan van die potmeters achterop als je de kap er af haalt.

Misschien kun je daar wat aan draaien? Doe het wel voorzichtig en raak geen vreemde delen aan. Zit zo'n 15.000-20.000 V op zo'n beeldbuis.

Ik weet dus niet zeker of er van die potmeters op zitten. De potmeters van de focus zitten er meestal wel.

Verwijderd

staat er niet gewoon een adapter, andere monitor of bureaulamp in de buurt :?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 18:31:
staat er niet gewoon een adapter, andere monitor of bureaulamp in de buurt :?
/me fish dacht hetzelfde

zet alles in de buurt (behalve je pc natuurlijk 8)7 ) maar eens uit
ik vermoed dat ej beeld niet meer schud

Iperf

Verwijderd

Als je beeldscherm een ontladings functie heeft, zou ik dat ook even proberen!

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Prutz0r schreef op 24 april 2004 @ 18:23:
Heb ook gehoord dat de beeldbuis dan te weinig spanning kreeg. Soms zitten er dan van die potmeters achterop als je de kap er af haalt.

Misschien kun je daar wat aan draaien? Doe het wel voorzichtig en raak geen vreemde delen aan. Zit zo'n 15.000-20.000 V op zo'n beeldbuis.

Ik weet dus niet zeker of er van die potmeters op zitten. De potmeters van de focus zitten er meestal wel.
AFBLIJVEN! dat zijn de focus-potmeters op de hoogspanningstrafo , verdaai die , en je ziet geen ene moer meer.. (wazig)

neej , teweinig spanning is het niet , dan is het hele beeld groter/kleiner...

alleen boven in , met 1 window wel , 2 andere niet? hmz... ook last van op een andere PC ?

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Frag_lag schreef op 24 april 2004 @ 19:27:
[...]

AFBLIJVEN! dat zijn de focus-potmeters op de hoogspanningstrafo , verdaai die , en je ziet geen ene moer meer.. (wazig)

neej , teweinig spanning is het niet , dan is het hele beeld groter/kleiner...

alleen boven in , met 1 window wel , 2 andere niet? hmz... ook last van op een andere PC ?
O ja, dat was het dus. Excuses. Ik doe m'n naam eer aan. :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Frag_lag schreef op 24 april 2004 @ 19:27:
[...]
knip...

dat komt den'k om dat dat window veel lichter is, dan zie je het domweg eerder/eenvoudiger

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reply's, majah probleem is nog niej opgelost maar goed, ik heb er niet altijd last van, hopelijk gaat vanzelf over
Pagina: 1