Toon posts:

Soundblaster Live 5.1 Digital

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Soundblaster Live 5.1 Digital geluidskaart met daarbij een 5.1 set van Creative (model Inspire P580). Verder een AMD Athlon XP 2500, met Windows Xp en 512 mb RAM.

Nu wilde ik gisteren een filmpje gaan kijken en kwam tot de ontdekking dat ik geen geluid krijg uit de achterste boxen (linksachter en rechtsachter). Het heeft altijd prima gefunctioneerd en nu opeens doen ze het niet meer.....ik heb ook helemaal niks veranderd de laatste tijd? :?

Uiteraard heb ik alles nagekeken, instellingen, kabeltjes, drivers opnieuw geinstalleerd, maar het helpt niks. Tevens heb ik alle topics over de Soundblaster doorgenomen, maar daar schiet ik helaas niks mee op. Als ik de test doe met de Creative Surround Mixer dan geeft'ie bij "linksachter" geluid uit de speaker linksvoor en bij "rechtsachter" geluid uit de speaker rechtsvoor.

Ik snap er echt helemaal niks van hoe dit opeens kan....

Iemand een ideetje?

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10
ik had ook zoiets en bij mij was de kaart half stuk opeens :/

If it aint broke, fix it till it is!

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27
heeft mijn broer ook gehad

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 22:23
Ik heb een SB Live 5.1 met zo'n add-on kaartje voor optical/coaxical out, optisch aangesloten op een DTT3500.
Als ik in de Surround Mixer de test doe hoor ik zelfs helemaal niets uit de achterboxen. Alleen als software de SPDIF-uit aanroept schakelt de versterker over op Dolby Digital en komt er 5.1 geluid uit de boxen. En dit laatste weer alleen, als er bij de Settings in dezelfde Mixer AC-3 Decode (een Bass Redirection) uitstaat...
Misschien heb je er wat aan.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Misschien staan de instellingen in je filmkijk proggie niet goed?

Deze instellingen staan ook goed?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/sound.jpg

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Topicstarter
vacuumcleaner schreef op 24 april 2004 @ 12:22:
Misschien staan de instellingen in je filmkijk proggie niet goed?

Deze instellingen staan ook goed?

[afbeelding]
Deze moet toch op 5.1 staan? Ik heb immers een 5.1 set. En voorheen stond dit ook op 5.1 en functioneerde alles prima.

Ik heb verder zo'n beetje alles uitgeprobeerd met de settings, maar tevergeefs :?

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 12:38:
[...]

Deze moet toch op 5.1 staan? Ik heb immers een 5.1 set. En voorheen stond dit ook op 5.1 en functioneerde alles prima.

Ik heb verder zo'n beetje alles uitgeprobeerd met de settings, maar tevergeefs :?
Hij moet idd op 5.1 staan bij jou. Deze instellingen zijn voor mij van toepassing

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Topicstarter
vacuumcleaner schreef op 24 april 2004 @ 12:42:
[...]

Hij moet idd op 5.1 staan bij jou. Deze instellingen zijn voor mij van toepassing
Zoals ik al dacht, ja. Logisch ook.

Ik ben helaas nog steeds niet verder gekomen. Kan het nog liggen aan de instellingen ergens mbt het geluid 'dempen'?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Ik weet niet of je er wijzer van zult worden, maar probeer de P580 speakers eens aan te sluiten op je onboard-geluidchip of op een andere computer. In het meest onwaarschijnlijke geval is er iets stuk in de versterker van je speakers waardoor de achterste geen signaal/stroom krijgen.

Als je speakers wel werken op een andere geluidskaart dan weet je zeker dat het probleem in de creative geluidskaart zit. Dit probleem moet dan wel softwarematig zijn. En dan is het instellingen doorspitten...

Komt er wel ruis uit de achterspeakers als je de volumeknop wat verder opendraait? Als er ruis uitkomt dan zijn je speakers in ieder geval in orde. :)

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
laat maar!

is opgelost, lag toch aan 1 verkeerde kabel die ergens zat waar'ie niet op z'n plaats was

betekend wel dat iemand in huis er aan heeft gezeten })

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 17:46 ]

Pagina: 1