Toon posts:

XS4ALL W2K3 dedicated server vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen allemaal,

Ik heb een behoorlijke newbie vraag over Windows 2003 server. Ik huur sinds kort een dedicated hosting server bij XS4ALL (http://www.xs4all.nl/diensten/hosting/dh/dh_optie2.html). Nu werk ik normaal met linux/unix servers, en ik weet eigenlijk vrij weinig van Windows hosting. Het is niet de bedoeling dat ik deze server volledig ga managen (er komen twee externe site op te draaien), maar ik wil er toch wel het één en ander er over weten.

Ik heb van XS4ALL een serie wachtwoorden gekregen: voor het service center, ftp (algemeen?), database, en een scriptuser wachtwoord (ik heb geen rootpass, want het is een managed server). Nu nam ik aan dat ik via remote desktop connection of een telnet-achtig iets de machine kan benaderen, maar.. dat lijkt niet te lukken. Ook het opzetten van een VPN verbinding met de server gaat niet.

Heeft iemand hier specifiek ervaring met het beheren van een xs4all w2k3 server? De ISP zelf geeft in het weekend voor dit soort vragen niet echt gehoor.. (slechte zaak!)

Floris.

edit: mogelijk zit ik niet in het juiste forum.. kan een mod dit topic dan verplaatsen? Thnx.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 12:28 ]

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Ik heb geen ervaring met dedicated servers bij XS4ALL maar het lijkt me dat je genoeg hebt aan de tools die je tot je beschikking hebt. Of mis je iets? Ik kan me voorstellen dat remote desktop teveel risico's met zich meebrengt, qua beveiliging. XS4ALL beheert de server verder, dus verder hoef je er niks mee toch?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
jij mag gewoon alleen met je website bezig op die server, de rest doet xs4all (hence: managed server)

had je echt verwacht dat ze gelijk 20man een remote desktop connection zouden geven op 1 server :D

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

zwelgje schreef op 24 april 2004 @ 16:28:
jij mag gewoon alleen met je website bezig op die server, de rest doet xs4all (hence: managed server)

had je echt verwacht dat ze gelijk 20man een remote desktop connection zouden geven op 1 server :D
Dat zou ook veel te kostbaar zijn, omdat ze dan een terminal server moeten draaien. Daarnaast is dat best lastig goed dicht te krijgen.. veel handiger is het dan om alle functionaliteit via een webinterface beschikbaar te maken. Wat ze dus ook gedaan hebben..

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wellicht dat je een SSH-tunnel kunt maken, maar dan kun je waarschijnlijk nog weinig, aangezien 't logischer is dat jij niets kunt verkloten :)

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 24 april 2004 @ 16:28:
20 man?!? Hoe kom je daar bij? Het is een -dedicated- server; niemand anders heeft toegang tot dat specifieke apparaat (behalve xs4all admin's dus).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 16:32:
veel handiger is het dan om alle functionaliteit via een webinterface beschikbaar te maken. Wat ze dus ook gedaan hebben..
Welke webinterface? Het service center biedt helemaal niet zo veel; ik kan daar alleen pop3-boxen e.d. wijzigen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 11:28:
Goeiemorgen allemaal,

Ik heb een behoorlijke newbie vraag over Windows 2003 server. Ik huur sinds kort een dedicated hosting server bij XS4ALL (http://www.xs4all.nl/diensten/hosting/dh/dh_optie2.html). Nu werk ik normaal met linux/unix servers, en ik weet eigenlijk vrij weinig van Windows hosting.
Waarom huur je dan niet een Unix-based server? Is goedkoper ook nog:
Unix: EUR 470,- Windows: EUR 500,-
Het is niet de bedoeling dat ik deze server volledig ga managen (er komen twee externe site op te draaien), maar ik wil er toch wel het één en ander er over weten.
Waarom bestel je dan een dedicated server? Of managed iemand anders de server?
This dedacated hosting, niet colocate :z

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 25-04-2004 05:15 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik zie het probleem niet echt, jij hoeft de server niet te beheren want dat doet xs4all
dus waarom wil je dan remote controll?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op 25 april 2004 @ 04:26:
Waarom huur je dan niet een Unix-based server? Is goedkoper ook nog
Dat zou mijn keuze ook geweest zijn, maar de site die er op komt te draaien (een site met meer dan 1.000.000 records in de database en ongeveer 15 gb traffic per dag) werkt met ASP en MSSQL.
Wolfboy schreef op 25 april 2004 @ 05:00:
ik zie het probleem niet echt, jij hoeft de server niet te beheren want dat doet xs4all dus waarom wil je dan remote controll?
Daar heb je ergens wel gelijk in, maar ik ben eraan gewend dat je bij bijvoorbeeld freebsd zelf cron jobs en dergelijke kan instellen. Bovendien kan je dan scripts vanaf de shell runnen, wat voor sommige taken wel prettig is. Vandaar dat ik een dergelijk iets (zeker voor het bedrag dat ik er maandelijks voor neerleg) ook had verwacht bij w2k3 servers.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 09:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een ideetje van hoe je dat (cronjobs, etc.) dan voor elkaar krijgt zonder iets anders dan FTP toegang?

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

voor zoiets zou ik gewoon bij xs4all zelf aankloppen
die beheren de server dus die gaan daarover
meestal zie je bij de *nix servers dat ze cpanel, plesk of een ander beheer tooltje gebruiken waar je dan cronjobs kan managen

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04

nzyme

terror

uhm, asp en mssql dat zit toch ook wel onder linux? asp module voor apache ofzo? dacht ik ooit ns iets over gelezen te hebben.... en mysql zit dr zeker in.

| Hardcore - Terror |

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

asp onder linux werkt wel maar is buggy, voor asp moet je gewoon windows draaien
en in het geval van windows dan zou ik ook eerder voor een mssql server gaan dan voor een mysql server
en sowieso, als de hele site met mssql gebouwd is dan kan het omzetten naar mysql nog weleens lastig worden omdat er toch verschillen zijn tussen die 2

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de antwoorden op mijn vraag. Het blijkt dat je inderdaad bij xs4all dedicated hosting (ipv dedicated server) nauwelijks iets zelf mag doen; xs4all beheer neemt vrijwel alle taken van het managen van een server uit handen (ik had verwacht dat ze in ieder geval iets van een webinterface hadden als een plesk-achtig iets waarin je nog een aantal dingen zelf kan doen. Dat is dus niet het geval, helaas.)

Ik heb XS4ALL verzocht om het abonnement om te zetten naar dedicated server. Daarbij heb je wel remote desktop connection e.d. Ik hoop dat ze daar niet moeilijk over doen, want daar verdienen ze per maand 100 euro minder op...

Floris.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 18:24 ]

Pagina: 1