Toon posts:

KPN geeft geheime nummers door?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik start dit topic na aanleiding van een telefoongesprek met een onderzoeker.

Wij worden laaste tijdt vaak gebeld door van die onderzoek bureau's,

Zoals zonet, een raar Investigation bureau belde, en die had een afspraak met de vrouw des huizes?, Dus ik dacht aha, oke, Nou hier de vrouw des huizes.

Maar wat bleek, ze wou een onderzoek doen, hadden we geen zin in,
Wij vroegen hoe ze kwam aan ons nummer , Deze was vrij gegeven door KPN, terwijl wij toch een een geheim nummer hebben.

En tevens hadden we geen afspraak met mevrouw achter de andere lijn,

Wat kan je hier nou tegen doen, als je een geheim nummer heb, en KPN (geeft volgens hun) je nummer vrij aan onderzoek bureaus?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-12 17:39
àls jullie echt een geheim nummer hebben en kpn heeft dat zo afgegeven dwz als je dat kan bewijzen kan je ze aanklagen volgens mij, wat staat erover in je contract?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Geheim nummer betekent toch niets meer als "het nummer wordt niet opgenomen in het telefoonboek, ook niet in online gidsen" ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is inderdaad bekend dat KPN dit deed/doet. Zie de volgende nieuwsbrief van de Bits of freedom:
http://www.bof.nl/nieuwsbrief/nieuwsbrief_2003_13.html :{

[ Voor 47% gewijzigd door kamerplant op 24-04-2004 10:50 ]

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Het staat in het contract dat wij een geheim nummer hebben,

Telefoonboek kom je ons niet tegen, nergens niks nada..

Ik zat te zoeken op google.nl

http://www.cbpweb.nl/documenten/pb_20030826_ond_kpn.htm

http://nu.nl/news.jsp?n=195562&c=51

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-12 17:39
Je neemt toch niet voor jan *** een geheim nummer, als dat zou betekenen dat je niet meer in het "grote boek" word opgenomen is dat slecht van KPN, betaal je daar trouwens extra voor, voor een geheim nummer?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoals limoentje ook al zegt, een geheim nummer betekent niks anders dan dat je niet in het telefoonboek staat.
Overigens hoeft dat 'vrijgegeven door KPN' niet per se waar te zijn, dat is gewoon een standaard callcenter-excuus. De meeste marketing bureaus harvesten allerlei databestanden die ze inkopen en maken daar een lijst met telefoonnummers van.

Verwijderd

De waarheid ligt toch iets anders meen ik.

KPN geeft je een geheim nummer, met als doelstelling dit nummer niet te publiceren in de geijkte media zoals tefeoongids on-line en telefoonboek.

Echter.... bel je met andere providers dan KPN, of wordt je gebeld met een andere provider, dan is betreffende andere provider niet automatisch verplicht je nummer geheim te houden.
Zelf heb ik al provider ACN, die hanteert het idee: elk nummer dat gebeld wordt met je telefoon is bekend, en wordt derhalve gepubliceerd op de bijbehorende nota. Aangezien dit allemaal digitaal verwerkt wordt, kan ik mij indenken dat dergelijke nummers dus op te vragen zijn.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:42

samo

yo/wassup

www.infofilter.nl
Een hele hoop organisaties checken daar of je misschien liever niet gebeld wordt, en je kan het daar dus opgeven. Wordt je dan toch gebeld, dan weet je al wat voor bedrijf het is... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

samo-arne schreef op 24 april 2004 @ 11:12:
www.infofilter.nl
Een hele hoop organisaties checken daar of je misschien liever niet gebeld wordt, en je kan het daar dus opgeven. Wordt je dan toch gebeld, dan weet je al wat voor bedrijf het is... :-)
Dit werkt echt???
of is het een cover van, dan gaan we je juist bellen!?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:42

samo

yo/wassup

voor zo ver ik zeet zou het werken... Maar ik heb er geen ervaring mee...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Wat ik denk is dat dat betreffende callcenter gewoon een oude telefoonlijst hadden, en het nummer wat je nu hebt vroeger van iemand anders is geweest die GEEN geheim nummer had.

Verder weet je zeker dat je nooit ergens je telefoonnummer hebt achtergelaten? Veel bedrijven verzamelen dat soort gegevens en verkopen die door, verzekeringsmaatschappijen, autodealers, etc.
Pagina: 1