a7v133 Raid0 en Win2k

Pagina: 1
Acties:

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik weet nu echt ff geen raad meer :'(
Heb van alles geprobeerd.

Allereerst heb ik 2x160gig schijven gebruikt...die pakte mijn promise niet goed omdat deze een lba van 48 hebben. Dus ik zoeken op GoT en gevonden. Ik weer blij :) heb der nu dus een nieuwe bios in gedrukt zodat ie mijn schijven wel goed herkende qua grootte. Raid array 0 aangemaakt. Tot nu toe ging alles prima...
Maar wat nu: Win2k pakt mijn raid kaart niet. Ik heb deze stap al bij vrienden gedaan met een andere raid controller. Andere drivers en ik weet uit ervaring dat je F6 moet drukken, driverflop derin en dan je fasttrack 100 driver inladen. Heb echt alle drivers nu zo'n beetje wel geprobeerd die er te vinden zijn.

hier heb ik mijn bios vandaan:
http://planeta.terra.com....iantech/downloads_en.html

ASUS A7V133
1010 Beta-001B (05/31/2003)
- Includes a modified FastTrak100 BIOS, now boots in 1.5s after disk detection

heb drivers van cdrom geprobeerd en ook van deze ftp gedownload:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...ER/IDE/PROMISE/PDC20265R/
zoals in topic [rml][ RAID] probleem met de onboard Promise RAID, Asus A7V133[/rml] beschreven staat :S

Maar tot op dit moment nog geen succes :( Iemand nog een idee??

UPDATE NR1:
Nog wat meer info...Heb nu een 80 gig op mijn via controller erbij geplaatst, hierop win2k geinstalleert. Nu ook alle drivers geprobeerd van die ene site met al die Raid drivers. Nog steeds geen succes. Wat win2k aangeeft in mijn device manager: "RAID Controller" voorheen was dat "Mass Storage Controller" meen ik me te herinneren. Heb ook de raid drivers van de promise geprobeerd...Ook geen succes :S wat nu?

Het is idd een PDC20265R Promise Controller. Dan zou je toch ook denken dat als je drivers gebruikt die daar voor zijn geschreven ook gepakt worden??

* Is het mogelijk om een eerdere versie van mijn bios terug te zetten over degene die der nu in zit? Want dan kan ik het eens proberen met andere bios mods, die dus wat ouder zijn.

* Iemand anders suggesties. Iemand die ook die BrazilianTech bios gebruikt. En welke drivers gebruik je daarvoor?

UPDATE NR2:
Heb nu bios Rev. 1009 der weer ingedrukt. Maar zelfde probleem blijft.

[ Voor 32% gewijzigd door RiCkY82 op 25-04-2004 13:16 ]

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 19:24

bartaa

Battlefield

andere drivers proberen misschien ?
Heb met mijn A7V (met softmod-raid) ook problemen gehad met het installeren.
Heb gewoon verschillende drivers geprobeerd.

Misschien dat hier nog wat drivers staan waar je wat aan hebt (onders DRIVERS en dan MODIFIED FOR PDC20265) http://www.stormpages.com/crazyape/downloads.html

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• RiCkY82
thanx :) zal het eens proberen, hopelijk gaat het wel lukken nu :D
en anders ga smijt ik de boel maar weg :P

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 19:24

bartaa

Battlefield

waarom gebruik je trouwens niet het originele bios van Asus ?
http://www.asus.com.tw/su...elName=A7V133&Type=Latest (beta en dan bios)

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• RiCkY82
bartaa schreef op 24 april 2004 @ 21:31:
waarom gebruik je trouwens niet het originele bios van Asus ?
http://www.asus.com.tw/su...elName=A7V133&Type=Latest (beta en dan bios)
omdat deze alleen de bios update, en niet mijn promise bios...ik had eerst rev. 1009 maar die pakte dus geen 48lba, waardoor mijn hd's werden gezien als 132GB ipv 160GB, Asus heeft nooit de Promise bios geupdate in hun eigen bioses.
Vandaar dat ik voor een andere ging. Een gehackte waar de laatste Fastrack 100 bios in zit etc. Eentje die mijn hd's wel goed ziet

• RiCkY82
Probleem lijkt eindelijk opgelost....weet nu in ieder geval de drivers te installeren :S met een beetje omweg
Pagina: 1