[XP] Echo bij het luisteren naar geluid

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik wist niet of ik dit hier of in WOS moest zetten, maar als het niet goed is, wordt het wel verplaatst :)

Mijn probleem is dat ik sinds een tijdje bij alles wat ik hoor in XP een soort echo krijg. Ik heb geen idee waardoor, heb niks extra's geinstalleerd.
Ik heb tijdens de installatie van XP de geluidskaart automatisch gedecteerd en AC3Filter geinstalleerd. Het ging allemaal goed tot op een gegeven moment, ik weet niet waardoor, er altijd een echo komt.

En dan maakt het niet uit of het uit me speakers komt, of uit de digitale SPDIF uitgang van me SB 1024 Live Player (cheapo ding :) ) naar de receiver gaat. Ik heb geen idee hoe ik het weg moet krijgen, en het is super irritant.

Ik heb nog momenteel geen zin om XP te herinstalleren, maar heb er langzamerhand echt schoon genoeg van!

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:33

spaceboy

Op grote hoogte

Iets met 'n microfoon? Heb je die uitgevinkt?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Hij stond niet gemute, nu wel gedaan, maar het heeft niks geholpen :(

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Driver geluidskaart reinstallen? gooi er desnoods Creative drivers overheen.

K'heb het zelf ook gehad met een Live 1024 onder XP, maar het was na een reboot weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 13:47 ]

Verwijderd

Misschien (heel waarschijnlijk niet) ligt het aan je boxen.
Probeer eens een ander set.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 14:01 ]

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Aan me boxen ligt het zeker niet. Ik krijg het als ik gewoon via me boxen beluister, maar ook als ik het digitale signaal doorstuur naar mijn home-set. En de boxen daarvan zijn zeker goed.
Kom maar eens naar Return of the King 5.1DTS luisteren >:)

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 08:05

Dentheman

Zie signature

Waarschijnlijk heb je Soundblaster, ik had dit probleem ook , je kan ergens in een geel-groen scherm bij je menuutje Soundblaster, of bij drivers van je geluid, kan je de soort muziek instellen, ik meen dat het bij MP3 echoot, en bij normal niet. Ik zou niet weten waarom het zo is, maar ik had dit probleem met mn Soundblaster sofware, die overigens overbodig is, ik heb het er ook afgegooit, scheelt weer 60 MB.

Ik hoop dat het werk

MZZL

Zie ondertitel

Verwijderd

Darkvater schreef op 24 april 2004 @ 16:04:
Aan me boxen ligt het zeker niet. Ik krijg het als ik gewoon via me boxen beluister, maar ook als ik het digitale signaal doorstuur naar mijn home-set. En de boxen daarvan zijn zeker goed.
Kom maar eens naar Return of the King 5.1DTS luisteren >:)
Nee dank je. Ik weet hoe hard jij het geluid kan zetten: dusdanig dat de grond bij de buren begint te trillen. >:)

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Denman89, ja ik heb soundblaster, maar heb helemaal geen drivers geinstalleerd, aangezien dit niet nodig is. Maar ik zal nog zoeken in de settings.

Testdummy zullen we binnenkort testen of je het thuis ook hoort straks? *D

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 08:05

Dentheman

Zie signature

Darkvater schreef op 24 april 2004 @ 17:51:
Denman89, ja ik heb soundblaster, maar heb helemaal geen drivers geinstalleerd, aangezien dit niet nodig is. Maar ik zal nog zoeken in de settings.

Testdummy zullen we binnenkort testen of je het thuis ook hoort straks? *D
Wat ook nog kan, is bij apparaatbeheer en dan naar je geluidskaart, en dan je stuurproggie bijwerken, je weet het nooit. En voordat je dat doen, ff de cd van Soundblaster erin mikke

Zie ondertitel

Verwijderd

De meeste audio drivers hebben er gelijk een soort eq progje aan hangen.
Meestal zijn daar een soort pré instellingen mee te maken.
Ik heb het zelfde gehad bij een normale ac97 geluidsdriver van Soundman.
Nadat ik die meuk had uitgezet was het probleem hier in ieder geval verholpen.
Dus werp daar eens een blik op , mischien dat je een of andere pre eq instelling hebt aanstaan. :)

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Installeer nou geowon eens voor de lol die drivers ;)
volgens mij kan dat best helpen....
die stomme overbodig tools etc :)

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Kijk eens goed naar de mixer instellingen. Je kan de line-out van je geluidskaart als input voor opnemen aan te vinken. Als je dit dan weer op de line-out weergeeft maak je een lus waardoor je een echo krijgt of zelfs een luide pieptoon door rondzingen. Hier onder win98 heeft de mixer ook chorus en reverb controls. Deze moet je aanzetten via het opties menu in het mengpaneel voordat je ze kan instellen.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Jongens, goed lezen, ik heb geen driver geinstalleerd van ook maar iets. Vroeger wel gedaan ja, maar dat was een grote bloatware en had ik helemaal geen behoefte aan. Gewoon simpele WinXP drivers.

Mijn mixer ziet er zo uit, volgens mij alles goed:
Afbeeldingslocatie: http://darkvater.no-ip.info/temp/speaker.png

Pagina: 1