Toon posts:

Notebook voor office-applicaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een laptop.

Eisen:
- DVD brander
- Wireless LAN
- 512-1024mb ram

Ik wil de laptop voornamelijk gaan gebruiken om mobiel mee te werken, waaronder gewoon simpel tekstverwerking en aangifte progjes. Geen zware progamma's voor mij dus, maar ik wil er wel een spelletje op kunnen spelen. Echter, niet in alle top resoluties etc...voornamelijk Civ conquest en SoF2 moeten er op kunnen draaien. Ik zoek dus een laptop voor mobiel gebruik en niet echt als desktop replacement....dus svp niet komen aanzetten met de dell Inspirion 9100 en consorte...hoewel 't mooie en goede laptops zijn...zijn deze te locht voor mij.

Heeft iemand tips:

Ik heb zitten denken aan de volgende 2:

Dell Inspirion 510M
IBM Thinkpad T serie

Heeft iemand tips...er hoeft geen rekening worden gehouden met een budget.

Groeten,
Rob

ps. Indien meer info nodig is...vraag dat svp

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 11:43 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Voor echt mobiel moet je sowieso naar centrino kijken, met name de pentium-m is fijn. Hier is een 'Het Grote ..' topic over.
Een dvd-brander lijkt mij een overbodige luxe (waar heb je dan nog een desktop voor??) Tegenwoordig is een cd-brander/dvd-speler combo ingebouwd, of bedoelde je dat?

Kijk, wat je ook koopt, ook even naar garanties etc.
Bovendien, ga niet op de plaatjes af. Ga naar de mediamarkt/bcc/mycom/andere toko die ze heeft staan, dan kan je even voelen, kijken hoe het tikt en of het allemaal wat stevig aanvoelt.

Bij de laptopper hebben ze een groot aanbod, hier kan je een beetje types en specs vergelijken. Bovendien hebben ze een excel-prijslijst waarmee je prijzen kan vergelijken.

Voor tips: In het Asus s5200 topic staat een plaatje van de 510 naast de s5200 (pgn 9 denk ik), kan je het verschil zien. Misschien kan je een m5 nemen, die heeft de cd/dvd-muk ingebouwd.

we doen elkaar hier continu de groeten, dus dat kan je achterwege laten..

ping 127.212.23.124

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je eisen zijn bijna standaard-notebook dingen. Qua office zou ei'k iedere notebook volstaan, je extra eisen zorgen voor wat duurdere actuele modellen.

Persoonlijk zou ik richting Asus kijken, misschien dat een mobiele M2N of M3N nog goedkoop te vinden zijn. De M6N is op GoT momenteel de bom, maar voor jou toch al snel overkill ivm Radeon 9600 enz.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hij wil erop spelen dus een radeon 9600 lijkt me geen overkill, in een laptop kan je binnen 2 jaar echt geen kaart bijsteken dus moet je nu reeds wat vooruitkijken. 1024 MB ram lijkt me dan wel weer overkill, dat kan nu minder want dit is een van de weinige dingen die je wel kan upgraden. Centrino is idd wel de beste aankoop die je kan maken als je aan laptop wil..

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Als geld geen bezwaar is, ga dan gerust voor een IBM Thinkpad T-reeks.
De Thinkpad T is zonder twijfel de beste, snelste, prachtigste notebook ooit gemaakt.
Enorm duurzaam, zeer stevig, perfect afgewerkt, echt de TOP qua notebooks.
Maar wel enorm duur natuurlijk >:)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat is je budget? Ik zou als ik jou was gaan voor een centrino icm een ATI M9/10/11 kaart
En wat voor scherm wil je? Ik zou zou voor SXGA+ gaan, heb het ook en dat blijft de meest rlaxe res voor een notebook :)

Afhankelijk van je budget komen dan de volgende notebooks denk ik in aanmerking:
Acer TM80x
Acer TM8000
Asus M6000
Asus W1000
Dell Inspiron 8600

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is tussen de 2.000 en 3.000 euro

de asus M6000N ziet er goed uit...is 't raadzaam om te wachten op dothan processors?

zal 'm toch pas aanschaffen begin juni (1st vakantiegeld krijgen ;))

ps. maar wat is eigenlijk het verschil tussen een M6000N en M6800N

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 19:02 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 18:56:
Mijn budget is tussen de 2.000 en 3.000 euro
Dan zou ik zeggen, zie mijn lijstje! En kies daar een mooie uit voor zo'n 2200 (dan heb je uit dat lijstje echt state of the art) en dan zit je nog steeds laag in je budget. En je notebook kan over een paar jaar nog steeds meekomen, en de "simpelere" spellen zijn ook dan nog te spelen :)

Vooral de Acer TM 8000, de M6000Ne (allebei met ati 9700 >:) ) zijn leuk, en ook de W1000, met TV-tuner las ik, zijn leuk.

Verwijderd

Topicstarter
al zie ik de M6000Ne nog nergens te koop

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:29:
al zie ik de M6000Ne nog nergens te koop
Ik weet niet precies wanneer die komt. Maar wanneer wil je eigenlijk gaan kopen? Want alle centrino's met Ati 9700 zijn nog niet te koop. Dus als je nu wilt kopen kun je voor Centrino met 9600 gaan, hetgeen natuurlijk ook niet verkeerd is!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil ongeveer in juni / juli een laptop kopen..eerst vakantiegeld ontvangen

en is 't raadzaam om te wachten op dothan processors? ik zag dat deze half juni uitkomen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 23:29 ]

Pagina: 1