[XP] svchost.exe - welke functionaliteit herbergt die*

Pagina: 1
Acties:

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:13
wat doet het precies....... ik weet wel dat als je het afsluit je een bericht krijgt dat rpc is afgesloten en dat ie de comp danook maar plat gooit, maar het systeem werkt perfect door als ik alle svchost processen kill en shutdown -a op de command line doe (abort shutdown)
ik heb zelfs gemerkt dat mn programma's een factor 2 tot 10 (!!!) sneller starten, dan herstart ie maar 2 processen svchost ipv 5 of 6

oja de reden dat ik het afsloot: ik hoopte dat het een andere was dan die rpc, hij gebruikte 73% cpu en mn comp reageerde nauwelijks meer...

dus wat doet svchost.exe precies want voor wat ik zie maakt het mn computer trager en verbruikt het alleen maar resources ( for(;;) use_cpu(); )

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

svchost is de service-host, een soort wrapper waarin al je service-processes lopen. Als je die termineert stoppen je services er dus mee en dat kan niet (vandaar de shutdown).

Forget your fears...
...and want to know more...

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

• DataGhost
kennelijk kan het wel want windows loopt perfect door zonder svchost.exe aan, nog sneller ook zelfs (moet ik onthouden bij de volgende x benchmarken)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dataghost schreef op 24 april 2004 @ 12:02:
kennelijk kan het wel want windows loopt perfect door zonder svchost.exe aan, nog sneller ook zelfs (moet ik onthouden bij de volgende x benchmarken)
defineer 'perfect' :? je verliest gewoon veel functionaliteit (maar dat heb jij nog niet door..)

A wise man's life is based around fuck you

• DataGhost
zwelgje schreef op 24 april 2004 @ 12:03:
[...]

defineer 'perfect' :? je verliest gewoon veel functionaliteit (maar dat heb jij nog niet door..)
inderdaad.. ik zie niet wat ik mis atm, kan jij het me vertellen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het je topic titel wat meer verteld over wat je eigenlijke vraag is (was: [XP] svchost.exe) - verder - met 'tasklist /svc' kan je zien welk svchost process, welke services draait.

Door vervolgens die services op te zoeken, kan je eens rondkijkn welke functionaliteit je gaat missen
Pagina: 1