[Modem] COM poort problemen in Windows 98

Pagina: 1
Acties:

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Goedemorgen,

Voor een kennis heb ik in een oud Compaq systeem (P200) een ISA modem (E-TECH PC56RVP) geinstalleerd onder Windows 98 SE. De originele drivers hiervan heb ik nog op diskette.

In het begin zat ik te rommelen met COM poorten, maar ik kwam erachter dat ik een paar jumper settings op de kaart moest veranderen om de modem op COM3 te krijgen.

Vervolgens werd de modem netjes gedetecteerd en op COM3 geplaatst:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jonkie.xl/gotimg/modem1.jpg

Ik denk nou moet die modem wel werken, maar als ik probeer in te bellen of de diagnostische gegevens probeer op te vragen krijg ik steeds COM poort errors.:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jonkie.xl/gotimg/modem2.jpg

Iemand enig idee welke instellingen verkeerd zouden zijn en hoe ik dit probleem kan verhelpen? Thanks. :)

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Het *zou* een probleem kunnen zijn als de muis op COM1 zit.

Verder raadt ik je aan om de nieuwste driver voor de modem te zoeken (voor Win98SE natuurlijk), bijvoorbeeld op www.e-tech.nu of www.lapwing.nl

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• pjonk
limoentje schreef op 24 april 2004 @ 11:46:
Het *zou* een probleem kunnen zijn als de muis op COM1 zit.

Verder raadt ik je aan om de nieuwste driver voor de modem te zoeken (voor Win98SE natuurlijk), bijvoorbeeld op www.e-tech.nu of www.lapwing.nl
Muis zit op PS/2 poort. Ik heb ook geprobeerd COM1 uit te schakelen in het COMPAQ BIOS, maar helaas.

Drivers is een ramp op www.e-tech.nu staan alleen maar PCI drivers net als op www.modem-drivers.com en op www.driverguide.com

Ik weet trouwens zeker dat de drivers nog moeten werken aangezien de modem vroeger in een Win98 PC'tje van m'n pa goed gewerkt heeft met de diskette drivers. Het enige was dat dat geen COMPAQ PC'tje was.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hoe heb je de modem geinstalleerd? Vond Windows het apparaat zelf toen je opstartte na het monteren van de modem? Of heb je em laten zoeken? Of heb je handmatig het apparaat toegevoegd.

(op lapwing.nl staan ook een heleboel drivers voor oudere zooi, vandaar dat ik die link er ook ff bij gaf)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• pjonk
Yes het werkt! :)
Ik heb de broninstelingen van de COM poort dusdanig gewijzigd dat de modem op COM poort 2 met IRQ 9 gebruikt ipv COM3 IRQ 4 en nu werkt de modem perfect!